Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh a analýza vysokorychlostního asynchronního motoru
Klusáček, Jiří ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Klasické sériově vyráběné asynchronní motory vyhovují svým rozsahem otáček většině průmyslových aplikací. Pro aplikace vyžadující zvýšení otáček se tradičně používá mechanický převod mezi motorem a poháněným zařízením. V poslední době, kdy jsou kladeny nároky na hospodárnější provoz a co nejjednodušší údržbu, je cílem spojit poháněné zařízení přímo s motorem. Při provozu motoru nad 3000 min-1 však vznikají různá úskalí. Hlavní problematika současného vývoje je zaměřena na snížení ztrát vlivem napájení neharmonickým napětím z měniče frekvence a na mechanickou pevnost rotoru. Tato práce poskytuje pohled na dosavadní řešení vysokorychlostních asynchronních motorů. V textu jsou uvedeny možnosti použití listěného a masivního rotoru. S ohledem na obvodovou rychlost rotoru jsou zmíněny nejdůležitější vztahy a poznatky, které souvisí s pevností použitých materiálů a velikostí stroje. Dále jsou zmíněny předpoklady, při jejichž respektování je možné zlepšit energetickou účinnost motoru. Praktická část práce je zaměřena na návrh, analýzu a výrobu vysokorychlostního motoru s masivním rotorem s měděnou vodivou vrstvou na povrchu, včetně simulace magnetického pole, pomocí programu využívající k výpočtu metody konečných prvků FEMM. V závěrečné kapitole jsou uvedeny výsledky měření vyrobeného motoru a porovnání s vypočítanými hodnotami.
Návrh a analýza vysokorychlostního asynchronního motoru
Klusáček, Jiří ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Klasické sériově vyráběné asynchronní motory vyhovují svým rozsahem otáček většině průmyslových aplikací. Pro aplikace vyžadující zvýšení otáček se tradičně používá mechanický převod mezi motorem a poháněným zařízením. V poslední době, kdy jsou kladeny nároky na hospodárnější provoz a co nejjednodušší údržbu, je cílem spojit poháněné zařízení přímo s motorem. Při provozu motoru nad 3000 min-1 však vznikají různá úskalí. Hlavní problematika současného vývoje je zaměřena na snížení ztrát vlivem napájení neharmonickým napětím z měniče frekvence a na mechanickou pevnost rotoru. Tato práce poskytuje pohled na dosavadní řešení vysokorychlostních asynchronních motorů. V textu jsou uvedeny možnosti použití listěného a masivního rotoru. S ohledem na obvodovou rychlost rotoru jsou zmíněny nejdůležitější vztahy a poznatky, které souvisí s pevností použitých materiálů a velikostí stroje. Dále jsou zmíněny předpoklady, při jejichž respektování je možné zlepšit energetickou účinnost motoru. Praktická část práce je zaměřena na návrh, analýzu a výrobu vysokorychlostního motoru s masivním rotorem s měděnou vodivou vrstvou na povrchu, včetně simulace magnetického pole, pomocí programu využívající k výpočtu metody konečných prvků FEMM. V závěrečné kapitole jsou uvedeny výsledky měření vyrobeného motoru a porovnání s vypočítanými hodnotami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.