Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Povrchová předúprava konstrukčních hliníkových slitin pro lepené spoje
Pikner, Jan ; Doskočil, Leoš (oponent) ; Wasserbauer, Jaromír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá předúpravou povrchu hliníkových slitin. Teoretická část se zaměřuje na vlastnosti hliníku a jeho slitin, metody úprav povrchu a možnostmi hodnocení kvality předupraveného povrchu. Experimentální část se zabývá nalezením vhodného způsobu předúpravy. Kvalita předúpravy povrchu je hodnocena pomocí pozorování rastrovacím elektronovým mikroskopem s energiově disperzním spektrometrem a následně pomocí tahových zkoušek lepených spojů. Na základě vyhodnocených výsledků jsou nalezené metody povrchové úpravy kvalitativně a následně i finančně porovnány s komerčním prostředkem.
Progresivní styčníky FRP kompozitů konstrukcí dopravní infrastruktury
Simon, Pavel ; Maňas,, Pavel (oponent) ; Schmid, Pavel (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Práce se zabývá výzkumem styčníků konstrukcí z FRP kompozitů použitelných v konstrukčním stavitelství, se zaměřením na lepené styčníky. Jsou zde uvedena a analyzována materiálová a geometrická specifika FRP kompozitu a parametry ovlivňující návrh styčníků. Na postupných krocích je dokládán vývoj návrhu styčníků použitelných pro vybrané referenční konstrukce – lávky pro pěší. Jsou zde uvedeny praktické zkušenosti z testů spojů přeplátovaných i jednostřižných a dále také zkušenosti z návrhu, výroby a testování dvou typů lávek v reálném měřítku. Dále je uvedeno rozsáhlé srovnání spojů, zejména spoje T průřezů s uzavřenými profily pro vybrané typy spojovacích prostředků. Od prostého spojení šrouby a nýty či prostého lepení ke spojům kombinovaným. Ty jsou posouzeny jak z hlediska únosnosti tak i jejich deformačního chování. Tyto testy jsou provedeny pro dvě materiálové kombinace, FRP-FRP a FRP-ocel.
Joining of CFRP and metal parts
Dolinský, Jiří ; Urík, Tomáš (oponent) ; Symonov, Volodymyr (vedoucí práce)
This thesis describes basic principles of joining advanced composites together and also joining advanced composites to metal counterparts. The main goal of this thesis is to come up with suitable solution of the joint between metal hinge and CFRP wing spar for flying car AeroMobil 3,0. For calculation of stress-strain analysis a special analytical method is used, which was performed by means of computer software MATLAB and Excel. Final design of the joint is performed by aid of computer software Autodesk Inventor. Submitted solution is not practically tested, hence it has to be considered as a first approximation of future design.
Vliv pojivové báze lepidla a druhu lepeného spoje na pevnost lepeného spoje masivního dřeva akátu
Stehlík, Pavel
Bakalářská práce se zabývá vlivem pojivové báze lepidla a typu použitého spoje na pevnost spoje. Testováno bylo dřevo trnovníku akátu (Robinia pseudoacacia L.), a to v šířkovém napojení na profilovou spáru (ozub) a na tupou spáru. Lepení bylo provedeno jednosložkovým lepidlem na bázi polyuretanu a roztokovým lepidlem na bázi roztoku polyvinylacetátu v organických rozpouštědlech. Spoje byly klimatizovány za normálních podmínek a testovány z hlediska pevnosti tahovou zkouškou.
Konstrukční nábytkové spoje kompozitních materiálů na bázi dřeva s plastem aplikovaných pro výrobu nábytku
Máchová, Eliška
Hlavním cílem práce je stanovení vlivu změny vlhkosti interiéru na mechanické vlastnosti nábytkových konstrukčních spojů. Vliv vlhkosti se zkoumal na dvou skupinách spojů: na nastavovacích lepených spojích (nastavovací spoje na délku) a rohových spojích s lepenými a mechanickými prostředky. V obou skupinách byly spoje vyrobeny z DTD, plastu a kombinací těchto materiálů. Konstrukční spoje jsou ověřovány pro dvě prostředí s příslušnými klimatickými podmínkami, tj. interiéry obytných a veřejných budov pro suché prostředí při t = 23 +/-2° C, WR = 45 +/-5 % a vlhké prostředí při t = 23 +/-2° C, WR = 90 % (koupelny, prádelny, bazény). Byly vybrány dva druhy materiálů včetně jejich vzájemné kombinace. U nastavovacích lepených spojů se zjišťovala únosnost lepeného spoje, při dvou druzích lepidel: epoxidové a polyuretanové (PUR). Nejvyšší hodnoty byly dosaženy u kombinace materiálu plast – plast a vlhkosti prostředí WR = 45 % a WR = 90 %, pro PUR lepidlo. V rohových vazbách se zkoumal vliv vlhkosti na tuhost a únosnost spojů. Při rohových vazbách se na našich konkrétních spojích nepotvrdil vliv vlhkosti na mechanické vlastnosti, rozhodující je vliv spojovaných materiálů a umístění spojovacích prostředků.
