| |
| |
|
Analysis of Print Media and its Future Outlook
Naumkina, Anna ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Štěrbová, Ludmila (oponent)
Práce je zaměřena na analýzu vývoje tiskových médií, a to na příkladu vybraných módních časopisů; práce se rovněž zaměřuje na mezinárodní strategie, které mohou vybrané magazíny aplikovat. Autorka zkoumá teoretické zázemí tiskových médií a mezinárodních marketingových strategií, jež následně což používá při analýze vybraných časopisů. Práce se skládá ze dvou hlavních částí: teoretické a empirické. Teoretická část obsahuje popis historie a vývoje tiskových médií, časopisů a mezinárodní marketingové komunikace, a to se zaměřením na oblast časopisů. Empirická část je věnována analýze vybraných časopisů a jejich mezinárodních strategií. Tato část se zaměřuje na tištěné a on-line verze časopisů, takže je lépe vidět vliv nových technologií na časopisy.
|
|
Mezinárodní Strategie firmy BAKU GLASS
Ahmadova, Elmira ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Štěrbová, Ludmila (oponent)
Moje diplomová práce analyzuje výrobu skla určeného pro láhve. Zároveň pojednává o možných strategiích jedné z předních firem v tomto oboru. Právě firma Baku Glass (Azerbajdžán) patří mezi nejvíce pokrokové v tomto odvětví a jedním z cílů mé diplomové práce je vyhodnotit možné strategie expanze do zahraničí a tak posílit svoji pozici na zahraničních trzích. Z těchto důvodů jsem se zaměřila na Gruzii, která je jedním z příkladů rozvíjejicího se trhu s obrovským potenciálem. Ten vyplývá především z ekonomického růstu země samotné a jiných ekonomických aspektů. Jako nejvhodnější strategie se potvrdila forma splečného podniku za majetkové účasti lokálního partnera. Moji práci považuji za velice užitečnou pro všechny, kteří si přeji dozvědět více informací o tomto zajimavém oboru. Navrhla jsem strategii mezinárodní expanze, kterou jsem I detailně popsala. Moje hlavní přidaná hodnota se skládá z interních informací a možnosti analyzovat firmu Baku Glass zevnitř. Právě toto považuji za nejdůležitější a nejcenější aspekt mé práce.
|
|
Mezinárodní strategie českých podniků
Salvi, Petra ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Štrach, Pavel (oponent)
Cílem této práce bylo v prvé řadě nastudování a identifikace čtyř mezinárodních strategií, jmenovitě: Globální, Multinazionální, Internazionální a Transnazionální, definovaných autory Christopher A. Bartlett a Sumantra Ghoshal ve svém díle: BARTLETT, C.A. & GHOSHAL, S. Managing across borders: the transnational solution -- 2nd ed. Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts(1998) ISBN 0-87584-849-4. V druhé části se tato práce zabývá následnou aplikací poznatků v českém podnikatelském prostředí a to na základě analýzy čtyř vybraných českých společností.
|
|
Strategy of Fast Fashion Retailers in the Czech Republic - A Case Study Analysis of Three Chosen Retailers
Kučmašová, Hana ; Jaklová, Martina L. (vedoucí práce) ; Sedláčková, Helena (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku fast fashion reteilerů. Teoretická část práce se zabývá teorií strategie a mezinárodní strategie a fast fashion retailingu. Praktická část se pak soustřeďuje na působení fast fashion retailerů v České republice. Hlavní součástí praktické části jsou tři případové studie zabývající se působením mezinárodních řetězců MANGO, Zara a H&M na českém trhu; prostřednictvím jejich příkladu se práce snaží popsat působení mezinárodních řetězců na českém trhu. Cílem práce je popsat, zhodnotit a porovnat strategie vybraných řetězců na českém trhu. Práce se snaží potvrdit či vyvrátit, na příkladu třech zmíněných řetězců, hypotézu, že firma, která vstoupila na trh jako první, získá konkurenční výhodu. V neposlední řadě se práce snaží identifikovat možné faktory úspěchu vybraných řetězců na českém trhu.
|