Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv perinatální hypoxie na motorický vývoj laboratorního potkana a možnosti ovlivnění
Vachovcová, Sylva ; Mareš, Pavel (vedoucí práce) ; Stuchlík, Aleš (oponent)
Závažná perinatální hypoxie tvoří podstatnou příčinu mozkového poškození u narozených dětí. Rešeršní část této Diplomové práce pojednává o krátkodobých a dlouhodobých motorických projevech laboratorního potkana, o motorických testech, pomocí kterých se motorika potkanů hodnotí, o hypoxickém působení na nezralý centrální nervový systém a o působení látek na adenosinové A1 receptory v mozku. Cílem experimentální části Diplomové práce bylo hodnocení pozdních motorických projevů u potkanů ovlivněných perinatální hypoxií. Perinatální hypoxie byla provedena tak, že březí samice potkana byly umístěny do normobarické hypoxické komory (10 % O2) jedenáctý den březosti, kde porodily a expozice hypoxie byla ukončena 6. den po narození mláďat. Pro hodnocení motorického vývoje byla využita baterie koordinačně náročných motorických testů vždy adekvátních pro příslušný vývojový stupeň potkana. Perinatální hypoxie a její následky dále byly ovlivněny jednorázovou aplikací látky 2-chloro-N(6)-cyclopentyladenosin (CCPA), agonistou adenosinového A1 receptoru, 14. den po narození potkanů. Postižení potkani vykazovali motorické deficity a zpoždění v motorickém vývoji ve 3 ze 4 zvolených motorických testů v porovnání s potkany z kontrolní skupiny. Tyto motorické odchylky však již nebyly zaznamenány ve vývojovém stupni...
Vliv perinatální hypoxie na motorický vývoj laboratorního potkana a možnosti ovlivnění
Vachovcová, Sylva ; Mareš, Pavel (vedoucí práce) ; Stuchlík, Aleš (oponent)
Závažná perinatální hypoxie tvoří podstatnou příčinu mozkového poškození u narozených dětí. Rešeršní část této Diplomové práce pojednává o krátkodobých a dlouhodobých motorických projevech laboratorního potkana, o motorických testech, pomocí kterých se motorika potkanů hodnotí, o hypoxickém působení na nezralý centrální nervový systém a o působení látek na adenosinové A1 receptory v mozku. Cílem experimentální části Diplomové práce bylo hodnocení pozdních motorických projevů u potkanů ovlivněných perinatální hypoxií. Perinatální hypoxie byla provedena tak, že březí samice potkana byly umístěny do normobarické hypoxické komory (10 % O2) jedenáctý den březosti, kde porodily a expozice hypoxie byla ukončena 6. den po narození mláďat. Pro hodnocení motorického vývoje byla využita baterie koordinačně náročných motorických testů vždy adekvátních pro příslušný vývojový stupeň potkana. Perinatální hypoxie a její následky dále byly ovlivněny jednorázovou aplikací látky 2-chloro-N(6)-cyclopentyladenosin (CCPA), agonistou adenosinového A1 receptoru, 14. den po narození potkanů. Postižení potkani vykazovali motorické deficity a zpoždění v motorickém vývoji ve 3 ze 4 zvolených motorických testů v porovnání s potkany z kontrolní skupiny. Tyto motorické odchylky však již nebyly zaznamenány ve vývojovém stupni...
Vliv perinatální hypoxie na motorický vývoj laboratorního potkana
Vachovcová, Sylva ; Mareš, Pavel (vedoucí práce) ; Slabý, Kryštof (oponent)
Perinatální hypoxie je závažným problémem u předčasně narozených dětí i u dětí narozených v termínu. Představuje vysoké riziko behaviorálních a neurologických poruch, a přestože se současná neonatální intenzivní péče stále zdokonaluje, rozsáhlá mozková léze v důsledku perinatálního inzultu obnáší výrazný klinický problém. Studie na zvířatech jsou proto stále nezbytné. Model perinatální hypoxie u laboratorních potkanů tak představuje výzkumné pole, kde se popisuje řada neurologických defektů, jako jsou poruchy lokomočních dovedností a deficity kognitivních funkcí u nedospělých i dospělých perinatální hypoxií postižených zvířat. Jejich mozková tkáň může sloužit k histologickému rozboru pro určení rozsahu mozkové léze a mnohdy jsou u těchto zvířat zaznamenány růstové poruchy, které jsou často spatřovány u dětské mozkové obrny.
Škola v přírodě od jara do zimy
MLSOVÁ, Martina
Bakalářská práce "Škola v přírodě od jara do zimy"se zabývá vlivem terénní výuky na pohybový vývoj dítěte předškolního věku. Teoretická část shrnuje na základě odborné literatury vliv přírody na vývoj dítěte. Popisuje přínosy výuky v terénu, zabývá se pojmem "škola v přírodě" dříve a dnes a v další části pohybovým vývojem dítěte. Praktická část obsahuje vypracovaný celoroční projekt školy v přírodě, zaměřený na pohybový vývoj dítěte. Navrhované pohybové aktivity daných bloků byly zrealizovány a v závěru zhodnoceny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.