Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopady inkasa daně z nemovitých věcí na rozpočty obcí
Lacinová, Veronika
Lacinová, V., Dopady inkasa daně z nemovitých věcí na rozpočty obcí. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce na téma Dopady inkasa daně z nemovitých věcí na rozpočty obcí je v základním pojetí rozdělena na část rešeršní, kde jsou poznatky v oblasti územních samospráv, rozpočtů obcí či druhů daní, které jsou aplikovány na kon-krétní problematiku zabývající se v části praktické. Cílem této diplomové práce je vyhodnotit provedené změny v právní úpravě daně z nemovitých věcí a změny rozpočtového určení daní a z toho následně vyhodnotit jejich dopad na obecní roz-počty Veškeré výše zmíněné dopady byly analyzovány na vybraných obcích, které byly kategoricky rozděleny tak, jak je uvedeno v zákoně, do skupin podle počtu obyvatel. Vycházeno bylo z dat pro roky 2018 až 2022. Každá obec byla podrobena analýzou využití změn u místního koeficientu a jejich příjmů. Výstupem diplomové práce jsou doporučení na obce a Ministerstvo financí.
Vliv obcí na výši svých daňových příjmů
Králík, Martin ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
85 ABSTRAKT Cílem diplomové práce je popsat a analyzovat, jaké mají obce, jakožto územní samosprávné celky, které mohou tvořit právo, (přímé) možnosti ovlivnit výši svých rozpočtových příjmů daňového charakteru. Diplomová práce teoreticky vychází z vymezení samosprávy a obecního rozpočtu se zaměřením na rozpočtové příjmy, především ty daňové podle členění rozpočtové skladby. Hlavní část práce se pak zaměří na ty příjmy daňového charakteru, které plynou do rozpočtu obcí, o nichž může obec do jisté míry sama rozhodovat. Obsahuje dvě kapitoly. První z nich se tak zabývá místními poplatky, tedy veřejnoprávními platbami, jejichž výnos plyne do rozpočtů obcí a na který mají obce největší vliv. Rozhodují totiž o jejich zavedení, zrušení, sazbě apod. V další kapitole bude podrobněji rozebrána pravomoc obcí v oblasti daně z nemovitostí, to znamená možnosti daňového osvobození nemovitostí dotčených živelní pohromou a některých zemědělských pozemků a stanovení či modifikace různých koeficientů - místního, obecního a polohové renty. Na závěr je pak zařazena kapitola pojednávající o daňové pravomoci slovenských obcí a srovnání s českou úpravou. Klíčová slova Obecní rozpočet, místní poplatky, místní daně, daň z nemovitostí, polohová renta, obecní koeficient, místní koeficient.
Právní úprava daně z nemovitých věcí
Filipová, Markéta ; Vondráčková, Pavlína (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Právní úprava daně z nemovitých věcí Abstrakt Cílem práce je podrobně představit zákon č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí, ve znění pozdějších předpisů. Struktura kapitol je zpravidla dělena jako samotná daň z nemovitých věcí na daň z pozemků a daň ze staveb a jednotek. Poskytnut je podrobný rozbor jednotlivých daňových prvků a zkoumání možných de lege ferenda návrhů na případné změny, které by mohly být uskutečněny v české právní úpravě daně z nemovitých věcí. Diplomová práce se skládá z 8 kapitol. V úvodních kapitolách se práce zabývá obecnou charakteristikou daní, jednotlivými konstrukčními prvky daně a změnami uskutečněnými rekodifikací soukromého práva, která ovlivnila nejen název daně z nemovitých věcí. Hlavní obsah práce je v kapitole 3, která poskytuje vhled do tématiky podrobným představením jednotlivých prvků daně. Představen je předmět daně, subjekt, základ a daňová sazba. V kapitolách 4 až 7 se podrobně pojednává o osvobození od daně, problematice daňových koeficientů, správě daně a opomenuta není ani komparace výnosu daně z nemovitých věcí s výnosem daně z nabytí nemovitých věcí. Obě tyto daně se týkají nemovitých věcí a patří do kategorie majetkových daní. Práce se rovněž zabývá popisem pravomocí, které mají obce v souvislosti s daní z nemovitých věcí. Tuto problematiku nelze opomenout,...
