Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 221 záznamů.  začátekpředchozí212 - 221  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spokojenost uživatelů v Domově pro seniory v Netolicích.
DUŠKOVÁ, Markéta
Cílem práce je zjištění spokojenosti uživatelů s nabídkou sociálních služeb v Domově pro seniory Pohoda Netolice. V teoretické části jsou nastíněny pojmy, které souvisí s problematikou stárnutí, s procesem adaptace na změny ve stáří a s možnostmi aktivního využití volného času seniorů v domovech pro seniory. Praktická část je zaměřena na zjišťování programové nabídky v Domově pro seniory Pohoda Netolice a spokojenosti klientů s těmito službami. Pro tento cíl byl zvolen kvalitativní výzkum, v němž byly realizovány polostrukturované rozhovory s klienty a sociálními pracovníky domova. Dalšími využitými metodami práce byly obsahová analýza dokumentu a pozorování. Domov nabízí svým klientům pestrou škálu volnočasových aktivit a to: vyrábění výrobků, skupinky, zpívání, tanečky, trénování paměti, individuální návštěvy, záleží na samotných klientech, jaké aktivity mohou pro svůj zdravotní stav navštěvovat. Ve svém výzkumu jsem se soustředila na hlubší sondu do problematiky volnočasových aktivit, jak potvrzují uveřejněné záznamy rozhovorů z navštíveného střediska. Na základě rozhovorů s 8 klienty domova jsem se snažila hlouběji proniknout do jejich volby jednotlivých aktivit. Faktory, které ovlivnují volbu jednotlivých aktivit vycházejí ze širší problematiky spočívající v charakteru, prožitcích a osobnosti samotných klientů. Domnívám se, že výsledky práce by mohly zpětně sloužit vedení domova při rozvoji a zvyšování kvality nabízených služeb klientům a tím i k navýšení míry jejich spokojenosti.
Komparace volnočasových aktivit v zařízeních pro děti s nařízenou ústavní výchovou
KOŘÁNOVÁ, Jarmila
Práce se zabývá volnočasovými aktivitami dětí v zařízení pro děti s nařízenou ústavní výchovou. Teoretická část charakterizuje volný čas, funkci a poslání zájmového vzdělávání. Dále popisuje zásady a metody vhodné pro výchovu a vzdělávání ve volném čase, vysvětluje termín ústavní výchova a uvádí rozdíly ve výchovné práci mezi dětským domovem a dětským domovem se školou. Cílem je analýza nabídky zájmových činností a vyuţívání volného času dětí ve věku 11 ? 17 let v zařízení pro ústavní výchovu a následná komparace trávení volného času dětí mezi dvěmi vybranými zařízeními.
Volnočasové aktivity spojené s římskokatolickou církví v třeboňské farnosti v letech 1900 - 1938
PFEIFEROVÁ, Mária
Práce se zabývá zkoumáním volnočasových aktivit se zřetelem k náboženskému životu v třeboňské farnosti v letech 1900 až 1938. V první části popisuje Třeboň na počátku dvacátého století, vývoj správy města, školství, hospodářství a společenský život. V druhé části popisuje spolkovou činnost v letech 1900 až 1938 podle různých zdrojů. Ve třetí části se práce zaměřuje na katolické spolky a volnočasové aktivity spojené s katolickou církví popsané ve Spolkovém indexu, Jihočeském obzoru, ve farní kronice a dalších zdrojích.
Možnosi kreativních činností v rámci pedagogiky volného času (srovnání venkova a města)
MRÁZEK, Luboš
Práce se zabývá definováním pojmu kreativita a kreativní činnost, vymezením předmětu, funkcí a cílů pedagogiky volného času. Dále osobností pedagoga volného času a jeho rolemi v interakci s dětmi a mladými lidmi. Hlavním tématem jsou kreativní činnosti v rámci pedagogiky volného času. Práce vymezuje oblasti kreativních činností na základě činností zájmových. Poté uvádí realizaci těchto oblastí v základních typech zařízení pro volný čas. Nakonec práce srovnává možnosti kreativních činností ve městě a na venkově.
Nabídka aktivizačních programů v Domově pro seniory Kopretina v Plzni
FENCLOVÁ, Zuzana
Naše populace stárne, lidé se dožívají vyššího věku. Přibývá seniorů, kteří jsou nesoběstační a potřebují pomoc jiné fyzické osoby. Mnohdy se stane, že senioři nemají rodinu, která se o ně postará, nebo se o ně postarat nedokáže. Jednou z možností pro tyto seniory je využít služeb Domovů pro seniory. Součástí péče o zdravé tělo je i péče o psychickou pohodu. Je dokázáno, že tyto dvě oblasti se navzájem ovlivňují. Tuto myšlenku naplňují volnočasové aktivity nabízené v Domovech pro seniory. Nabízí seniorům smysluplné využití volného času a možnost seznámit se s novými lidmi a najít nové přátele, se kterými mohou trávit svůj volný čas. Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá teoretickými východisky spojenými se stářím, potřebami člověka, volnočasovými aktivitami seniorů, sociálními službami pro seniory a popisem Domova pro seniory Kopretina v Plzni, kde probíhal výzkum. Ke sběru dat v empirické části byla použita strategie kvalitativního výzkumu, metoda polostrukturovaného rozhovoru. Cílem práce bylo zjistit, zda jsou senioři v Domově pro seniory Kopretina v Plzni spokojeni s nabídkou aktivizačních programů. Ve výzkumu byla stanovena hlavní výzkumná otázka, pro její zodpovězení byly použity tři dílčí otázky. Hlavní výzkumná otázka vedla k potvrzení cíle práce. Získané informace, které byly zjištěny výzkumem, mohou být použity pro zkvalitnění již nabízených aktivizačních činností v Domově pro seniory Kopretina a zároveň z výzkumu vyplynulo, která aktivita v tomto Domově schází.
