Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ekonomie luxusu – komparativní analýza demonstrativní spotřeby mezi studenty UTB, VŠE a ČVUT
Veselý, Pavel ; Rod, Aleš (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Tato práce se zaměřuje na srovnání demonstrativní spotřeby a nákupu padělků v různém socioekonomickém prostředí. Pro srovnání jsem analyzoval výsledky zkoumání Bc. Tomáše Štegmanna a Bc. Jana Vágnera, kteří zkoumali tuto problematiku na Vysoké škole ekonomické v Praze (VŠE), respektive Českém vysokém učení technickém v Praze (ČVUT), a výsledky svého průzkumu, jež jsem provedl na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně (UTB). Podařilo se mi potvrdit předpoklad nižší znalosti a horšího povědomí studentů ze Zlína týkajícího se luxusních statků. V případě studentů UTB nehraje nízký příjem významnou roli při pořízení padělku v budoucnu, na rozdíl od VŠE a ČVUT. Naopak významnými faktory na UTB jsou negativní dojem z jedince s padělkem, nákup padělku v minulosti a rozpoznání padělku. Vliv negativního dojmu z jedince s padělkem je v souladu se zjištěním na VŠE a ČVUT. Vliv nákupu padělku v minulosti na jeho budoucí zakoupení vyšel na obou pražských školách nevýznamný a vliv rozpoznání padělku je na UTB podobný jako na ČVUT. Ve srovnání s VŠE vyšel směr tohoto vlivu opačný. Více studentů UTB padělek již někdy zakoupilo a také se méně brání nákupu padělku v budoucnosti ve srovnání se studenty VŠE a ČVUT. Vnímání padělání jako kriminality je na všech školách srovnatelné - jedná se o nezávažnou trestnou činnost.
Název tématu: Ekonomie luxusu -- Proč studenti VŠE (ne)kupují padělky luxusního oblečení?
Štegmann, Tomáš ; Rod, Aleš (vedoucí práce) ; Svoboda, Miroslav (oponent)
Tato práce se zabývá faktory ovlivňujícími rozhodnutí lidí nakupovat či nenakupovat padělky luxusního zboží. Hlavní závěry dřívějších studií byly zkoumány pomocí statistické a logistické regresní analýzy dat z dotazníku, který vyplnilo 465 studentů VŠE v Praze. Mezi nejvýznamnější vlivy posilující šanci na koupi padělku patří nízká ekonomická úroveň, nízká schopnost padělek rozeznat a vliv nákupní situace (dovolená v zahraničí apod.). Naopak faktory jako vysoká schopnost rozeznat padělek, negativní názor na padělky a padělání jako takové, významně snižovaly šanci k jeho koupi. Z výzkumu také vyplynulo, že respondenti nevnímají kriminalitu spojenou s paděláním jako závažný problém -- to je zásadní informace jak pro orgány činné v potlačování kriminality spojené s paděláním, tak pro samotné společnosti vyrábějící originální luxusní výrobky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.