Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lokalizace přímé zahraniční investice ve Střední Evropě
Hánečka, Martin ; Jašek, Jan (oponent) ; Bayerová, Vladimíra (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce „Lokalizace přímé zahraniční investice ve Střední Evropě“ je oblast lokalizace přímých zahraničních investic ve středoevropském regionu a možnosti usnadnění lokalizačního rozhodování investora. První část práce shrnuje teoretické poznatky problematiky přímých zahraničních investic, jejich vymezení, typologii a vliv na ekonomiku. Druhá část je zaměřena na analýzu lokalizačních faktorů sektoru strategických služeb. Na základě analýzy je v závěrečné části sestaven model usnadňující lokalizační rozhodování investora mezi ekonomikami Střední Evropy. Následně je navržena a vyhodnocena lokalizace přímé zahraniční investice.
Lokalizační faktory vybrané komerční vybavenosti na venkově
Šmíd, Ladislav
ŠMÍD, L. Lokalizační faktory vybrané komerční vybavenosti na venkově. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2022 Diplomová práce se zabývá tématem rozvoje venkova a blíže se zaměřuje na maloobchodní prodejny se zbožím denní potřeby na venkově. Cílem této diplomové práce je na základě literatury a vlastního výzkum identifikovat lokalizační faktory venkovských prodejen se zbožím denní potřeby. Výzkum je založen na demografické, socioekonomické a prostorové analýze, na základě kterých jsou prostorově identifikovány obce bez prodejny zboží denní potřeby ve vybraném kraji. Následuje komparace obcí, která je doplněna o semistrukturované rozhovory. Na závěr je provedena syntéza, interpretace a dochází k identifikaci některých lokalizační faktorů, venkovských maloobchodních prodejen
Analýza lokalizačního rozhodování v rámci firmy v kraji Vysočina
KRÁTKÁ, Sabina
Záměrem bakalářské práce je najít a identifikovat lokalizační faktory. Takové faktory, které ovlivňují firmy, při hledání vhodných možností, kde zahájit podnikání a provozovat svou ekonomickou činnost. Pro tuto bakalářskou práci budou použity společnosti, které mají sídlo v kraji Vysočina. Práce je rozdělena do tří částí. První část popisuje nejznámější lokalizační teorie a lokalizační faktory. Konec této části zachycuje stručný popis regionu Vysočina. Druhá část se zabývá metodologií, kde jsou vymezeny použité lokalizační faktory, popsán sběr dat a na konci této části jsou charakterizovány dotazované firmy. Třetí část se pak zabývá vlastní výzkumnou činností, pro níž byl vytvořen dotazník, který zkoumá nejen lokalizační faktory, které na podniky působí, ale i velikost firmy a délku podnikání. V této části jsou následně vyhodnoceny jednotlivé lokalizační faktory podle odpovědí z dotazníku. Vyhodnocení se týká vlivu faktorů na všechny podniky z Vysočiny, ale také vlivu faktorů podle různých kritérií, jako je velikost podniku, okres podnikání nebo délka podnikání. V závěru práce je poukázáno na faktory, které nejvíce nebo naopak nejméně ovlivňují lokalizaci podnikání.
Lokalizační faktory nákupních center: případová studie nákupních center v Praze
Hladík, Zdeněk ; Spilková, Jana (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Lucie (oponent)
Lokalizace ekonomických aktivit je v odborné literatuře velice často a dlouhodobě diskutovaná otázka. Zejména určení lokalizačních faktorů pro maloobchodní jednotky v tak komplexním prostředí, jako je metropolitní Praha, je velice komplikovaný proces. Rozdíl v řádu i několika desítek metrů může rozhodnout o celém úspěchu či neúspěchu daného nákupního centra. V první části práce je tak uvedena a diskutována celá řada studií a metod s rozdílnými přístupy k určení této lokality. Výsledky práce ukazují na snahu zákazníků o minimalizaci času a námahy vynaložené na nakupování, jejímž odrazem je právě důraz na dostupnost stanice metra jako hlavního lokalizačního faktoru v pražském prostředí. Avšak nejen samotná lokalizace, ale také preference zákazníků určitého marketingového mixu a charakteristik center ovlivňují jejich úspěšnost. Klíčová slova: nákupní centrum, lokalizační faktory, Praha, metro, dostupnost
Vliv německých přímých investic na česko-německou spolupráci
Cíchová, Magda ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hrbik, Peter (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem německých přímých investic a jejich vlivem na česko-německou spolupráci. Klasifikuje přímé zahraniční investice, investiční pobídky, lokalizační faktory a jejich efekty na domácí podniky a hostitelskou zemi. Práce popisuje vývoj přílivu a stavu německých přímých investic v České republice, jejich strukturu a hlavní poskytovatele. Hodnotí vliv investic pocházejících ze Spolkové republiky Německo skrze mínění institucí a firem na základě osobních konzul-tací a dotazníkového šetření.
