Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ošetřovatelská péče u klienta s perkutánní endoskopickou gastrostomií na oddělení následné péče
CHADOVÁ, Anna
Bakalářská práce byla rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popisována enterální výživa a perkutánní endoskopická gastrostomie. Teoretická část byla zakončena kapitolou o ošetřovatelské péči o klienty s PEG sondou. V praktické části byly určeny dva cíle. Prvním cílem bylo zmapovat specifika ošetřovatelské péče o klienty s perkutánní endoskopickou gastrostomickou sondou. Druhým bylo zjistit, jaké problémy se vyskytují v ošetřovatelské péči o klienty s PEG sondou z pohledu zdravotnického personálu. Byly stanoveny dvě výzkumné otázky: 1. byla zaměřena na specifika ošetřovatelské péče u pacientů s PEG sondou. 2. směřuje k problémům v ošetřovatelské péči, které zdravotnický personál u klientů s PEG sondou vnímá. Empirická část bakalářské práce byla zpracována metodou kvalitativního výzkumného šetření, formou polostrukturovaných rozhovorů a formou zúčastněného pozorování. Rozhovory byly uskutečněny s osmi probantkami na oddělení následné péče. Na základě výsledků bylo zjištěno, že dotazované probantky zvládají ošetřovatelskou péči o klienta s PEG sondou. Zvládají ošetřovat místo vpichu, podávat výživu i medikamenty do PEG sondy. Problémy se vyskytly u odsávání žaludečního obsahu a polohování klienta před podáním výživy. Dále z výzkumu vyplynulo, že probantky udávaly nejčastější problémy jako ucpání PEG sondy a zánět v okolí vpichu, vše řešily s lékařem. Výsledky této bakalářské práce by mohly být využity k uskutečnění seminářů na oddělení následné péče a tím zvýšit informovanost sester a zkvalitnění péče o klienty s PEG sondou.
Práce učitelů s ADHD dětmi a jejich integrace do kolektivu třídy
DOMIANOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce zkoumá hloubku znalostí o poruše ADHD v pedagogickém prostředí. Cílem práce bylo zmapovat vědomosti učitelů o syndromu ADHD vzhledem k stoupající tendenci této poruchy. Dále bylo zjišťováno, zda je lepší pro dítě mít vlastního asistenta, který by mu při výuce pomáhal. Nebo je lepší ponechávat děti s tímto problémem ve specializované škole či je začleňovat do klasických ZŠ. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 48 pedagogů celkem ze 5 základních škol: ZŠ L.Kuby (České Budějovice), ZŠ Máj (České Budějovice), ZŠ a MŠ Ledenice, 3.ZŠ Cheb, ZŠ Františkovy Lázně. Pedagogové vyplňovali dotazník týkající se poruchy ADHD. Dalším výzkumem pro bakalářskou práci bylo pozorování žáka s ADHD při hodině, kde bylo zjišťováno, zda je schopen samostatné práce při hodině. Praktická část bakalářské práce je uzavřena rozhovorem s asistentkou žáka trpícího syndromem ADHD. Asistentka přispěla svými názory a pohledem na poruchu ADHD z profesního hlediska. Vyhodnocením výsledků bylo prokázáno, že většina pedagogů i přesto, že mají ve třídě ADHD žáky, není dostatečně vybavena znalostmi o této poruše, a tím pádem nevědí, jak správně s žáky pracovat. Bakalářská práce zkoumá hloubku znalostí o poruše ADHD v pedagogickém prostředí. Cílem práce bylo zmapovat vědomosti učitelů o syndromu ADHD vzhledem k stoupající tendenci této poruchy. Dále bylo zjišťováno, zda je lepší pro dítě mít vlastního asistenta, který by mu při výuce pomáhal. Nebo je lepší ponechávat děti s tímto problémem ve specializované škole či je začleňovat do klasických ZŠ. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 48 pedagogů celkem ze 5 základních škol: ZŠ L.Kuby (České Budějovice), ZŠ Máj (České Budějovice), ZŠ a MŠ Ledenice, 3.ZŠ Cheb, ZŠ Františkovy Lázně. Pedagogové vyplňovali dotazník týkající se poruchy ADHD. Dalším výzkumem pro bakalářskou práci bylo pozorování žáka s ADHD při hodině, kde bylo zjišťováno, zda je schopen samostatné práce při hodině. Praktická část bakalářské práce je uzavřena rozhovorem s asistentkou žáka trpícího syndromem ADHD. Asistentka přispěla svými názory a pohledem na poruchu ADHD z profesního hlediska. Vyhodnocením výsledků bylo prokázáno, že většina pedagogů i přesto, že mají ve třídě ADHD žáky, není dostatečně vybavena znalostmi o této poruše, a tím pádem nevědí, jak správně s žáky pracovat.
Analýza nákladů na léčbu HIV pozitivních
Hermannová, Monika ; Písař, Pavel (vedoucí práce) ; Chalupníček, Pavel (oponent)
Virus HIV byl v České Republice poprvé diagnostikován v roce 1986, od té doby se jím nakazilo přes tisíc osob. Léčba takto nemocných pacientů je velmi nákladná vzhledem k vysokým cenám léčiv. Ty jsou ovlivňovány zejména vysokými náklady na vývoj léčivých látek. Tato problematika se stává stále více aktuální spolu s počtem infikovaných osob, který se každým rokem zvyšuje. Ve své práci si za cíl kladu analyzovat současnou situaci v oblasti počtu nemocných a nákladů vynakládaných každoročně na jejich léčbu a prevenci proti nákaze. Dále se zaměřuji na konkrétní možnosti léčby pacientů s ohledem na jejich finanční náročnost a efektivnost. Součástí práce je rovněž kvantifikace státních a soukromých zdrojů financování léčby HIV pozitivních. V závěru se pokouším o prognózu růstu nákladů spojených s očekávaným vzrůstem počtu nemocných a jejich dopad na zdravotní systém. Práce bude také obsahovat mezinárodní srovnání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.