Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání podle programu MENSA v MŠ Čakovice I
Hurtová, Natálie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá Nicola Tesla Center systémem učení, který rozvíjí mimořádně nadané děti. Cílem práce je zjištění, do jaké míry NTC systém učení stimuluje rozvoj nadaného žáka již v předškolním věku, a představení možností podpory mimořádně nadaného žáka v základním vzdělávání. Teoretická část práce popisuje inteligenci, nadání a samotný NTC systém učení. Empirická část je složena ze dvou etap. První etapa popisuje proces vzdělávání v mateřské škole a práci s NTC systémem učení a identifikuje v procesu rozvoje nadání u dětí s využitím systému. Metodika NTC systému učení je v mateřské škole využívána při tvorbě školního vzdělávacího programu a je prakticky realizována pomocí jednotlivých aktivit. Aktivity NTC systému učení jsou zařazovány do každodenního programu. Druhá etapa popisuje, jakým způsobem probíhalo předškolní vzdělávání u sledovaných dětí se zaměřením na projevy nadání, zda došlo k úpravám předškolního vzdělávání s ohledem na nadání. Dále popisuje, jak probíhá rozvoj mimořádně nadaného dítěte/žáka v matematické třídě a dítěte/žáka v běžné základní škole. V matematické třídě základní školy jsou upraveny očekávané výstupy v matematických předmětech a žákovi je vypracován individuální vzdělávací plán. V běžné třídě základní školy je žákovi upraveno vzdělávání na základě doporučení...
Problematika nadaných žáků v přípravě učitelů primární školy
Krčmářová, Tereza
Dizertační práce se zabývá problematikou implementace tématu vzdělávání nadaných žáků do přípravy učitelů primárních škol. V teoretické části práce jsou na základě odborné literatury zpracovány nejvýznamnější poznatky týkající se teorie a koncepcí nadání. Hlavní pozornost je věnována osobnosti nadaného dítěte v předškolním a mladším školním věku, jeho identifikaci, specifickým projevům chování a potenciálním problémům. Dále jsou shrnuty základní organizační formy, strategie a modely vzdělávání nadaných. Vzhledem k současnému trendu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se práce soustřeďuje na problematiku vzdělávání nadaných žáků v běžné třídě. V další části jsou popisovány specifika vývoje a stav systému péče o nadané žáky v České republice. Závěrečná kapitola je věnována problematice osobnosti učitele a jeho vzdělávání. Cílem výzkumné části práce je v akčním výzkumu na základě plánování, opakovaného realizování a vyhodnocování vlastní výuky vytvořit koncepci kurzu zaměřeného na problematiku mimořádně nadaných žáků a jejich vzdělávání jako součásti pregraduální přípravy učitelů primárních škol na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.
Problematika nadaných žáků v přípravě učitelů primární školy
Krčmářová, Tereza
Dizertační práce se zabývá problematikou implementace tématu vzdělávání nadaných žáků do přípravy učitelů primárních škol. V teoretické části práce jsou na základě odborné literatury zpracovány nejvýznamnější poznatky týkající se teorie a koncepcí nadání. Hlavní pozornost je věnována osobnosti nadaného dítěte v předškolním a mladším školním věku, jeho identifikaci, specifickým projevům chování a potenciálním problémům. Dále jsou shrnuty základní organizační formy, strategie a modely vzdělávání nadaných. Vzhledem k současnému trendu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se práce soustřeďuje na problematiku vzdělávání nadaných žáků v běžné třídě. V další části jsou popisovány specifika vývoje a stav systému péče o nadané žáky v České republice. Závěrečná kapitola je věnována problematice osobnosti učitele a jeho vzdělávání. Cílem výzkumné části práce je v akčním výzkumu na základě plánování, opakovaného realizování a vyhodnocování vlastní výuky vytvořit koncepci kurzu zaměřeného na problematiku mimořádně nadaných žáků a jejich vzdělávání jako součásti pregraduální přípravy učitelů primárních škol na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.