Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Uplatňování metod kritického myšlení ve výuce fotosyntézy
Beránková, Tereza ; Čížková, Věra (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
V této práci se schází dva fenomény. Prvním z nich je fotosyntéza, klíčový proces pro vznik a udržení rozmanitého života na této planetě, který rostlinám umožňuje využívat nevyčerpatelný zdroj energie slunečního záření k produkci organických látek a navíc uvolňovat kyslík. Druhým z nich je kritické myšlení, schopnost třídit a vyhodnocovat příchozí informace a tvořit si vlastní názor, tato schopnost je pro člověka moderního světa nepostradatelná. V teoretické části práce se pojednává o pojmu kritické myšlení, o vyučovacích metodách, kterými lze tuto schopnost rozvíjet a dále o fotosyntéze z biologického i didaktického hlediska. Praktická část práce se zabývá sestavením a ověřením materiálů k tematickému celku fotosyntéza, které by napomáhaly rozvoji kritického myšlení žáků středních škol. Dále je v rámci praktické části realizováno dotazníkové šetření, kterým bylo zhodnoceno dosavadní využívání metod kritického myšlení u učitelů biologie na gymnáziích a analyzovány jejich vyučovací metody pro téma fotosyntéza. V práci byla též provedena analýza tématu fotosyntéza ve vybraných středoškolských učebnicích.
Uplatňování metod kritického myšlení ve výuce fotosyntézy
Beránková, Tereza ; Čížková, Věra (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
V této práci se schází dva fenomény. Prvním z nich je fotosyntéza, klíčový proces pro vznik a udržení rozmanitého života na této planetě, který rostlinám umožňuje využívat nevyčerpatelný zdroj energie slunečního záření k produkci organických látek a navíc uvolňovat kyslík. Druhým z nich je kritické myšlení, schopnost třídit a vyhodnocovat příchozí informace a tvořit si vlastní názor, tato schopnost je pro člověka moderního světa nepostradatelná. V teoretické části práce se pojednává o pojmu kritické myšlení, o vyučovacích metodách, kterými lze tuto schopnost rozvíjet a dále o fotosyntéze z biologického i didaktického hlediska. Praktická část práce se zabývá sestavením a ověřením materiálů k tematickému celku fotosyntéza, které by napomáhaly rozvoji kritického myšlení žáků středních škol. Dále je v rámci praktické části realizováno dotazníkové šetření, kterým bylo zhodnoceno dosavadní využívání metod kritického myšlení u učitelů biologie na gymnáziích a analyzovány jejich vyučovací metody pro téma fotosyntéza. V práci byla též provedena analýza tématu fotosyntéza ve vybraných středoškolských učebnicích.
Inovativní výukové metody ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZŠ
KUBŮ, Michaela
Předkládaná práce je standardně rozdělena na část teoretickou a na část výzkumnou, praktickou. Teoretická část se zaměřuje na popis a prezentaci výukových metod, aktuálních trendů, jež jsou využívány ve výuce apod. V samostatné kapitole jsou představeny inovativní metody, které jsou aktuálně využívané při výuce českého jazyka a slohu na 2. stupni základních škol a možnosti jejich aplikace v praktickém použití. Hlavním záměrem výzkumného šetření je identifikace vztahu učitelů českého jazyka na 2. stupni ZŠ k inovativním výukovým metodám. V rámci praktické části práce bude zrealizováno výzkumné šetření, pro něž bude využito kvantitativní výzkumné metodiky, konkrétně dotazníkového šetření.
Přednáška jako metoda vzdělávání na vysoké škole
Spáčilová, Ivona ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Němec, Otakar (oponent)
Přednáška představuje tradiční metodu výuky na vysokých školách. Cílem bakalářské práce je definování kritických faktorů úspěchu přednášek jako metody výuky v podmínkách Vysoké školy ekonomické v Praze a navrhnout opatření k jejich zefektivnění. Teoretická část vychází z odborné literatury a vymezuje filosofii, historii a současnost vzdělávání, současný stav vzdělávání na vysokých školách a pojetí přednášky i dalších metod vzdělávání na vysokých školách. Praktická část zkoumá podmínky realizace přednášek na Vysoké škole ekonomické v Praze a shrnuje výsledky dotazníkového šetření provedeného mezi vybranými studenty a rozhovorů s oslovenými akademiky Fakulty podnikohospodářské.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.