| |
| |
|
Analýza odkazového profilu webu
Hlaváčová, Linda ; Mittner, Jan (vedoucí práce) ; Vidim, Jaroslav (oponent)
Dodržování základních principů a metod SEO patří již několik let k hlavním pilířům propagace webu na internetu. Ten největší konkurenční boj se v dnešní době odehrává hlavně na poli off page faktorů -- rozhoduje hlavně kvalita a množství zpětných odkazů. Cílem práce je navrhnout metodiku základní analýzy odkazového profilu. Pomocí této metodiky lze prozkoumat, které odkazy na web vedou, jejich množství, vlastnosti a jejich kvalitu. Tuto metodiku je pak v praxi možné využít při analýze aktivit konkurence v oblasti SEO. Pro úvod do problematiky je teoretická část práce věnována oboru SEO, linkbuildingovým metodám a vlastnostem odkazů a odkazového profilu. Praktická část popisuje nejpoužívanější nástroje pro analýzu odkazového profilu, práci s nástrojem Majestic SEO a návrh metodiky analýzy odkazového profilu webu. Metodika je pak následně prakticky demonstrována na příkladu dvou webů.
|
|
Současné možnosti optimalizace webových stránek pro vyhledávače
Martinka, Jan ; Smutný, Zdeněk (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Práce shrnuje současné možnosti bezplatné optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Ve struktuře rozdělené na on page a off page faktory hodnotí jejich důležitost pro vy-hledávače. Přežité faktory jsou vyvraceny a nahrazeny těmi novými, moderními. Většinu praktik uvedených v teoretické části aplikuji na web zaměřený na pořádání studentských párty. Cílem práce je tedy nejen zmapovat aktuální praktiky, ale dosáhnout s jejich pomocí lepšího umístění zmíněného webu ve vyhledávačích a zvýšení návštěvnosti pořádaných párty.
|
|
Uvedení firemní SaaS aplikace na trh
Koutný, Jiří ; Burkoň, Lukáš (vedoucí práce) ; Feuerlicht, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat model poskytování softwaru jako služby z pohledu firem, srovnat jej s ostatními modely poskytování software a představit možné přínosy i nemalá rizika tohoto zajímavého konceptu. Praktická část si klade za úkol poskytnout komplexní návod uvedení konkrétní SaaS aplikace na trh. V úvodu práce se pokusím o vymezení pojmu SaaS a popíšu historické pozadí jeho vzniku. V hlavní kapitole teoretické části srovnám nejdůležitější vlastnosti SaaS a klasického software z pohledu firem a popíšu vhodnost jeho použití pro konkrétní typy aplikací. Závěr teoretické části představuje zamyšlení nad budoucností SaaS modelu včetně možných problémů a dopadů na trh ICT. Praktická část práce představuje strategii proniknutí na trh mé vlastní SaaS aplikace Collabim, která slouží pro správu a vyhodnocování aktivit spojených s optimalizací pro vyhledávače (SEO). Úvod praktické části představuje hlavní funkce nástroje a prostředí, ve kterém vznikal. Dále v něm popíšu cílovou skupinu, provedu analýzu konkurence, SWOT analýzu a definuji hlavní cíle projektu. Neméně důležitá bude marketingová strategie a analýza nákladů a příjmů. Na závěr zhodnotím aktuální stav projektu, popíšu nejdůležitější chyby, kterých jsem se dopustil, a naplánuji všechny činnosti, které je nutné vykonat před uvedením aplikace na trh. Úplný závěr je věnován zamyšlení nad budoucností celého projektu.
|