Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika požadavků letové způsobilosti civilních letadel
Lipták, Matúš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa venuje problematike procesu osvedčovania letovej spôsobilosti lietadiel. Dôraz je kladený na základné postupy získavania osvedčenia letovej spôsobilosti ako hlavného dokumentu pre povolenie prevádzkovať lietadlo v civilnom letectve. Komplexne sú spracované legislatívne dokumenty špecifikujúce požiadavky, ktoré je pre získanie a zachovanie takéhoto osvedčenia nevyhnutné splniť. Príslušné dokumenty sú analyzované z pohľadu národnej legislatívy a legislatívy EÚ. Tento dokument je spracovaný s úmyslom využiť ho pre vzdelávanie a teoretickú prípravu v danej oblasti.
Požadavky pro vzdělávání dopravních pilotů v předmětu Letecký zákon a předpisy
Hejl, Vlastimil ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
V úvodní části práce je nastíněna základní charakteristika předpisů JAR-FCL 1 a JAR-FCL 2 a dále je zde rozebrána problematika týkající se požadavků na vzdělání dopravních pilotů. Konkrétně je charakterizována hlava J předpisu JAR-FCL 1 (2), jsou zde představeny dokumenty rozvádějící požadavky týkající se teoretických znalosti, tzv. cíle výuky teoretických znalostí (Learning Objectives) a je uveden přehled současných požadavků na vzdělání pilotů z okruhu Letecký zákon a postupy. V následující fázi se věnuji samotnému porovnávání požadavků na vzdělání dopravních pilotů (da-ných předpisy JAR-FCL), a to konkrétně určením rozdílů mezi požadavky určenými starým Amendmentem 2 a novým Amendmentem 7 (spolu s Learning Objectives). Srovnávám obsah a strukturu uvedených požadavků, nejdříve porovnáním nadřazených okruhů a poté detailním rozborem všech témat. V poslední části jsou na základě předchozího porovnání zhodnoceny změny vzešlé z uvedených Amendmentů a je navržena nová osnova předmětu Letecký zákon a předpisy, založená na posled-ních vydaných Learning Objectives z roku 2008. V CD příloze je k dispozici celé znění jak původních požadavků, daných Dodatkem 1 k ustanovení JAR-FCL 1.470, Amendment 2, tak i nových požadavků daných shodným dodatkem, ovšem Amendmentem 7 a novými Learning Ob-jectives. V tištěné příloze je potom zahrnuta navržená osnova předmětu.
Průkaz bezpečné životnosti draku letounu podle předpisu FAR 23
Čermák, Jakub ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Augustin, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá podrobným výkladem požadavků předpisu FAR 23 na experimentální a výpočtový průkaz bezpečné životnosti draku letounu. V úvodní části se nacházejí informace o historickém vývoji tohoto předpisu následované souhrnem aktuálních požadavků. Na dalších stranách je blíže popsán postup průkazu založený na zkouškách celého draku, zkouškách jednotlivých komponent draku a výpočtové analýze s využitím kumulativního pravidla. V příloze jsou uvedeny příklady spekter zatížení, schválené úřadem FAA.
Současné UAS a možnosti jejich aplikace do komerčního prostoru v Evropě
Fridrich, Jan ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá charakterizováním legislativy pro moderní letecké bezpilotní systémy (UAS), jejich komerční využití v Evropě a předpokládaný vývoj do budoucnosti v období 3–5 let. V první části jsem se věnoval důvodu, proč vznikla kategorie bezpilotních systémů a popsal jsem, jak vzniká legislativa a jednotlivé nařízení pro státy Evropské unie a Evropské agentury pro bezpečnost v letectví. Následně jsem vybral a shrnul nejdůležitější platnou legislativu pro kategorii bezpilotních systémů. Zároveň jsem vysvětlil podmínky pro registrace a létání s UAS a definoval vzdušný prostor pro UAS, který se nazývá U-Space. Informace jsem čerpal z elektronických verzí jednotlivých nařízení, které byly vydány v Úředním věstníku Evropské unie. V další části jsem se zabýval technologiemi CNS, které budou muset mít UAS, aby mohly komunikovat s řídícím letového provozu (ATC). Následně jsem definoval cíle a možnosti komerčního využití UAS v Evropě. Práce může být použita jako kvalifikovaná pomůcka při studování legislativní problematiky ohledně UAS nebo při teoretické výuce oboru Profesionální pilot.
Implementace nových požadavků JAR-FCL 1 v teoretické přípravě dopravních pilotů v oblasti letecké meteorologie.
Kotoučková, Michaela ; Imriš, Pavel (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovává přehled legislativních změn pro výuku dopravních pilotů z hlediska letecké meteorologie. Obsahuje změny v závazných osnovách výuky a změny, které je třeba upravit ve stávajících učebnicích.
