Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výtvarná výchova a klíčové kompetence.
Unique, Elis ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Diplomová práce pojednává o vlivu výtvarné výchovy na rozvoj klíčových kompetencí v rámci vzdělávacího programu pro 2. stupeň ZŠ. Práce zkoumá potenciál této disciplíny a možnosti aplikovat ji k rozvíjení a posílení kognitivních funkcí, sebevědomí, sociálních a komunikačních dovedností u dětí ve starším školním věku. První teoretická část je zaměřena na pojetí výtvarné výchovy a její současné proudy ve vztahu jak k měnícímu se vzdělávacímu obsahu, tak k některým problémům, s nimiž se setkáváme v běžné školní praxi. Zvláštní pozornost je věnována animo-centrickému přístupu, k němuž se autorka hlásí, zároveň pociťuje potřebu vymezit hranici mezi rozvíjením kompetencí a řešením specifických problémů jednotlivých žáků nebo dynamiky ve třídě, mezi artefiletikou a aktivitami, jež se svým působením přibližují spíše k arteterapii. Druhá část zpracovává poznatky hloubkových rozhovorů s experty v oboru pedagogiky a psychologie, které popisuji zkušenosti s artefiletikou, arteterapii a pedagogickým působením ve škole a jejich potenciálem k rozvíjení klíčových kompetencí. Cílem práce je na základě odborných výpovědí prozkoumat a popsat nástroje výtvarné výchovy v rozvoji klíčových kompetencí a její možnosti předcházet a případně řešit problémy v některých oblastech. Didaktickou část tvoří soubor výtvarných úloh, které...
Obsahy skrytého kurikula jako vzdělávací obsahy výtvarné výchovy
Nováková, Denisa ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
NOVÁKOVÁ, D.: Obsahy skrytého kurikula jako vzdělávací obsahy výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha 2015 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 126 s. Diplomová práce se zabývá skrytým kurikulem, konkrétně skrytými obsahy odehrávajícími se ve výtvarné výchově. Zkoumá možnosti uplatnění těchto obsahů ve vyučování výtvarné výchovy. Práce má charakter kvalitativní průzkumné sondy. Prostředkem zkoumání je pozorování a neformální rozhovor. Práce ukazuje, že obsahy skrytého kurikula nesou zajímavý vzdělávací potenciál pro výtvarnou výchovu, avšak vyučující často tyto obsahy neregistrují nebo registrují, ale nevyužívají. Cílem sondy je tedy identifikovat různé obsahy skrytého kurikula v praxi výtvarné výchovy (s návazností na socio-kulturní a umělecké souvislosti) a nastínit, jak je lze uchopit. Následně je jeden obsah konkrétně transformován do návrhu výuky výtvarné výchovy, realizován a reflektován. Výtvarná část práce je pojata jako reflexe výtvarné tvorby autorky se zaměřením na její skrytou stránku.
Rozhovory žáků v procesu tvorby ve výtvarné výchově
Nováková, Denisa ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE ROZHOVORY ŽÁKŮ V PROCESU TVORBY VE VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ Pupil's conversations during creative processes in art education DENISA NOVÁKOVÁ Bakalářská práce má charakter kvalitativní průzkumné sondy a zabývá se tématem komunikace v rámci vyučování výtvarné výchovy, se zaměřením na rozhovory mezi žáky. Cílem průzkumné sondy je zmapování obsahů a forem rozhovorů žáků z druhého stupně základní školy a využití těchto obsahů a forem, jako učiva ve výtvarné výchově. Prostředkem zkoumání je pozorování a neformální rozhovor. Práce ukazuje, že rozhovor mezi žáky ve VV může být pojímán jako téma se specifickými vzdělávacími možnostmi. Je to téma, které v sobě přirozeně propojuje rovinu obecně kulturní s osobní rovinou žáka. Ve výtvarné části práce se autorka zabývá různými možnostmi výtvarného vyjádření pojmu rozhovor (fotografie, komix, flipbook).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.