|
Marketingová komunikace mladých bank na českém trhu
Tuček, Daniel ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou marketingové komunikace mladých nízkonákladových bank, které svým příchodem na český trh způsobily revoluci nejenom v poplatkové sféře. Mezi vybrané mladé banky se řadí organizační složka polské banky mBank, ryze česká Fio banka, Air Bank, která spadá pod finanční skupinu PPF Petra Kellnera a Equa bank, která v současnosti patří mezi nejrychleji rostoucí banky na českém trhu. V teoretické části se práce věnuje marketingovému mixu zboží, služeb a vymezení specifických vlastností bankovního sektoru. Následně se zaměřuje na komunikační modely a vymezení marketingového komunikačního mixu. Praktická část práce nejprve předkládá historické souvislosti v českém bankovním sektoru, komentuje vstup na trh jednotlivých společností a prezentuje aktuální situaci. Další kapitola se zabývá marketingovou komunikací vybraných bank, kde se práce soustředí na prostředí obchodních míst, zpracování reklamních spotů a komunikaci na webových stránkách a sociálních sítích. Prostřednictvím dotazníkového šetření se autor snaží zjistit určité trendy v chování účastníků na finančních trzích a zhodnotit, jaké segmenty oslovit, jaké výhody a benefity finančních produktů jim předkládat a jakými komunikačními kanály by je banky měly oslovovat. Na základě těchto výsledků práce navrhuje určitá doporučení, které by měly upevnit pozice jednotlivých bank na českém trhu.
|
|
Bankovní pobočka, změna jejího charakteru a její význam v současném českém bankovnictví.
Musilová, Markéta ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá významem a postavením bankovní pobočky v komunikační síti banky. Pozornost je věnovaná transformačním procesům, které významným způsobem ovlivnily roli a funkce bankovní pobočky za posledních více než 20 let. Hlavní faktory, které zapříčinily změnu charakteru bankovních poboček jsou analyzovány na vzorku čtyř konkrétních konceptů konkurenčních bank. Jedná se o koncept bezpobočkového bankovnictví Expandia Banky, dále projekt bankovních kiosků, jejichž hlavní charakteristiky jsou demonstrovány na příkladu Volksbank Shopu a mKiosku a model franšízové bankovní pobočky, který je charakterizován jak v obecné rovině, tak i na úrovni konkrétního příkladu reprezentovaného UniCredit Bank Expres.
|
|
Analýza akviziční marketingové strategie mBank
Zejda, Vladimír ; Jablonský, Petr (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá rozhodovací proces spotřebitele na trhu finančních služeb. Kombinací poznatků z oborů marketingu, financí, psychologie, ekonomie, sociologie a chování spotřebitele představuji komplexní model kupního rozhodovacího procesu klienta finančních služeb. Ve druhé části potom model aplikuji na případ vstupu nové banky na český retailový bankovní trh -- mBank v roce 2007. S jeho pomocí pak vysvětluji nárůst klientské báze banky.
|
|
Srovnání eBanky a mBank jako projektů internetových bank
Koďousek, Tomáš ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce)
Práce srovnává dvě banky ? eBanku a mBank, které působí na českém trhu a jež se profilují (profilovaly) jako internetové banky. Vystihuje jejich shodné i rozdílné znaky při srovnání historického vývoje, produktové nabídky, komunikačních kanálů, hospodářských výsledků i současného postavení na bankovních trzích. Podrobněji je rozebrána historická souvislost, charakter bank, internetové bankovnictví a jeho zabezpečení a finanční výsledky. Závěrečná konkluze práce nastiňuje, nakolik mají sledované banky shodné rysy a zhodnotí, zdali je model internetové banky životaschopný.
|