Současné UAS a možnosti jejich aplikace do komerčního prostoru v Evropě
Fridrich, Jan ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá charakterizováním legislativy pro moderní letecké bezpilotní systémy (UAS), jejich komerční využití v Evropě a předpokládaný vývoj do budoucnosti v období 3–5 let. V první části jsem se věnoval důvodu, proč vznikla kategorie bezpilotních systémů a popsal jsem, jak vzniká legislativa a jednotlivé nařízení pro státy Evropské unie a Evropské agentury pro bezpečnost v letectví. Následně jsem vybral a shrnul nejdůležitější platnou legislativu pro kategorii bezpilotních systémů. Zároveň jsem vysvětlil podmínky pro registrace a létání s UAS a definoval vzdušný prostor pro UAS, který se nazývá U-Space. Informace jsem čerpal z elektronických verzí jednotlivých nařízení, které byly vydány v Úředním věstníku Evropské unie. V další části jsem se zabýval technologiemi CNS, které budou muset mít UAS, aby mohly komunikovat s řídícím letového provozu (ATC). Následně jsem definoval cíle a možnosti komerčního využití UAS v Evropě. Práce může být použita jako kvalifikovaná pomůcka při studování legislativní problematiky ohledně UAS nebo při teoretické výuce oboru Profesionální pilot.
Problematika požadavků letové způsobilosti civilních letadel
Lipták, Matúš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa venuje problematike procesu osvedčovania letovej spôsobilosti lietadiel. Dôraz je kladený na základné postupy získavania osvedčenia letovej spôsobilosti ako hlavného dokumentu pre povolenie prevádzkovať lietadlo v civilnom letectve. Komplexne sú spracované legislatívne dokumenty špecifikujúce požiadavky, ktoré je pre získanie a zachovanie takéhoto osvedčenia nevyhnutné splniť. Príslušné dokumenty sú analyzované z pohľadu národnej legislatívy a legislatívy EÚ. Tento dokument je spracovaný s úmyslom využiť ho pre vzdelávanie a teoretickú prípravu v danej oblasti.
Průkaz bezpečné životnosti draku letounu podle předpisu FAR 23
Čermák, Jakub ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Augustin, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá podrobným výkladem požadavků předpisu FAR 23 na experimentální a výpočtový průkaz bezpečné životnosti draku letounu. V úvodní části se nacházejí informace o historickém vývoji tohoto předpisu následované souhrnem aktuálních požadavků. Na dalších stranách je blíže popsán postup průkazu založený na zkouškách celého draku, zkouškách jednotlivých komponent draku a výpočtové analýze s využitím kumulativního pravidla. V příloze jsou uvedeny příklady spekter zatížení, schválené úřadem FAA.
Požadavky pro vzdělávání dopravních pilotů v předmětu Letecký zákon a předpisy
Hejl, Vlastimil ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
V úvodní části práce je nastíněna základní charakteristika předpisů JAR-FCL 1 a JAR-FCL 2 a dále je zde rozebrána problematika týkající se požadavků na vzdělání dopravních pilotů. Konkrétně je charakterizována hlava J předpisu JAR-FCL 1 (2), jsou zde představeny dokumenty rozvádějící požadavky týkající se teoretických znalosti, tzv. cíle výuky teoretických znalostí (Learning Objectives) a je uveden přehled současných požadavků na vzdělání pilotů z okruhu Letecký zákon a postupy. V následující fázi se věnuji samotnému porovnávání požadavků na vzdělání dopravních pilotů (da-ných předpisy JAR-FCL), a to konkrétně určením rozdílů mezi požadavky určenými starým Amendmentem 2 a novým Amendmentem 7 (spolu s Learning Objectives). Srovnávám obsah a strukturu uvedených požadavků, nejdříve porovnáním nadřazených okruhů a poté detailním rozborem všech témat. V poslední části jsou na základě předchozího porovnání zhodnoceny změny vzešlé z uvedených Amendmentů a je navržena nová osnova předmětu Letecký zákon a předpisy, založená na posled-ních vydaných Learning Objectives z roku 2008. V CD příloze je k dispozici celé znění jak původních požadavků, daných Dodatkem 1 k ustanovení JAR-FCL 1.470, Amendment 2, tak i nových požadavků daných shodným dodatkem, ovšem Amendmentem 7 a novými Learning Ob-jectives. V tištěné příloze je potom zahrnuta navržená osnova předmětu.
Implementace nových požadavků JAR-FCL 1 v teoretické přípravě dopravních pilotů v oblasti letecké meteorologie.
Kotoučková, Michaela ; Imriš, Pavel (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovává přehled legislativních změn pro výuku dopravních pilotů z hlediska letecké meteorologie. Obsahuje změny v závazných osnovách výuky a změny, které je třeba upravit ve stávajících učebnicích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.