Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Duševní hygiena a možnosti využití jejích forem u pracovníků linek důvěry
Fabíková, Lenka ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá psychohygienou a možnostmi využití jejích forem u pracovníků linek důvěry. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku a specifika telefonické krizové intervence. Současně jsou v ní představeny metody psychohygieny vhodné pro pracovníky linek důvěry. Empirická část se zaměřila na mapování forem duševní hygieny, které poskytují svým pracovníkům linky důvěry v České republice. Zároveň byly zmapovány osobní formy psychohygieny pracovníků telefonické krizové pomoci. V empirické části byla také zjišťována míra vyhoření pracovníků linek důvěry, a to formou dotazníku CBI - Copenhagen Burnout Inventory. Zároveň bylo prokázáno, že větší míra dodržování vybraných zásad duševní hygieny má u pracovníků linek důvěry vztah s menším výskytem syndromu vyhoření. Hypotézy týkající se vztahu mezi sociodemografickými údaji (pohlaví, věk, nejvyšší dosažené vzdělání, délka praxe, typ pracovního úvazku na pracovišti a mimo ně) a mírou vyhoření nebyly potvrzeny. Cílem práce bylo vytvoření nabídky možných způsobů, jak zacházet u pracovníků linek důvěry se stresem a jak u nich optimálně využít metod duševní hygieny, které by v praxi preventivně působily proti syndromu vyhoření.
Možnosti telefonické krizové pomoci pro seniory
VLČKOVÁ, Tereza
Telefonická krizová pomoc je službou, jejíž tradice sahá až do 50. let 20. století, kdy byla založena zřejmě první linka důvěry na celém světě. Linky důvěry jsou představitelem sociální služby dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Některé linky důvěry jsou bezplatné, jiné ale placené, a to dle běžného tarifu volajícího klienta. Tato sociální služba má své výhody, ale i nevýhody. Ve své bakalářské práci se v rámci teoretické části zabývám vymezením seniora jako takového, jeho individuálními potřebami, působením krize na seniora a celkově působení krize na lidské tělo. Vymezím krizi samotnou, dále i krizovou pomoc i se specifiky práce u krizové pomoci u seniorů. Ve své práci se řídím i zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, jelikož služba krizové pomoci i telefonické krizové pomoci jsou sociálními službami dle tohoto zákona. Další část teoretické části je věnována telefonické krizové pomoci. Ta má své výhody, ale i nevýhody, které je nutno zmínit. Nelze opomenout ani takového pracovníka zaměřeného na krizovou intervenci a též i na telefonickou krizovou intervenci, přičemž pracovník pracující na lince důvěry ať již jako placený zaměstnanec či dobrovolník musí mít splněné určité vzdělání. Cíli této práce bylo zjistit, jaké typy kontaktů lze identifikovat na Lince seniorů a dále zjistit, jakou problematiku hovorů lze identifikovat na Lince seniorů. Následně byly stanovený hypotézy. První hypotéza zní: V průběhu let 2007-2013 měl typ kontaktu mlčení stoupající tendenci. Druhá hypotéza zní: V průběhu let 2010-2013 byly nejčastějším typem hovorů na Lince seniorů hovory se zdravotní problematikou. V bakalářské práci byla použita kvantitativní strategie výzkumu. Samotný kvantitativní výzkum byl proveden metodou analýza dokumentů a technikou sekundární analýza dat. Tento výzkum vycházel ze statistických dat o počtu hovorů Linky seniorů, kterou provozuje Elpida, o.p.s. Data byla následně zpracována s využitím Pearsonova korelačního koeficientu a s využitím relativní četnosti. Při testování první hypotézy z výzkumu vyplynulo, že typ kontaktu mlčení má v průběhu let stoupající tendenci, kdy dosažená hladina významnosti je 0,6%, z čehož vyplývá, že zde existuje statisticky významná korelace mezi testovanými proměnnými. V případě druhé hypotézy z výzkumu vyplynulo, že nejčastějším problematikou na Lince seniorů jsou hovory s rodinnou problematikou a osamělost, zdravotní problematika je až na čtvrtém místě. Bakalářská práce může posloužit pro poskytovatele telefonické krizové pomoci jako zpětná vazba na jejich odvedenou práci nebo může posloužit i pro odbornou veřejnost, která se zajímá o telefonickou krizovou intervenci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.