Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simple categorization of mathematical objects: Examining students' decisions
Janda, David ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Simpson, Adrian (oponent) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Cílem disertační práce je popsat rozhodovací proces žáků a studentů při tzv. jednoduché kategorizaci, neboli rozhodnutí, zda konkrétní objekt je, nebo není prvkem dané kategorie. Tento proces je přitom zkoumán v kontextu kategorií matematických objektů. V teoretické části práce jsou představeny argumenty, proč je zkoumání jednoduché kategorizace matematických objektů důležité pro didaktiku matematiky. Tyto argumenty přitom nevycházejí pouze z dostupné literatury v didaktice matematiky, ale částečně čerpají také z literatury historické, matematické a psychologické. V prakticky zaměřených kapitolách práce je popsán návrh a pilotáž výzkumného nástroje vhodného ke zkoumání jednoduché kategorizace. Dominantními prvky tohoto nástroje je měření binárních odpovědí (ano/ne) respondenta a jeho reakčního času. Tento nástroj je poté využit v hlavní studii se smíšenou, kvalitativně-kvantitativní metodologií. Bylo zjištěno, že pomocí navrženého nástroje je při dodržení vhodných metodologických pravidel možno rozlišit různé přístupy respondentů ke kategorizaci. Navíc byly popsány základní vzory v rozhodovacím procesu respondentů. Těmi jsou například rozdíly v kategorizaci příkladů a "nepříkladů", rozdíly v kategorizaci jednodušších a komplikovanějších objektů, vztah mezi počty správných odpovědí respondenta a...
Znalosti dětí z matematiky na počátku školní docházky
NOVÁČKOVÁ, Markéta
Diplomová práce je zaměřena na matematické znalosti dětí na počátku školní docházky. Teoretická část se zabývá charakteristikou předškolního a mladšího školního věku, zejména pak specifiky v oblasti poznávacích funkcí. Dále je zařazena kapitola věnující se přehledu výzkumů matematických dovedností žáků českých základních škol či Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní i základní vzdělávání. Pozornost je také věnována způsobům budování předmatematických a matematických představ v mateřské či základní škole, ale i v rodině dítěte. Praktická část prezentuje výsledky kvantitativního výzkumného šetření z oblasti matematických představ na počátku školní docházky, kterého se zúčastnili žáci prvních ročníků základních škol a jejich třídní učitelé.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.