Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
1973 - 1982 Divadlo DRAK a počátky společenské emancipace českého loutkářství (Vrcholné inscenace Josefa Krofty)
Kotisová, Sandra ; Pavlovský, Petr (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce poukazuje na počátky zrovnoprávnění a plného společenského uznávání loutkářství v rámci českého divadelnictví v letech 1973 až 1982. Práce se zabývá historií východočeského divadla DRAK v Hradci Králové od jeho založení, příchodem režiséra Josefa Krofty, pražskou stagionou DRAKu v roce 1977, počátky zahraničních zájezdů, pohledem na DRAK v kontextu totality a nastiňuje Kroftův režijní princip a tím pohled na poetiku divadla DRAK v průběhu deseti let. Větší prostor je věnován rekonstrukci vybraných vrcholných dobových inscenací divadla DRAK v režiích Josefa Krofty, protože právě na nich lze pozorovat začátek společenské emancipace českého loutkového divadla.
Principy alternativního divadla v současné praxi profesionálních loutkových divadel v Evropě mimo EU.
Krstić, Marija ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; KROFTA, Josef (oponent)
Tato práce probírá proces přípravy inscenace Kniha džunglí podle motivů povídek Rudiarda Kiplinga na základě originální současné adaptace textu pro loutkové představení. Zvláštnost toho procesu spočívá ve specifických společensko - politických podmínkách na post - jugoslávském Balkánu, resp. v Záhřebu, kde představení bude realizované začátkem 2013. Podmínkou pro uvádění představení v institučních podmínkách bylo ucházení se o mezinárodní grant, který podporuje spolupráci s Balkánem. Klíčovými tématy projektu se staly otázky tolerance jinakosti a inkluze nedostatečně reprezentovaných skupin. Na základě osobní zkušenosti se specifickými předsudky lidí na Balkáně jsem vypracovala režijní koncept pro loutkové představení s prvky nového cirkusu, které atraktivním způsobem popularizuje zdravé společenské hodnoty mezi dětmi v cílové věkové skupině (5 - 11 let). Tato teze je reakcí na situaci v současném loutkářství ve zmíněné části Evropy. Vzhledem k tomu odůvodňuje moje tvůrčí rozhodnutí pro režijní koncept představení a reflektuje úsilí o získaní grantové podpory.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.