Analýza lokalizačních strategií vybraných maloobchodních řetězců v Praze
Bartošek, Petr ; Sýkora, Luděk (vedoucí práce) ; Drtina, Tomáš (oponent)
Analýza lokalizačních strategií vybraných maloobchodních řetězců v Praze ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá analýzou vybraných maloobchodních et zc na území Prahy. Výzkum jsem koncipoval do t í tematických oblastí: prostorové vzorce a distribuce maloobchodních jednotek, vzdálenost prodejen k zastávkám MHD a docházková dostupnost obyvatelstva k prodejnám potravin. V první ásti seznamuji tená e se skute nostmi, které m ly vliv na sou asnou podobu tohoto odv tví v esku a zejména v hlavním m st . Následuje analytická ást, ve které podrobuji vytvo ené skupiny, kategorie i samotné et zce maloobchodních aktér výzkumu prostorových konfigurací v rámci m stského prost edí. Výsledky ukázaly, že maloobchodní prost edí je na území hlavního m sta velmi koncentrované. Rozdíly v prostorové distribuci mezi jednotlivými kategoriemi i et zci jsou zna né a odráží obchodní strategii i historický vývoj daného odv tví nebo spole nosti. I p es existenci díl ích nedostatk je dostupnost plnosortimentních prodejen potravin uspokojující. Klí ová slova: lokaliza ní strategie, prostorové vzorce, maloobchod, metoda nejbližšího souseda, dostupnost prodejen s potravinami
Lokalizační faktory nákupních center: případová studie nákupních center v Praze
Hladík, Zdeněk ; Spilková, Jana (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Lucie (oponent)
Lokalizace ekonomických aktivit je v odborné literatuře velice často a dlouhodobě diskutovaná otázka. Zejména určení lokalizačních faktorů pro maloobchodní jednotky v tak komplexním prostředí, jako je metropolitní Praha, je velice komplikovaný proces. Rozdíl v řádu i několika desítek metrů může rozhodnout o celém úspěchu či neúspěchu daného nákupního centra. V první části práce je tak uvedena a diskutována celá řada studií a metod s rozdílnými přístupy k určení této lokality. Výsledky práce ukazují na snahu zákazníků o minimalizaci času a námahy vynaložené na nakupování, jejímž odrazem je právě důraz na dostupnost stanice metra jako hlavního lokalizačního faktoru v pražském prostředí. Avšak nejen samotná lokalizace, ale také preference zákazníků určitého marketingového mixu a charakteristik center ovlivňují jejich úspěšnost. Klíčová slova: nákupní centrum, lokalizační faktory, Praha, metro, dostupnost
Lokalizace přímé zahraniční investice ve Střední Evropě
Hánečka, Martin ; Jašek, Jan (oponent) ; Bayerová, Vladimíra (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce „Lokalizace přímé zahraniční investice ve Střední Evropě“ je oblast lokalizace přímých zahraničních investic ve středoevropském regionu a možnosti usnadnění lokalizačního rozhodování investora. První část práce shrnuje teoretické poznatky problematiky přímých zahraničních investic, jejich vymezení, typologii a vliv na ekonomiku. Druhá část je zaměřena na analýzu lokalizačních faktorů sektoru strategických služeb. Na základě analýzy je v závěrečné části sestaven model usnadňující lokalizační rozhodování investora mezi ekonomikami Střední Evropy. Následně je navržena a vyhodnocena lokalizace přímé zahraniční investice.
Lokalizační faktory průmyslových zón ve Zlínském kraji
Mlčák, Ladislav ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Silovská, Hana (oponent)
Diplomová práce na základě regionální analýzy a empirického šetření nalézá a hodnotí lokalizační faktory firem v průmyslovým zónách a samotných průmyslových zón ve Zlínském kraji. Průmyslové zóny jsou často považovány za nástroj pro zvýšení ekonomické úrovně regionu, avšak aby došlo k jejich využití kapacit, jejich budování musí respektovat požadavky trhu na lokalizaci. Teoretická část prezentuje náhled do teorií zabývajících se prvky lokalizace s cílem klasifikovat nejvýznamnější lokalizační faktory. Následující praktická část nejprve charakterizuje 17 průmyslových zón v kraji. Tyto charakteristiky následně tvoří podmínky pro jejich srovnání a ověření základních lokalizačních faktorů v souvislosti s empirickým výzkumem mezi firmami lokalizovanými v těchto zónách. Analýza se taktéž okrajově dotýká vybranými dopady fungování průmyslových zón.
Strategický rozvoj cestovního ruchu v Mladé Vožici
NOVÁKOVÁ, Kateřina
Hlavním cílem bakalářeké práce s názvem Strategický rozvoj cestovního ruchu v Mladé Vožici bylo zhodnocení potenciálu města pro rozvoj cestovního ruchu. Analýza současného stavu a terénní šetření bylo podkladem k hodnocení nabídky a poptávky cestovního ruchu města. Návštěvníci i místní občané nejčastěji spojují Mladou Vožici s pojmy hezké město a krásná příroda. Důležité bylo zjištění, že se lidé do města pravidelně vracejí hlavně kvůli sportovní, rekreační a kulturní nabídce. Hlavním turistickým cílem je hrad Šelmberk. Právě pro rozvoj sportovně-rekreačního a kulturně-historického cestovní ruch nabízí Mladá Vožice vhodné podmínky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.