Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj železniční infrastruktury v druhé polovině 19. století s důrazem na budování místních drah
Štípek, Vladimír ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Soběhart, Radek (oponent)
Práce se věnuje vývoji železniční infrastruktury v Habsburské monarchii v druhé polovině 19. století s ohledem na opakující se intervencionistické tendence státu v této oblasti. Důraz je věnován spontánnímu budování místních drah, jejichž výzkum je prováděn na základě dostupných archivních materiálů. Do práce je zahrnuta i analýza přístupu státu k budování železnic, která zohledňuje aktuální stav legislativy a charakteristiky tehdejšího podnikatelského prostředí. Práce srovnává aktivitu soukromých společností (založeno na ziskové kalkulaci) i aktivitu státu a samosprávy (založenou na "strategických" zájmech, např. vojenských, ekonomických, rozvojových). Poměr těchto aktivit, ale i jejich intenzitu, ovlivňovala také fáze hospodářského cyklu a její politické a ekonomické důvody. Práce se dotýká i problému veřejných statků.
Technické památky - lokální dráha - Tábor - Bechyně
SLABÝ, Martin
Bakalářská práce se zabývá historií železničního spojení v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Popisuje vývoj dráhy od prvních koněspřežných tratí, až po dnešní rychlovlaky. Podstatné jsou též přednosti a nevýhody kolejové dopravy a také to, jak přispěla dráha k rozvoji jednotlivých krajů. Dále pojednává o vlivu železnice na obyvatelstvo. Mimo hlavních tratí je práce zaměřená především na místní dráhy (tzv. lokální dráhy). Konkrétně pak na první elektrickou lokální dráhu v Rakousko-Uhersku, dráhu z Tábora do Bechyně, u které je doložena fotografická dokumentace zázemí, trati a technických prvků, které byly použity. Pro tuto lokální dráhu vyrobil velkou část elektrického zařízení František Křižík a proto se v této práci nachází pojednání o jeho životě a působení u dráhy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.