Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Numerické modelování proudění v bezpečnostním objektu vodního díla
Holinka, Matouš ; Hodák,, Jiří (oponent) ; Jandora, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řešením numerického modelování. Tedy problematikou spojenou s prouděním vody přes bezpečnostní přeliv na konkrétním vodním díle. Při numerickém modelování jde o modelování formy pohybu tekutiny, která je popsaná matematickými prostředky. Zvláště v dnešní době, kdy je potřeba na řadě přelivů provést přepočet, zda vyhovují kapacitním nárokům, případně jestli není potřeba řešit jejich rekonstrukci. Při dnešních softwarových možnostech se nabízí široká škála komerčních i freewarových prostředků. Numerický model je oproti fyzikálnímu modelu méně přesný, za to fyzikální model jen často finančně a časově náročnější. Následující práce simuluje chování vody na přelivné hraně, ve spadišti a za ním. Výsledkem je potom porovnání vypočteného numerického modelu a fyzikálního modelu podle úrovně hladiny ve spadišti.
Aerodynamická analýza a optimalizace konfigurace letounu ARES
Foltýn, Pavel ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá aerodynamickou analýzou a tvarovými úpravami letounu ARES. Analýza je zaměřena na vyhodnocení součinitele vztlaku, odporu a klopivého momentu a dále na identifikaci míst s odtrháváním proudu, která se vyznačují vysokým odporem. Před samotnou analýzou je provedena kalibrace CFD řešiče na modelu, u něhož bylo provedeno tunelové měření. Cílem kalibrace je ověření přesnosti a věrohodnosti použité metodiky síťování a vypočítaných hodnot. Vypočítané hodnoty jsou porovnány s naměřenými daty. Tvarové úpravy letounu jsou zaměřeny na koncepční návrh sání a chlazení chladičů a motoru letounu. S upraveným modelem je provedena aerodynamická analýza s cílem zjistit odchylky součinitele vztlaku, odporu a klopivého momentu oproti původní konfiguraci.
Numerické modelování proudění v bezpečnostním objektu vodního díla
Holinka, Matouš ; Hodák,, Jiří (oponent) ; Jandora, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řešením numerického modelování. Tedy problematikou spojenou s prouděním vody přes bezpečnostní přeliv na konkrétním vodním díle. Při numerickém modelování jde o modelování formy pohybu tekutiny, která je popsaná matematickými prostředky. Zvláště v dnešní době, kdy je potřeba na řadě přelivů provést přepočet, zda vyhovují kapacitním nárokům, případně jestli není potřeba řešit jejich rekonstrukci. Při dnešních softwarových možnostech se nabízí široká škála komerčních i freewarových prostředků. Numerický model je oproti fyzikálnímu modelu méně přesný, za to fyzikální model jen často finančně a časově náročnější. Následující práce simuluje chování vody na přelivné hraně, ve spadišti a za ním. Výsledkem je potom porovnání vypočteného numerického modelu a fyzikálního modelu podle úrovně hladiny ve spadišti.
Aerodynamická analýza a optimalizace konfigurace letounu ARES
Foltýn, Pavel ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá aerodynamickou analýzou a tvarovými úpravami letounu ARES. Analýza je zaměřena na vyhodnocení součinitele vztlaku, odporu a klopivého momentu a dále na identifikaci míst s odtrháváním proudu, která se vyznačují vysokým odporem. Před samotnou analýzou je provedena kalibrace CFD řešiče na modelu, u něhož bylo provedeno tunelové měření. Cílem kalibrace je ověření přesnosti a věrohodnosti použité metodiky síťování a vypočítaných hodnot. Vypočítané hodnoty jsou porovnány s naměřenými daty. Tvarové úpravy letounu jsou zaměřeny na koncepční návrh sání a chlazení chladičů a motoru letounu. S upraveným modelem je provedena aerodynamická analýza s cílem zjistit odchylky součinitele vztlaku, odporu a klopivého momentu oproti původní konfiguraci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.