Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Dopady inkasa daně z nemovitých věcí na rozpočty obcí
Lacinová, Veronika
Lacinová, V., Dopady inkasa daně z nemovitých věcí na rozpočty obcí. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce na téma Dopady inkasa daně z nemovitých věcí na rozpočty obcí je v základním pojetí rozdělena na část rešeršní, kde jsou poznatky v oblasti územních samospráv, rozpočtů obcí či druhů daní, které jsou aplikovány na kon-krétní problematiku zabývající se v části praktické. Cílem této diplomové práce je vyhodnotit provedené změny v právní úpravě daně z nemovitých věcí a změny rozpočtového určení daní a z toho následně vyhodnotit jejich dopad na obecní roz-počty Veškeré výše zmíněné dopady byly analyzovány na vybraných obcích, které byly kategoricky rozděleny tak, jak je uvedeno v zákoně, do skupin podle počtu obyvatel. Vycházeno bylo z dat pro roky 2018 až 2022. Každá obec byla podrobena analýzou využití změn u místního koeficientu a jejich příjmů. Výstupem diplomové práce jsou doporučení na obce a Ministerstvo financí.
Vliv obcí na výši svých daňových příjmů
Králík, Martin ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
85 ABSTRAKT Cílem diplomové práce je popsat a analyzovat, jaké mají obce, jakožto územní samosprávné celky, které mohou tvořit právo, (přímé) možnosti ovlivnit výši svých rozpočtových příjmů daňového charakteru. Diplomová práce teoreticky vychází z vymezení samosprávy a obecního rozpočtu se zaměřením na rozpočtové příjmy, především ty daňové podle členění rozpočtové skladby. Hlavní část práce se pak zaměří na ty příjmy daňového charakteru, které plynou do rozpočtu obcí, o nichž může obec do jisté míry sama rozhodovat. Obsahuje dvě kapitoly. První z nich se tak zabývá místními poplatky, tedy veřejnoprávními platbami, jejichž výnos plyne do rozpočtů obcí a na který mají obce největší vliv. Rozhodují totiž o jejich zavedení, zrušení, sazbě apod. V další kapitole bude podrobněji rozebrána pravomoc obcí v oblasti daně z nemovitostí, to znamená možnosti daňového osvobození nemovitostí dotčených živelní pohromou a některých zemědělských pozemků a stanovení či modifikace různých koeficientů - místního, obecního a polohové renty. Na závěr je pak zařazena kapitola pojednávající o daňové pravomoci slovenských obcí a srovnání s českou úpravou. Klíčová slova Obecní rozpočet, místní poplatky, místní daně, daň z nemovitostí, polohová renta, obecní koeficient, místní koeficient.
Právní úprava daně z nemovitých věcí
Filipová, Markéta ; Vondráčková, Pavlína (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Právní úprava daně z nemovitých věcí Abstrakt Cílem práce je podrobně představit zákon č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí, ve znění pozdějších předpisů. Struktura kapitol je zpravidla dělena jako samotná daň z nemovitých věcí na daň z pozemků a daň ze staveb a jednotek. Poskytnut je podrobný rozbor jednotlivých daňových prvků a zkoumání možných de lege ferenda návrhů na případné změny, které by mohly být uskutečněny v české právní úpravě daně z nemovitých věcí. Diplomová práce se skládá z 8 kapitol. V úvodních kapitolách se práce zabývá obecnou charakteristikou daní, jednotlivými konstrukčními prvky daně a změnami uskutečněnými rekodifikací soukromého práva, která ovlivnila nejen název daně z nemovitých věcí. Hlavní obsah práce je v kapitole 3, která poskytuje vhled do tématiky podrobným představením jednotlivých prvků daně. Představen je předmět daně, subjekt, základ a daňová sazba. V kapitolách 4 až 7 se podrobně pojednává o osvobození od daně, problematice daňových koeficientů, správě daně a opomenuta není ani komparace výnosu daně z nemovitých věcí s výnosem daně z nabytí nemovitých věcí. Obě tyto daně se týkají nemovitých věcí a patří do kategorie majetkových daní. Práce se rovněž zabývá popisem pravomocí, které mají obce v souvislosti s daní z nemovitých věcí. Tuto problematiku nelze opomenout,...