Využití prvků alternativní pedagogiky Maria Montessori pro děti ulice v Zambii
ŠIMEČKOVÁ, Veronika
Využití prvků alternativní pedagogiky Marie Montessori pro děti ulice v Zambii Disertační práce ?Využití prvků alternativní pedagogiky Marie Montessori pro děti ulice v Zambii? je věnována problematice vzdělávání zranitelných dětí a ?dětí ulice? v Zambii. Autorka v úvodu teoretické části představuje Zambii jako takovou a poté v jednotlivých kapitolách představuje její hlavní problémy, ze kterých podrobně rozebírá chudobu, onemocnění HIV/AIDS a jeho vliv především na děti. Blíže se pak věnuje úskalí zambijského vzdělávání, představuje jeho hlavní znaky a v závěru kapitoly se poté věnuje konkrétnímu rozdělení zambijského školství. Vzhledem k tomu, že autorka v rámci svého působení v Zambii zjistila, že je zde vzdělávání velice neefektivní z důvodu nedostatečného finančního zajištění a neefektivity vyučování, zaměřila se právě na tuto problematiku. Dále se věnovala oblasti dobrovolnictví a jeho zákonitostem. Zranitelné děti a ?děti ulice? lze chápat jako jeden z mnoha důsledku chudoby v Zambii. Rozdělují se na ?děti ulice? a děti žijící na ulici. Rozdíl v těchto dvou skupinách je zásadní a to, že děti ulice tráví svůj volný čas na ulici a druhá skupina, na ulici žije. V závěru teoretické části představuje alternativní pedagogiku Marie Montessori, kde uvádí její nejdůležitější a nejzákladnější principy, prvky a konkrétní oblasti učení. Ve výzkumné části představuje výsledky ve vztahu k jednotlivým cílům disertační práce, které si na počátku stanovila a následně získala a v rámci výzkumu, který absolvovala v letech 2006 ? 2009 v Zambii, kde se zabývala realizací výuky a volnočasových aktivit pro zranitelné děti (OVC/ orphans and vulnerable children) a ?děti ulice? z preventivně sociálního projektu edukačních a volnočasových aktivit v compaundu (chudinské čtvrti) Kalingalinga. Pro naplnění výzkumné části autorka zvolila čtyři cíle. Prvním cílem bylo zjistit, zda lze využít některé prvky pedagogiky Marie Montessori pro výuku a volnočasové aktivity zranitelných dětí (OVC/Orphans and vulnerable children) a dětí ulice (?Street children?), druhým cílem bylo vytvořit metodické listy a pomůcky, které budou přizpůsobeny vnitřní kultuře země a sociálnímu statutu dětí. Třetím cílem bylo vytvořit vhodné volnočasové aktivity pro děti ulice, které budou opět korespondovat s povahou dětí. Čtvrtým cílem bylo vylepšit spolupráci, koordinaci a kooperaci mezi stážisty, kteří odjíždí do Zambie z důvodu účelnosti sociálního projektu. Jednou ze součástí této kapitoly jsou také metodické listy pro práci s těmito dětmi, které na základě svých zkušeností autorka vytvořila. Všechny cíle autorka naplnila a prokázala, že lze využít prvky alternativní pedagogiky Marie Montessori při vzdělávání a tvorbě volnočasových aktivit zranitelných dětí a ?dětí ulice?.
Rozvoj pozitivní identity u romské mládeže ve volnočasových aktivitách
HYNOUŠOVÁ, Olga
Práce pojednává o identitě mladých Romů. O její vývoji, významnosti a důležitosti při hledání sebe sama. Abychom lépe pochopili důležitost nalézání identity u romské mládeže, musíme poznat jejich kulturu, tradice, způsob života atd. V teoretické části dále najdeme rozvoj osobnosti ve volném čase, jeho důležitost při utváření osobnosti a metody výchovy aplikované na práci s romskou mládeží vycházející z {\clq}qdobré praxe``. Praktická část je zaměřena na výzkum v terénu. Výzkum je ověření hypotézy, stanovené na začátku práce. Dále jsou součástí výzkumu nové skutečnosti, které autorka objevila při realizaci výzkumu v terénu. Pedagogovi by měla tato práce dát ucelený náhled na problematiku rozvoje identity u romské mládeže.
