Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Knihovna pro boolovské funkce v algebraické normální formě
Vasilišin, Maroš ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Dobai, Roland (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom a implementáciou knižnice v jazyku C pre manipuláciu Boolovych funkcií v Algebraickej Normálnej Forme. Väčšina existujúcich reprezentácií Boolovych funkcií je založená na binárnych rozhodovacích diagramoch. Algebraická Normálna Forma poskytuje oproti binárnym rozhodovacím diagramom určité výhody, napríklad tú, že sa dá z nej v lineárnom čase určiť Boolova hodnota funkcie. Implementovaná knižnica za pomoci jednoduchých štruktúr poskytuje efektívnu reprezentáciu Boolovej funkcie v programe. Výskumom sme zistili, že reprezentácia pomocou Algebraickej Normálnej Formy má svoj využitie, a v určitých prípadoch dosahuje lepšie výsledky ako reprezentácia pomocou binárnych rozhodovacích diagramov.
Matematika v moderních šifrovacích metodách
KOŠÁKOVÁ, Alena
V diplomové práci se zabývám tématem, které je v dnešním světě velice opomíjeným, přesto se s ním člověk setkává skoro každý den. Jedná se o problematiku matematiky v moderních šifrovacích metodách. Samotné šifrování je široká oblast, proto jsem se zaměřila na nejznámější moderní kryptosystémy. V práci jsou zpracovány jak kryptosystémy symetrické, asymetrické, tak i hybridní. Zájemci si mohou v diplomové práci přečíst o historii, vývoji, ale i výhodách a nevýhodách jednotlivých kryptosystémů. Větší pozornost je také věnována šifrování na bázi eliptických křivek, protože z hlediska matematiky je tato problematika zajímavá. Celá práce je rozdělena do několika důležitých kapitol pro přehlednost a lepší orientaci v textu. Na závěr jsem zařadila konkrétní ukázky praktického využití šifrování pro ucelený pohled čtenáře.
Role kresby postavy v Orientačním testu školní zralosti
Michálková, Anna ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce pojednává o roli kresby mužské postavy v Orientačním testu školní zralosti. Výchozí otázkou jsou vzájemné souvislosti mezi kresbou mužské postavy a dalšími úkoly ve sféře názorného i verbálního myšlení. Empirickým materiálem jsou výkony dětí předškolního věku v Orientačním testu školní zralosti, včetně testu pro verbální myšlení a ve vybraném souboru Ravenových Barevných progresivních matic. Cílem je prozkoumat souvislosti v kresbě mužské postavy s dalšími úkoly s ohledem na verbální a neverbální myšlení a logické i infralogické vztahy. Sběr dat probíhal ve dvou fázích s odstupem 4 měsíců a umožňuje posoudit trvanlivost závěrů v čase. Přínosem práce je kvalitativní rozbor zjištěných souvislostí a rozvíjení teorie k testovaným schopnostem v tomto testu, zejména pak s ohledem na kresbu mužské postavy a prozkoumání podobností a rozdílů ve schopnostech analýzy a syntézy. KLÍČOVÁ SLOVA: školní zralost, kresba, postava, pán, písmo, body, matice, verbální myšlení, názorné myšlení, logické vztahy, infralogické vztahy, analýza a syntéza
Role kresby postavy v orientačním testu školní zralosti
Michálková, Anna ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Rigorózní práce pojednává o roli kresby mužské postavy v Jiráskově Orientačním testu školní zralosti. Cílem práce je příspěvek k rozvoji teorie testovaných schopností. Empirickým materiálem jsou výkony dětí předškolního věku v Orientačním testu školní zralosti, včetně toho pro verbální myšlení a ve vybraném souboru Ravenových barevných progresivních matic. Sběr dat probíhal ve dvou fázích, s odstupem 4 měsíců. Výchozí otázkou je, zda bude výkon v kresbě mužské postavy těsněji korelovat s výkony v těch dalších úkolech, které jsou rovněž orientované na myšlení neverbální (vs. verbální) a o infralogických vztazích (vs. logických). Ukázalo se, že tomu tak není, že za korelacemi stojí spíše míra povšechné rozumové úrovně. Při analýze korelací z hlediska vývoje v daném časovém interval, byl vývoj v kresbě mužské postavy uchopen jako proměnná fungující synchronně s vývojem v dalších úkolech, a také byl v první fázi uchopen jako nezávislá proměnná a také jako proměnná závislá. Při uplatnění přísnějších nároků na míru korelace se ukázalo, že v předškolním věku v intervalu 4 měsíců výchozí úroveň schopnosti kresby mužské postavy neovlivňuje významným způsobem vývoj v dalších oblastech, slabší korelace poté nacházíme např. s Obkreslením skupiny bodů, kde Kresba mužské postavy funguje jako závislá i nezávislá...
Knihovna pro boolovské funkce v algebraické normální formě
Vasilišin, Maroš ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Dobai, Roland (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom a implementáciou knižnice v jazyku C pre manipuláciu Boolovych funkcií v Algebraickej Normálnej Forme. Väčšina existujúcich reprezentácií Boolovych funkcií je založená na binárnych rozhodovacích diagramoch. Algebraická Normálna Forma poskytuje oproti binárnym rozhodovacím diagramom určité výhody, napríklad tú, že sa dá z nej v lineárnom čase určiť Boolova hodnota funkcie. Implementovaná knižnica za pomoci jednoduchých štruktúr poskytuje efektívnu reprezentáciu Boolovej funkcie v programe. Výskumom sme zistili, že reprezentácia pomocou Algebraickej Normálnej Formy má svoj využitie, a v určitých prípadoch dosahuje lepšie výsledky ako reprezentácia pomocou binárnych rozhodovacích diagramov.
Role kresby postavy v Orientačním testu školní zralosti
Michálková, Anna ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce pojednává o roli kresby mužské postavy v Orientačním testu školní zralosti. Výchozí otázkou jsou vzájemné souvislosti mezi kresbou mužské postavy a dalšími úkoly ve sféře názorného i verbálního myšlení. Empirickým materiálem jsou výkony dětí předškolního věku v Orientačním testu školní zralosti, včetně testu pro verbální myšlení a ve vybraném souboru Ravenových Barevných progresivních matic. Cílem je prozkoumat souvislosti v kresbě mužské postavy s dalšími úkoly s ohledem na verbální a neverbální myšlení a logické i infralogické vztahy. Sběr dat probíhal ve dvou fázích s odstupem 4 měsíců a umožňuje posoudit trvanlivost závěrů v čase. Přínosem práce je kvalitativní rozbor zjištěných souvislostí a rozvíjení teorie k testovaným schopnostem v tomto testu, zejména pak s ohledem na kresbu mužské postavy a prozkoumání podobností a rozdílů ve schopnostech analýzy a syntézy. KLÍČOVÁ SLOVA: školní zralost, kresba, postava, pán, písmo, body, matice, verbální myšlení, názorné myšlení, logické vztahy, infralogické vztahy, analýza a syntéza

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.