Daň z nemovitých věcí jako zdroj financování obecní infrasturktury
Brabcová, Klára ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Hyklová, Lenka (oponent)
Tato práce pojednává především o dani z nemovitých věcí. V úvodu se jedná o popis struktury veřejné správy, o definici pojmu obec, o zkoumání struktury příjmů obcí a samozřejmě popsání daně z nemovitých věcí. Hlavním cílem práce je zjištění, zda je možné financovat opravu pozemní komunikace výnosem daně z nemovitých věcí nebo úvěrem. Cíl práce je demonstrován prostřednictvím metody vícenásobné případové studie na vybraném vzorku pěti obcí v rozmezí počtu obyvatel 385-395. Na základě výsledků lze konstatovat, že je možné financovat opravu pozemní komunikace výnosem daně z nemovitých věcí, a to v případě obcí Bublava, Stanoviště a v případě obcí Terezín a Trubín se jedná o jedinou možnost financování opravy pozemní komunikace. Obec Rybníky má možnost financovat tuto opravu jak výnosem daně z nemovitých věcí, tak i úvěrem.
Daňová politika obcí
Pivoňková, Aneta ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Borůvková, Aneta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem daňové politiky obcí. Hlavním cílem je analyzovat využívání daňových pravomocí u daně z nemovitých věcí a místních poplatků v období 2000-2015 v obcích Havlíčkův Brod a Žďár nad Sázavou. Předmětem obecné části bakalářské práce je vymezení daňových pravomocí a základní legislativy týkající se daně z nemovitých věcí a místních poplatků. Navazující praktická část je zaměřena na analýzu uplatnění daňových pravomocí a vliv těchto pravomocí na vývoj příjmů vybraných obcí ve sledovaném období. Na závěr je provedena syntéza předchozího výzkumu a následně je zkoumána míra využívání místního koeficientu a existence daňové nápodoby v obcích kraje Vysočina. Z provedené hlavní analýzy vyplynulo, že Havlíčkův Brod daleko častěji využíval svých daňových pravomocí než Žďár nad Sázavou, a to se také projevilo na vyšších výnosech plynoucích do rozpočtu obce. Následná dílčí analýza potvrdila existenci daňové nápodoby v obcích kraje Vysočina, nicméně míra využívání místního koeficientu byla velmi nízká.
Vliv obcí na výši svých daňových příjmů
Králík, Martin ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
85 ABSTRAKT Cílem diplomové práce je popsat a analyzovat, jaké mají obce, jakožto územní samosprávné celky, které mohou tvořit právo, (přímé) možnosti ovlivnit výši svých rozpočtových příjmů daňového charakteru. Diplomová práce teoreticky vychází z vymezení samosprávy a obecního rozpočtu se zaměřením na rozpočtové příjmy, především ty daňové podle členění rozpočtové skladby. Hlavní část práce se pak zaměří na ty příjmy daňového charakteru, které plynou do rozpočtu obcí, o nichž může obec do jisté míry sama rozhodovat. Obsahuje dvě kapitoly. První z nich se tak zabývá místními poplatky, tedy veřejnoprávními platbami, jejichž výnos plyne do rozpočtů obcí a na který mají obce největší vliv. Rozhodují totiž o jejich zavedení, zrušení, sazbě apod. V další kapitole bude podrobněji rozebrána pravomoc obcí v oblasti daně z nemovitostí, to znamená možnosti daňového osvobození nemovitostí dotčených živelní pohromou a některých zemědělských pozemků a stanovení či modifikace různých koeficientů - místního, obecního a polohové renty. Na závěr je pak zařazena kapitola pojednávající o daňové pravomoci slovenských obcí a srovnání s českou úpravou. Klíčová slova Obecní rozpočet, místní poplatky, místní daně, daň z nemovitostí, polohová renta, obecní koeficient, místní koeficient.