Daňová politika obcí
Pivoňková, Aneta ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Borůvková, Aneta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem daňové politiky obcí. Hlavním cílem je analyzovat využívání daňových pravomocí u daně z nemovitých věcí a místních poplatků v období 2000-2015 v obcích Havlíčkův Brod a Žďár nad Sázavou. Předmětem obecné části bakalářské práce je vymezení daňových pravomocí a základní legislativy týkající se daně z nemovitých věcí a místních poplatků. Navazující praktická část je zaměřena na analýzu uplatnění daňových pravomocí a vliv těchto pravomocí na vývoj příjmů vybraných obcí ve sledovaném období. Na závěr je provedena syntéza předchozího výzkumu a následně je zkoumána míra využívání místního koeficientu a existence daňové nápodoby v obcích kraje Vysočina. Z provedené hlavní analýzy vyplynulo, že Havlíčkův Brod daleko častěji využíval svých daňových pravomocí než Žďár nad Sázavou, a to se také projevilo na vyšších výnosech plynoucích do rozpočtu obce. Následná dílčí analýza potvrdila existenci daňové nápodoby v obcích kraje Vysočina, nicméně míra využívání místního koeficientu byla velmi nízká.
Vliv obcí na výši svých daňových příjmů
Králík, Martin ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
85 ABSTRAKT Cílem diplomové práce je popsat a analyzovat, jaké mají obce, jakožto územní samosprávné celky, které mohou tvořit právo, (přímé) možnosti ovlivnit výši svých rozpočtových příjmů daňového charakteru. Diplomová práce teoreticky vychází z vymezení samosprávy a obecního rozpočtu se zaměřením na rozpočtové příjmy, především ty daňové podle členění rozpočtové skladby. Hlavní část práce se pak zaměří na ty příjmy daňového charakteru, které plynou do rozpočtu obcí, o nichž může obec do jisté míry sama rozhodovat. Obsahuje dvě kapitoly. První z nich se tak zabývá místními poplatky, tedy veřejnoprávními platbami, jejichž výnos plyne do rozpočtů obcí a na který mají obce největší vliv. Rozhodují totiž o jejich zavedení, zrušení, sazbě apod. V další kapitole bude podrobněji rozebrána pravomoc obcí v oblasti daně z nemovitostí, to znamená možnosti daňového osvobození nemovitostí dotčených živelní pohromou a některých zemědělských pozemků a stanovení či modifikace různých koeficientů - místního, obecního a polohové renty. Na závěr je pak zařazena kapitola pojednávající o daňové pravomoci slovenských obcí a srovnání s českou úpravou. Klíčová slova Obecní rozpočet, místní poplatky, místní daně, daň z nemovitostí, polohová renta, obecní koeficient, místní koeficient.
Daň z nemovitostí v ČR
Novák, Jan ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Bayer, Ondřej (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá daní z nemovitosti, přičemž hlavní důraz je kladen na využívání místního koeficientu obcemi v jeho maximální výši. Cílem práce je identifikovat hlavní důvody, které obce motivují k zavedení nejvyššího možného koeficientu. Pro lepší realizaci našeho záměru tyto obce srovnáváme s těmi, které mají naopak nízký koeficient anebo jej s postupem času rapidně snížily či jej vůbec nestanovily.Zároveň se snažíme potvrdit hypotézu, že obce s místním koeficientem 5 vynakládají větší finanční prostředky na pozemní komunikace a silniční dopravu než obce, které místní koeficient nestanovily. Výzkum byl proveden na základě informací z let 2012 až 2010 a dokázal, že závislost mezi těmito veličinami neexistuje.