Progresivní styčníky FRP kompozitů konstrukcí dopravní infrastruktury
Simon, Pavel ; Maňas,, Pavel (oponent) ; Schmid, Pavel (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Práce se zabývá výzkumem styčníků konstrukcí z FRP kompozitů použitelných v konstrukčním stavitelství, se zaměřením na lepené styčníky. Jsou zde uvedena a analyzována materiálová a geometrická specifika FRP kompozitu a parametry ovlivňující návrh styčníků. Na postupných krocích je dokládán vývoj návrhu styčníků použitelných pro vybrané referenční konstrukce – lávky pro pěší. Jsou zde uvedeny praktické zkušenosti z testů spojů přeplátovaných i jednostřižných a dále také zkušenosti z návrhu, výroby a testování dvou typů lávek v reálném měřítku. Dále je uvedeno rozsáhlé srovnání spojů, zejména spoje T průřezů s uzavřenými profily pro vybrané typy spojovacích prostředků. Od prostého spojení šrouby a nýty či prostého lepení ke spojům kombinovaným. Ty jsou posouzeny jak z hlediska únosnosti tak i jejich deformačního chování. Tyto testy jsou provedeny pro dvě materiálové kombinace, FRP-FRP a FRP-ocel.
Povrchová předúprava konstrukčních hliníkových slitin pro lepené spoje
Pikner, Jan ; Doskočil, Leoš (oponent) ; Wasserbauer, Jaromír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá předúpravou povrchu hliníkových slitin. Teoretická část se zaměřuje na vlastnosti hliníku a jeho slitin, metody úprav povrchu a možnostmi hodnocení kvality předupraveného povrchu. Experimentální část se zabývá nalezením vhodného způsobu předúpravy. Kvalita předúpravy povrchu je hodnocena pomocí pozorování rastrovacím elektronovým mikroskopem s energiově disperzním spektrometrem a následně pomocí tahových zkoušek lepených spojů. Na základě vyhodnocených výsledků jsou nalezené metody povrchové úpravy kvalitativně a následně i finančně porovnány s komerčním prostředkem.
Vliv extrémních podmínek na pevnost lepených spojů při použití klihových lepidel
Laštovička, Vojtěch
Bakalářská práce se zabývala vlivem extrémních klimatických podmínek na pevnost lepeného spoje několika druhy klasických živočišných lepidel (kostní, kožní, králičí, rybí, kaseinové a albuminové klihy). Pro ověřování pevnost lepených spojů klihových spojů bylo vybráno masivní dřevo smrk. Lepené spoje byly vystaveny působení normálním a extrémním (vysoké vlhkosti a nízké teplotě) podmínkám. Po klimatizaci vzorků lepených spojů v extrémních podmínkách byly porovnány pevnosti lepených spojů na smyk v tahu. Současně byla zkoušená odolnost lepeného spoje vůči zvyšující se teplotě.
Joining of CFRP and metal parts
Dolinský, Jiří ; Urík, Tomáš (oponent) ; Symonov, Volodymyr (vedoucí práce)
This thesis describes basic principles of joining advanced composites together and also joining advanced composites to metal counterparts. The main goal of this thesis is to come up with suitable solution of the joint between metal hinge and CFRP wing spar for flying car AeroMobil 3,0. For calculation of stress-strain analysis a special analytical method is used, which was performed by means of computer software MATLAB and Excel. Final design of the joint is performed by aid of computer software Autodesk Inventor. Submitted solution is not practically tested, hence it has to be considered as a first approximation of future design.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.