Vývoj inkasa daně z nemovitých věcí v České republice
Krylová, Kateřina ; Láchová, Lenka (vedoucí práce) ; Kouba, Tomáš (oponent)
Diplomová práce analyzuje vývoj inkasa daně z nemovitých věcí v období 2009 až 2015 ve vybraných obcích České republiky v členění podle typů pozemků a staveb. Pro analýzu jsem si vybrala některé obce Pardubického kraje: Litomyšl, Moravská Třebová, Vysoké Mýto, Ústí nad Orlicí, Česká Třebová a Lanškroun. Dílčím cílem je analyzovat vývoj uplatňování koeficientů v jednotlivých městech s dopadem na výši inkasa daně a výpočet zvýšení inkasa pomocí koeficientů.
Daň z nemovitostí v ČR
Novák, Jan ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Bayer, Ondřej (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá daní z nemovitosti, přičemž hlavní důraz je kladen na využívání místního koeficientu obcemi v jeho maximální výši. Cílem práce je identifikovat hlavní důvody, které obce motivují k zavedení nejvyššího možného koeficientu. Pro lepší realizaci našeho záměru tyto obce srovnáváme s těmi, které mají naopak nízký koeficient anebo jej s postupem času rapidně snížily či jej vůbec nestanovily.Zároveň se snažíme potvrdit hypotézu, že obce s místním koeficientem 5 vynakládají větší finanční prostředky na pozemní komunikace a silniční dopravu než obce, které místní koeficient nestanovily. Výzkum byl proveden na základě informací z let 2012 až 2010 a dokázal, že závislost mezi těmito veličinami neexistuje.
Daň z nemovitostí v ČR
Petrusová, Barbora ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Daněk, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na jednu z fiskálních pravomocí obce, na možnost zavést místní koeficient. Vedle místního koeficientu je v práci zmíněn ještě koeficient 1,5. Je sledován vývoj místní koeficientu od počátku v roce 2009 až po rok 2012. Práce zkoumá počty obcí, které místní koeficient zavedly, v jednotlivých sledovaných letech, a dochází k závěru, že této pravomoci zatím nevyužívá velký počet obcí. Práce je také zaměřena na velikost uplatňovaných místních koeficientů. Z výzkumu vyplývá, že u místního koeficientu probíhá mnoho změn. Nejenže obce koeficient zavadí, ruší a případně opětovně zavádí, ony mění i jeho zavedenou velikost. Jen necelá polovina obcí, které zavedly místní koeficient v hned prvním roce možného zavedení, si koeficient ponechala v nezměněné výši po celé sledované období. V práci jsou zmíněny i informace za rok 2013.
Daň z nemovitostí v ČR
Brabcová, Pavlína ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Klazar, Stanislav (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o dani z nemovitostí v České republice a o vzájemné míře závislosti mezi poplatky za komunální odpad a místními koeficienty. Zabývá se mírou závislosti mezi sazbou poplatku za komunální odpad a místním koeficientem. V rámci analýzy jsou zkoumány i historické souvislosti vedoucí k zavedení poplatku za komunální odpad. Výše místního koeficientu a sazba poplatku za komunální odpad jsou plně v kompetenci obcí a záleží na nich, jaký postoj k nim zaujmou. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, zda obce, které zavedly vyšší hodnoty místního koeficientu daně z nemovitostí, toto kompenzují sníženou sazbou poplatku za komunální odpad. Analýza ukázala, že takovéto chování se objevuje jen výjimečně a nelze jej považovat za modelové. Výzkum byl proveden na vzorku 20 obcí Středočeského kraje. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že závislost mezi těmito veličinami není.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.