Daň z nemovitostí v ČR
Petrusová, Barbora ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Daněk, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na jednu z fiskálních pravomocí obce, na možnost zavést místní koeficient. Vedle místního koeficientu je v práci zmíněn ještě koeficient 1,5. Je sledován vývoj místní koeficientu od počátku v roce 2009 až po rok 2012. Práce zkoumá počty obcí, které místní koeficient zavedly, v jednotlivých sledovaných letech, a dochází k závěru, že této pravomoci zatím nevyužívá velký počet obcí. Práce je také zaměřena na velikost uplatňovaných místních koeficientů. Z výzkumu vyplývá, že u místního koeficientu probíhá mnoho změn. Nejenže obce koeficient zavadí, ruší a případně opětovně zavádí, ony mění i jeho zavedenou velikost. Jen necelá polovina obcí, které zavedly místní koeficient v hned prvním roce možného zavedení, si koeficient ponechala v nezměněné výši po celé sledované období. V práci jsou zmíněny i informace za rok 2013.
Daň z nemovitostí v ČR
Pribulová, Lucie ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Holubářová, Jana (oponent)
Diplomová práce pojednává o uplatňování jednotlivých koeficientů daně z nemovitostí a zaměřuje se na případné změny, které provází zavedení místního koeficientu. Zkoumá předpoklad, zda obce spolu s uplatněním místního koeficientu budou korekční koeficienty snižovat, v případě koeficientu 1,5 omezovat jeho aplikaci, aby alespoň částečně zmírnily výrazné působení místního koeficientu a snížily tak daňovou povinnost. Na vzoru 22 obcí bylo zjištěno, že tato domněnka v praxi nefunguje a municipality, které místní koeficient zavedly, žádnou jinou změnu neprovedly. Práce se zabývá, jakým způsobem obce nastavují jednotlivé koeficienty, a posuzuje, zda dochází k jejich úpravám tak, že zvýhodňuje rezidenty obce. Ukazatel, který naznačuje, že se tak obce chovají, je vysoké uplatnění koeficientu s hodnotou 1,5, který je využíván nejčastěji a to až v pětině českých obcí. Další důkaz, který svědčí o strategickém jednání obcí je zjištění, že 20 z 22 zkoumaných municipalit má nastaveny koeficienty tak, že nerezidenti obce platí vyšší daň než rezidenti. Na druhou stranu rozhodování o uplatňování a o výši koeficientů je plně v pravomoci obcí a záleží pouze na zastupitelstvu, jaký postoj zaujme.
Dopady novely zákona o dani z nemovitostí na příkladu vybraných obcí
Sommerová, Gabriela ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Holubářová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dopady novely zákona o dani z nemovitosti v obcích Dolní Břežany, Davle a Buš, které leží v okresu Praha-západ, při využití všech pravomocí a vhodným nastavením místního koeficientu, který je dán zákonem o dani z nemovitosti. První část práce je zaměřena na financování obcí, zejména na příjmy plynoucí do obecního rozpočtu. Podrobněji je zde popsána daň z nemovitosti - předmět a základ daně, osvobození od daně, sazby a koeficienty daně, a její novely, které proběhly v roce 2009 a 2010. Druhá část práce se zabývá daní z nemovitosti obcí Dolní Břežany, Davle a Buš. Nejdříve je zkoumáno plnění rozpočtových příjmů obcí a následně je provedena analýza dani z nemovitosti jednotlivých obcí a její srovnání. Závěrečná část práce hodnotí dopady novely zákona z pohledu zkoumaných obcí a navrhuje další řešení využití místního koeficientu.
Využití koeficientů u daně z nemovitostí pro posílení finanční soběstačnosti obcí
Kropáčková, Inka ; Kubátová, Květa (vedoucí práce) ; Teklý, Lukáš (oponent)
V předkládané bakalářské práci jsou popsány konstrukční prvky daně z nemovitostí, především její koeficienty. Teoretická část dále obsahuje stručnou charakteristiku výnosu daně z nemovitostí a vybrané bakalářské práce zaměřené na koeficienty daně z nemovitostí. Výzkumná část práce analyzuje vývoj využívání jednotlivých koeficientů v posledních letech a faktory ovlivňující míru jejich použití. Provedené analýzy slouží k nastínění časového vývoje uvalování koeficientů daně z nemovitostí a k prokázání některých obecných pravidel týkajících se obcí využívajících koeficienty daně z nemovitostí. Součástí práce je i komparativní analýza výsledků s předchozími bakalářskými pracemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.