Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Data Protection and Data Misuse in Marketing Communication
Tokarčíková, Zuzana ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá problematikou ochrany a zneužiteľnosti dát v marketingu. Cieľom práce bolo preskúmať vnímanie tejto problematiky digitálnymi marketérmi, identifikovať príčiny nedostatočného dodržiavania princípov ochrany dát a zistiť hlavné bariéry súvisiace s ochranou dát v tomto odvetví. V teoretickej časti práce sú definované základné pojmy, predstavené využívanie dát v digitálnom marketingu, spôsoby ich získavania a rizikové oblasti práce s nimi. Praktická časť práce zahŕňa kvalitatívny výskum formou pološtrukturovaných rozhovorov s digitálnymi marketérmi. Výsledky výskumu ukázali, že digitálni marketéri majú k téme ochrany dát pozitívny postoj, vnímajú ju ako dôležitú, no stretávajú sa s rizikovými situáciami, pri ktorých môže dochádzať k nedostatočnej ochrane dát. Hlavnými príčinami nedostatočnej ochrany dát medzi digitálnymi marketérmi sú nízka priorita témy v rámci marketingovej komunity, prenesená zodpovednosť za ochranu dát a technická a právna náročnosť témy. Medzi hlavné bariéry prispievajúce k nedostatočnej ochrane dát patrí postoj samotných marketérov, nedostatok podpory zo strany vedenia firiem, nedostatok ľahko prístupných informácií o správnych postupoch a nedôvera voči vymáhateľnosti sankcií.
Proměna demokracie v digitálním věku: Cambridge Analytica & Facebook skandál
Tomšů, Adriana ; Šindelář, Jakub (vedoucí práce) ; Mejstřík, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku adaptace demokracie k vzrůstajícímu vlivu digitalizace. Nejprve je v úvodní části zasazen kontext do probíhající debaty o dané problematice v rámci odborné veřejnosti. Poté jsou představeny stěžejní obavy o demokracii v digitálním věku, postoje ze strany optimistů i pesimistů a možnosti využití sociálních sítí v rámci politických kampaní. Následně praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, který je proveden metodou případové studie. Vybranou případovou studií je zneužití dat v rámci brexitové kampaně známé také pod názvem "skandál Cambridge Analytica & Facebook". Závěrečná část se zabývá reakcí ze strany Evropské unie a postoji k současným opatřením. Cílem práce je poukázat na problematiku zneužití digitálních platforem v rámci politických kampaní a narušení základních principů demokracie. Práce hledá odpověď na v úvodu vytečenou hlavní výzkumnou otázku: "Můžeme považovat způsob, jakým reagovala Evropská unie k vzrůstajícímu vlivu technologií v rámci politických kampaní za dostatečný?". Na základě získaných dat a detailního rozboru dané případové studie dochází tato práce k závěru, že současná opatření v souvislosti s problematikou zneužití osobních dat nejsou dostačující a digitalizace by měla být vybrána jako jedna z hlavních priorit v rámci...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.