Volnočasové aktivity v domovech pro seniory v porovnání město, obec
KUBIŠOVÁ, Barbora
Tématem této bakalářské práce jsou "Volnočasové aktivity v domovech pro seniory v porovnání město, obec." Teoretická část bakalářská práce je rozdělena na tři okruhy, v prvním jsou objasněny pojmy stáří, stárnutí a změny, které s tím souvisí. Druhý okruh je věnován volnému času seniorů a uvedení možných aktivit. V neposlední řadě je zmínka o sociální práci se seniory. Praktická část je zaměřena na dosažení stanovených cílů. Prvním cílem bylo porovnat volnočasové aktivity ve vybraných domovech pro seniory ve městech a v obcích pomocí sekundární analýzy dat. Sekundární analýze byly podrobeny plány činností volnočasových aktivit ve vybraných domovech pro seniory a jejich internetové stránky. Druhým cílem bylo zjistit spokojenost seniorů s poskytovanými volnočasovými aktivitami. Spokojenost seniorů byla zjišťována pomocí ankety. Z výzkumu vyplynulo, že senioři jsou s volnočasovými aktivitami spokojeni ve všech vybraných domovech jak ve městě, tak v obcích. Před realizací výzkumu byly stanoveny hypotézy. Hypotéza 1: Volnočasové aktivity v domovech pro seniory ve městech jsou srovnatelné s volnočasovými aktivitami v domovech pro seniory v obcích. Tato hypotéza byla výzkumem potvrzena. Ve všech vybraných domovech pro seniory je kladen důraz na volnočasové aktivity, všechny domovy pro seniory pořádají pro klienty podobné (srovnatelné) volnočasové aktivity. Hypotéza 2: Mezi organizováním volnočasových aktivit v domovech pro seniory ve městech a v obcích nejsou rozdíly, nebyla potvrzena. Ze sekundární analýzy vyplynulo, že domovy pro seniory ve městech mají více zaměstnanců, kteří se věnují volnočasovým aktivitám. Proto mohou věnovat větší pozornost i imobilním klientům. Navíc do těchto domovů dochází ještě dobrovolníci, kteří se individuálně věnují jednotlivým klientům domovů.
Využití přírodních zvuků a meditační hudby pro volnočasové aktivity seniorů žijících ve zdravotně sociálních zařízeních
PILARČÍK, Jan
Cílem bakalářské práce bylo zjistit míru možnosti využití meditační hudby v rámci volnočasových aktivit seniorů žijících ve zdravotně sociálních zařízeních. Teoretická část se skládá ze tří hlavních kapitol, z nichž první se zabývá stárnutím, stářím, zdravotně sociálními zařízeními pro seniory a jejich posláním. Další kapitola navazuje tématem volnočasových aktivit, jejich potřebou a využitím v rámci pobytu seniorů ve zdravotně sociálních zařízeních. Poslední kapitola se týká hudby. Představuje zvuk, hudbu a vybrané nástroje netradičním způsobem. Poukazuje na vliv hudby na jedince i společnost, na využití ve zdravotnictví i v běžném životě. Nabízí využití dvou netradičních nástrojů didgeridoo a tibetské zpívající mísy ve volnočasových aktivitách seniorů žijících ve zdravotně sociálních zařízeních. Praktická část se zabývá otázkou, do jaké míry je hudba a meditační hudba především využívána v rámci volnočasových aktivit v domech pro seniory a do jaké míry a s jakou úspěšností by bylo možné hudbu meditační využívat. Byl proveden kvantitativní výzkum, data byla sesbírána pomocí řízeného rozhovoru, který byl uskutečněn vždy bezprostředně po živém vystoupení hry na didgeridoo a tibetskou mísu. Výzkum byl proveden u seniorů žijících v domovech pro seniory Hvízdal, Máj, Dobrá Voda, Městský úřad sociálních služeb Strakonice a v Klubu seniorů České Budějovice. Výzkum prokázal převážně kladné účinky vlivu meditační hudby na okamžitý psychický stav seniorů a častý zájem seniorů o tuto hudbu v budoucnu.
Využití groupwarové aplikace v zájmové činnosti
Vondráček, Martin ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Kapitán, Petr (oponent)
Groupwarové produkty podporují spolupráci v podnikovém prostředí, ale jejich součásti jsou využívané i mimo pracovní prostředí, v běžném životě. Se spoluprací se též nesetkáváme pouze v podnicích. Tato práce nejprve analyzuje současný stav využívání prostředků groupware (elektronická pošta, diskuse, kalendář) v komunitě fanoušků science fiction a nynější nedostatky v komunikaci, kooperaci a koordinaci aktivit. Dále klade požadavky na systém, který by měl zlepšit situaci. Nakonec hodnotí vybraný systém (kombinace služeb společnosti Google) a demonstruje jeho použití. Účelem práce je posoudit míru využití groupware v komunitě a položit základy pro jeho plné nasazení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 221 záznamů.   začátekpředchozí212 - 221  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.