Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Uvádějící učitel
Vítová, Drahoslava ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje pozici uvádějícího učitele a nahlíží do problémů začínajících učitelů. Tato pozice je dnes často zmiňována nejen ve spojení s kariérním růstem učitelů, ale především ve spojitosti s velkým odchodem začínajících učitelů po prvních letech ve školství. Teoretická část se zaměřuje nejen na definici začínajícího učitele a popis adaptačního období, ale i na odborné názory a informace o osobnosti učitele. Dále se teoretická část pozastavuje nad problémy a nedostatky začínajících učitelů, které jsou spojeny se vstupem do praxe. Závěrečné kapitoly teoretické části se věnují samotné pozici uvádějícího učitele. Je zde popsána náplň jeho práce a jeho role na škole. Praktická část se zaměřuje na zkušenosti začínajících učitelů s jejich adaptačním obdobím a jejich uvádějícím učitelem. Pokusíme se nahlédnout do procesu uvádění a zjistit, jak začínající učitelé vnímají roli uvádějícího učitele, co od něho očekávají a jaké mají na něj požadavky. K tomu bylo použito kvalitativního výzkumu v podobě dotazníků. V závěru práce jsou shrnuty požadavky začínajících učitelů na uvádějícího učitele, a zároveň i pohled či připomínky uvádějícího učitele na samotný proces uvádění nových kolegů do praxe. KLÍČOVÁ SLOVA uvádějící učitel, začínající učitel, adaptační období, proces uvádění
Obavy a problémy začínajícího učitele na 1. stupni ZŠ a jak s nimi pracovat
Šubrtová Solčanská, Adéla ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Tato diplomová práce sumarizuje poznatky z oblasti profesní připravenosti začínajících učitelů se zaměřením na začínající učitele na 1. stupni základních škol. Využita byla literární rešerše českých i zahraničních odborných pramenů spolu s použitím závěrů z výzkumných šetření zabývajících se začínajícími učiteli. Cílem teoretické části práce bylo vytvořit výčet obav a problémů, se kterými se začínající učitelé nejčastěji potýkají a v návaznosti na to ve výzkumné části zjistit, jaký pohled mají na profesní připravenost začínajících učitelů uvádějící učitelé. Ke kvalitativnímu šetření byli jako respondenti zvoleni právě uvádějící učitelé, neboť oni jsou se začínajícími učiteli v úzkém a mnohdy pravidelném kontaktu. Výsledky ukazují, že jsou oblasti, na které jsou začínající učitelé ze studia na vysoké škole připraveni velmi dobře, a pak jsou také oblasti, ve kterých jim jsou uvádějící učitelé velmi nápomocní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.