Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aplikace pro online testování žáků na základních a středních školách
Prokop, Lukáš
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a implementací webové aplikace pro online testování žáků na základních a středních školách s využitím moderních přístupů a technologií k vývoji. Webová aplikace se skládá z rozhraní určeného pro vyučující a z rozhraní určeného pro žáky. Vyučujícím aplikace umožňuje vytvářet nové testy, upravovat stávající testy, zobrazovat odevzdané testy a vyhodnocovat je. Žáci mohou testy spustit, vyplnit, odevzdat a po vyhodnocení vyučujícím zobrazit svůj výsledek. Na začátku práce je popsána problematika vzdělávání v didaktickém systému a problematika moderního přístupu k vývoji webových aplikací. Dále byla provedena analýza požadavků na aplikaci a zhodnocení dostupných řešení. Na základě získaných informací byla navržena a následně implementována webová aplikace, ověřena funkcionalita a zhodnoceny dosažené výsledky. V závěru práce jsou diskutovány možnosti dalšího pokračování.
Rozvoj kompetencí učitele pro vedení žáků k aktivnímu občanství
Zavadilová, Barbora ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Bakalářská práce se věnuje rozvoji aktivního občanského přístupu u žáků a přípravě učitelů v této oblasti. Výchova k aktivnímu občanství je mezinárodně považována za klíčový cíl vzdělávání a v souvislosti se společenskými změnami nabývá na důležitosti. Cílem práce je zjistit, jaký význam je tématu v českém prostředí přikládán a zda je zahrnován do přípravy budoucích učitelů. Teoretická část práce se věnuje jeho definování, možnostem využití ve výuce, specifiky vzdělávání učitelů v této oblasti a dostupným metodickým zdrojům. V praktické části bylo realizováno kvantitativní šetření mezi studenty Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, doplněné o kvalitativní výzkum se zástupci akademické obce a neziskových organizací. Hypotézy práce byly tímto šetřením ověřeny: mezi vzdělavateli učitelů i mezi studenty učitelství je tématu přisuzován značný význam, v současné době je však jeho aplikace do praxe limitovaná. Ze strany fakulty existuje postupná snaha o spolupráci s neziskovými organizacemi, které v této oblasti disponují kvalitní nabídkou vzdělávání učitelů. Práce přináší cenná zjištění o současném pojetí problematiky vedení žáků k aktivnímu občanství a může být zdrojem pro rozvoj tématu v prostředí fakult vzdělávajících učitele, stejně jako pro další výzkum.
Spolupráce středních škol s externími firmami v přípravě školních vzdělávacích programů
Tulach, David ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Hochel, Matej (oponent)
Tato práce, Spolupráce středních škol s externími firmami v přípravě školních vzdělávacích programů, se zabývá otázkou, zdali je možné a přínosné, aby střední školy spolupracovaly s firmami na přípravě či úpravě svých vzdělávacích programů za cílem zlepšení kvality vzdělávání. Po prvotních příspěvcích ze strany odborníků, které na tuto otázku odpovídaly negativně, byl pohled zaměřen na kořen věci - na čem stojí historické pilíře školství a pedagogiky, co o učení se a výuce říká věda, jak pedagogika reaguje na krizi věd. Při porovnání literárních zdrojů a závěrů z rozhovorů s odborníky v kombinaci s analýzou stop a výsledků činnosti odborníků dalších byla stanovena teorie, že veřejné školství dospívá do bodu krize, ve své podstatě se od svého vzniku nezměnilo a nejlepším řešením může být vytvoření alternativních vzdělávacích institucí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.