Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Budoucnost minulosti: Metodika participativní péče o kulturní dědictví na dobrovolnické bázi
Dryáková, Kateřina ; Kassl, Nikola ; Hudec, Petr
Zaměření metodiky usiluje o podporu místní péče o kulturní dědictví, spolupráci s místními komunitami a rozvoj dobrovolnictví. Jejím účelem je poskytnout nápady, inspirace a metodické postupy, jak posílit participativní péči o kulturní dědictví prostřednictvím zapojení dobrovolníků a místních komunit. Nabízí též zahraniční zkušenosti a mezioborové vhledy do této problematiky.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Vnímání společenské odpovědnosti vysoké školy z pohledu zainteresované strany
Vránová, Lucie
Vránová, L. Vnímání společenské odpovědnosti vysoké školy z pohledu zainteresované strany. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. V bakalářské práci je řešeno téma vnímání společenské odpovědnosti Mendelovy univerzity v Brně místní komunitou, kterou tvoří obyvatelé žijící v městské čtvrti Černá Pole. Cílem práce je zhodnotit stav informovanosti místní komunity o aktivitách třetí role univerzity. Data jsou získána prostřednictvím primárního výzkumu, který je založen na normě ISO 26 000. V práci je zhodnoceno, které komunikační kanály jsou pro Mendelovu univerzitu v Brně nejefektivnější. Na základě provedených analýz jsou pro Mendelovu univerzitu v Brně vytvořena doporučení, jakým způsobem by mohla komunikovat s místní komunitou.
Vymezení konceptu komunitní školy v českém školském systému
Lauermann, Marek ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent) ; Matulayová, Tatiana (oponent)
Disertační práce je koncipována jako teoreticko-výzkumná studie, která se zabývá dosud marginálně řešenou tematikou možností mapování a rozvoje komunitního rozměru školy. Cílem studie je v teoretické rovině stručně vymezit koncept komunitní školy a akcentovat proměnu paradigmatu současného vzdělávání se zřetelem na proměnu role školy v dnešní společnosti. Zvláštní pozornost je také věnována teoretickým východiskům pojetí role školy a současnému stavu vědeckého poznání v dané oblasti. Realizovaný výzkum byl zaměřen na analýzu a charakteristiky modelu komunitní školy. Cílem empirického šetření bylo zjistit, zda existuje spolehlivý nástroj napomáhající určit typ, druh a kvalitu komunitní školy, tedy jaké je základní typové rozlišení komunitních škol v ČR, jak se jednotlivé modely pojetí komunitní školy liší z hlediska obsahu a způsobů předávání kurikula a jaká je vazba principů komunitní školy na inkluzivní vzdělávání, resp. posilování rovných příležitostí. Kvalitativně orientovaný výzkum byl realizován na 5 základních školách v České republice, které se vymezují jako komunitní školy. Těchto 5 škol tvořilo výzkumný vzorek. Data byla získána pomocí strukturovaných rozhovorů, focus group a analýzy školní dokumentace. Výchozím bodem dizertace je pojetí školy jako systému se složitou strukturou. Díky tomu...
Strategická společenská odpovědnost firem
Urbanová, Kristýna ; Pavičová, Petra (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se věnuje strategické společenské odpovědnosti firem a s ní souvisejícímu konceptu vytváření sdílené hodnoty (tzv. creating shared value). Analyzuje rozdíl mezi strategickou CSR a klasickou firemní filantropií, kdy se jedná o přerozdělování části zisku. Poukazuje na vazbu mezi businessem a občanskou společností. V současnosti si firmy uvědomují, že jejich úspěšnost souvisí se zdravím společnosti, ve které působí, a proto se při implementaci strategické CSR zaměřují na řešení problémů, které se vztahují k oblasti, ve které jsou profesionálové. Diplomová práce se zaměřuje na vytváření spolupráce mezi firmami a občanskou společností, která je vybudována na myšlence, že sociální a ekonomické cíle se vzájemně překrývají. Tato spolupráce je výzvou k řešení společných sociálních problémů a měla by přinášet prospěch oběma stranám. Teoretický základ práce je doplněn empirickou částí založenou na analýze rozhovorů se zástupci firem a organizací občanské společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.