Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení motorických dovedností u dětí s poruchou autistického spektra mladšího školního věku praktikující aplikovanou behaviorální analýzu testovou baterií MABC-2
Adamcová, Tereza ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Hodnocení motorických dovedností u dětí mladšího školního věku s poruchou autistického spektra praktikující aplikovanou behaviorální analýzu testovou baterií MABC-2 Cíle: Cílem práce je posouzení motorických dovedností dětí mladšího školního věku s poruchou autistického spektra pomocí testové baterie MABC-2 (Movement Assessment Battery for Children - Second Edition). Získané výsledky budou porovnány s normami pro české děti a s dětmi s poruchami autistického spektra nepraktikující aplikovanou behaviorální analýzu. Metody: Posouzení motorických dovedností dětí s poruchou autistického spektra proběhlo pomocí testové baterie MABC-2 (Henderson et al., 2007) - Movement Assessment Battery for Children - Second Edition. V práci byla použita metoda komparace, a to výsledků dětí s poruchami autistického spektra s normami pro české děti a obou skupin testovaných dětí - jedné skupiny praktikující aplikovanou behaviorální analýzu s druhou skupinou dětí bez této intervence. Výsledky: Zjistili jsme, že děti s poruchou autistického spektra (PAS) v našem vzorku vykazují významně vyšší výskyt motorických obtíží oproti normám pro české děti. Všechny děti s PAS (n=10) zapojené do výzkumu, spadají do 3.zóny (skóre pod 5.percentil), kde se vyskytují významné motorické obtíže. V porovnání třech dílčích komponent...
Psychomotorický vývoj dětí předškolního věku se sluchovou vadou - možnosti fyzioterapeutické intervence
Dolanská, Veronika ; Bitnar, Petr (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Bakalářská práce na téma Psychomotorický vývoj dětí se sluchovým postižením v předškolním věku - možnosti fyzioterapeutické intervence je zpracována formou rešerše s kazuistikou. Práce je rozdělena do tři částí. První část se věnuje základním informacím o sluchovém postižení a úvodu do specifik vzdělávání, výchovy a psychomotorického vývoje dítěte v předškolním věku. Hlavní část je zaměřena především na senzomotorické deficity, které jsou spojené se sluchovými problémy u dětí. Je zde uvedeno mnoho studii, které se již tomuto tématu v minulosti věnovaly. Třetí, praktická, část obsahuje kazuistiky dvou dětí - jednoho zdravého a jednoho s percepční sluchovou poruchou. Na základě uvedených studií bylo provedeno u obou dětí vyšetření senzomotorických funkcí a jejich porovnání.
Změny jemné a hrubé motoriky u pacientů s dětskou mozkovou obrnou po terapii pomocí aktivní videohry Nintendo Wii a pomocí Vojtovy reflexní lokomoce
Píšťková, Marie ; Medunová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kraus, Josef (oponent)
Cíl: Cílem této práce bylo zhodnotit efekt terapie Vojtovou reflexní lokomocí a terapie s aktivní videohrou Nintendo Wii na parametry jemné a hrubé motoriky u dětí s DMO. Metodika: 14 probandů ve věku 6 až 18 let bylo náhodně rozděleno na dvě poloviny. Každá z těchto polovin absolvovala dva terapeutické cykly prostřednictvím každé z těchto metod v různém pořadí. Terapie probíhala v domácím prostředí a doba jejího trvání byla 30 dní. Mezi terapeutickými bloky byla 6 měsíců pauza, ve které neprobíhala žádná cílená fyzioterapie. Před každou ze dvou částí terapie proběhlo měření hrubé motoriky prostřednictvím testu GMFM a měření jemné motoriky pomocí testů Nine hole Peg a Box and Block. Na konci každého cvičebního bloku dostalo dítě k vyplnění dotazník o prožitku z aktivity PACES. Výsledky: Série vyšetření ukázala zlepšení v testu jemné motoriky Box and Block po obou druzích terapie v čase, ovšem bez signifikantního rozdílu mezi terapií prostřednictvím VRL a Nintendo Wii. Testování pomocí Nine Hole Peg testu nebylo signifikantní v čase ani při hodnocení rozdílu mezi terapiemi. Výsledky testování hrubé motoriky prostřednictvím GMFM rovněž nemají statistickou signifikanci. Odpovědi z dotazníku PACES nepotvrdily rozdíl mezi terapiemi - statistické zhodnocení ukázalo, že prožitek byl stejný při obou...
Posouzení motoriky u dětí prvního stupně ZŠ se sluchovým postižením pomocí testové baterie MABC-2
Tesařová, Kateřina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Posouzení motoriky u dětí prvního stupně ZŠ se sluchovým postižením pomocí testové baterie MABC-2 Cíle: Cílem práce bylo posouzení pohybových dovedností dětí prvního stupně ZŠ se sluchovým postižením na ZŠ Holečkova pro děti se sluchovým postižením pomocí testové baterie MABC-2 (Movemet Assessment Battery for Children - Second Edition). Získané výsledky byly porovnány s normovanou populací britských dětí. Vedlejším cílem bylo u těchto dětí posoudit vztah mezi výsledky testové baterie a udávanou účastí na pravidelných pohybových aktivitách. Metody: Posouzení motoriky dětí se sluchovým postižením proběhlo pomocí testové baterie MABC-2 (Henderson et al., 2007) - Movemet Assessment Battery for Children - Second Edition. V práci byla použita metoda komparace a to výsledků testovaných dětí s dětmi normovanými. Zda děti sportují, jakým způsobem a kde, bylo zjištěno pomocí nestandardizovaného dotazníku. Pro zpracování výsledků byly použity deskriptivní statistické metody v podobě grafických analýz. Výsledky: Děti se sluchovým postižením ve věku 6 až 14 let vykazovaly značné obtíže v dovednostech chytání a míření na cíl ve srovnání s normovanou populací. Navzdory našemu očekávání, je z motorických dovedností jejich nejsilnější stránkou rovnováha. V této oblasti u dětí se sluchovým postižením vyšly...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.