Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití Montessori pedagogiky v ZŠ
Hajná, Denisa ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Cílem této práce je detailně popsat a zanalyzovat reformní pedagogiku Marie Montessori a porovnat ji s tradiční pedagogikou v bodech, ve kterých se tyto dva směry nejvíce rozchází. Dále si tato bakalářská práce klade za cíl popsat jednotlivé metody výuky z hlediska tradičních a alternativních směrů, zaměřených především na výuku cizího jazyka. Toto srovnání je popsáno za účelem vyvrácení, nebo potvrzení hlavní výzkumné otázky, která zkoumá efektivitu využití Montessori výukových metod v kontextu a zázemí tradiční školy. K dosažení relevantní odpovědi na výzkumnou otázku je využito výzkumné metody pozorování a následně na něm založeném experimentu, který v praxi využívá Montessori výukových metod v tradiční základní škole. Klíčová slova Montessori pedagogika, tradiční pedagogika, metody výuky cizího jazyka, efektivita metod
Metodické postupy při vyučování českého jazyka na kurzech pro děti cizinců
Chmelíková, Kristýna ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Dvorná, Marie (oponent)
Tato práce si bere za cíl zjistit a porovnat r zné metody výuky eštiny na kurzech pro d ti s odlišným mate ským jazykem a jejich efektivnost p i práci s d tmi. Teoretická ást informuje o problematice d tí cizinc na školách a zárove shrnuje možná ešení. Také jsou zde uvedeny školské systémy zemí, odkud do eské republiky p ichází nejvíce d tí. V praktické ásti je uveden výzkum, který byl proveden metodou pozorování. Tento výzkum se snaží zachytit celý pr b h lekce, po ínání lektorky i žák .
Využití Montessori pedagogiky v ZŠ
Hajná, Denisa ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Cílem této práce je detailně popsat a zanalyzovat reformní pedagogiku Marie Montessori a porovnat ji s tradiční pedagogikou v bodech, ve kterých se tyto dva směry nejvíce rozchází. Dále si tato bakalářská práce klade za cíl popsat jednotlivé metody výuky z hlediska tradičních a alternativních směrů, zaměřených především na výuku cizího jazyka. Toto srovnání je popsáno za účelem vyvrácení, nebo potvrzení hlavní výzkumné otázky, která zkoumá efektivitu využití Montessori výukových metod v kontextu a zázemí tradiční školy. K dosažení relevantní odpovědi na výzkumnou otázku je využito výzkumné metody pozorování a následně na něm založeném experimentu, který v praxi využívá Montessori výukových metod v tradiční základní škole. Klíčová slova Montessori pedagogika, tradiční pedagogika, metody výuky cizího jazyka, efektivita metod
Teaching grammar in specific forms of education (in-company courses - adult learners).
Pohořálková, Pavla ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou gramatiky v kontextu firemních kurzů cizího jazyka. Při výuce ve firemních kurzech je potřeba zohlednit nejen psychologické aspekty dospělého studenta, ale také sociologické charakteristiky typických účastníků kurzu, jejich pozici klienta a s ní spojené vysoké nároky na poskytovanou službu - jazykovou výuku. Role učitele je ve firemním kurzu výrazně méně autoritativní než v tradičních formách výuky a lektor je pro účastníky kurzu spíše partnerem nebo koučem. Na základě pedagogického výzkumu provedeného za pomoci elektronického dotazníku mezi 172 českými firemními studenty vyplývá, že hlavním cílem firemních studentů je dobře zvládnout komunikaci v reálných situacích v rámci svého pracovního i osobního života. Je již na lektorovi či autorovi učebnice, aby vybral, které gramatické struktury jsou pro úspěšné zvládnutí konkrétní situace klíčové. Proto je v kontextu firemních kurzů pro výuku gramatiky nejvhodnější metoda Engage, Study, Activate v kombinaci s eklektickou metodou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.