Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pevnostní návrh ostruhy letadla
Profota, Martin ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá výpočtovou deformačně-napěťovou analýzou ostruhy letounu L410 NG s hlavním cílem nejprve ověřit stávající konstrukční variantu a následně navrhnout jiné konstrukční řešení se schopností absorbovat co největší množství deformační energie. Řešení problému je realizováno pomocí výpočtového modelování s využitím numerické simulace kvazistatického a rázového deformačního zatěžování ostruhy prostřednictvím explicitní formulace metody konečných prvků (MKP) v rámci programu ABAQUS v6.14. Po seznámení s problémovou situací a řešenou soustavou je úvodní část věnována rešeršní studii různých konstrukcí ostruhy u jiných typů letounů. Následuje teoretický všeobecný základ k tenkostěnným konstrukcím a k jejich ztrátě deformační stability. Před samotnou stavbou výpočtového modelu je ještě více přiblížena explicitní forma metody konečných prvků. Závěr práce se zabývá vzájemným srovnáním nalezených nejvýhodnějších konstrukčních variant ostruhy a následným výběrem nejvhodnější z nich pro letoun L410 NG.
Technical Requirements for civil/military Aerodromes Air Operations
Kružlicová, Alžbeta ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
This Bachelor's thesis deals with the description of equipment for civil/military Aerodromes Air Operations. The first, theoretical part presents an overview of all legislative requirements for infrastructure, equipment and operation of airports. In the second, practical part, there are two real systems of operation for civil/military Aerodromes Air Operations - one of the Slovak Republic and one of the Czech Republic.
Servisní hala Velké Meziříčí, administrativní část
Dulák, Michal ; Jeneš, Rostislav (oponent) ; Podroužková, Božena (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce byl návrh monolitických železobetonových vodorovných konstrukcí prvního nadzemního podlaží trojpodlažní budovy. Vodorovné konstrukce jsou tvořeny spojitou deskou o dvou polích. Ve statickém výpočtu je navržená a posouzena stropní deska, průvlak, lomená deska, schodiště, podesta a sloup. Konstrukce byla navržená pro splnění funkčnosti a z ekonomického hlediska. Součástí práce je výkresová dokumentace.
Radarový výškoměr pro ultralehký letoun
Zahradník, Jiří ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se autor zabývá návrhem a částečnou implementací radarového výškoměru. V této práci je kladen důraz na modulární architekturu a proto je tento výškoměr navržen jako soubor samostatných modulů komunikujících pomocí BSD schránek. Implementace programového vybavení je v C++ a pro generování zvuku je použita knihovna PulseAudio. Dále je zde řešena bezpečnost mezivláknové fronty a zásobníku pomocí třídy implementované jako šablona pro zachování jednoduchosti a obecnosti pro další využití.
Porovnání účinností řízení přesného přibližování letadla na přistání pomocí tradičních LNZ s účinností navedení podle LADGPS
Kadava, Marek ; Ptáček, Pavel (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou využití prostředků satelitní navigace a odvozených technologií v oblasti přesných přístrojových přiblížení letounů v civilní letecké dopravě. Rozebrány jsou různé druhy stávajících systémů navigačního vedení letounů pro provádění přesných přístrojových přiblížení, vysvětleny jejich principy činnosti, přednosti i omezení. Dále je podrobně rozebrána technologie satelitní navigace GPS, včetně dalších technologií, které zvyšují přesnost a použitelnost těchto prostředků.
Problematika certifikace plochy pro vzlety a přistání
Jaša, Marek ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je stanovit podmínky pro certifikaci plochy dle požadavků předpisů L14 a LA3 a následně je aplikovat na konkrétní plochu. Dále práce stanovuje podmínky pro vzlety a přistání z jakékoliv plochy, kterými se mimo jiné zabývá zákon č. 49/1997 Sb. o civilním letectví ČR. Práce obsahuje základní informace o několika nejrozšířenějších typech letounů, které by mohly plochu využívat a stanovuje jejich letové výkony pro délku vzletu a přistání. V této souvislosti definuje vzlet, přistání a podmínky mající vliv na jejich délku. V hlavní části je popsána vybraná plocha, její umístění a parametry a jsou stanoveny podmínky, za jakých by mohla být plocha dle výše jmenovaných předpisů využívána či certifikována.
Železobetonová deska podepřená na sloupech
Hlavička, Martin ; Šulák, Pavel (oponent) ; Požár, Michal (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh a posouzení lokálně podepřené železobetonové monolitické desky. V práci se řeší výsek částí objektu, který je posuzován metodou součtových momentů a metodou konečných prvků v programu scia engineer 19.1, konstrukce je posuzována na mezní stav únosnosti a použitelnosti. Dále jsou posuzovány vybrané sloupy na okraji a vně objektu, základové konstrukce tedy hlavice pilot a schodišťové konstrukce. Výsledkem práce je zhotovení průvodní zprávy, statický výpočet a výkresová dokumentace posuzovaných konstrukcí.
Železobetonová deska podepřená na sloupech
Hlavička, Martin ; Šulák, Pavel (oponent) ; Požár, Michal (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh a posouzení lokálně podepřené železobetonové monolitické desky. V práci se řeší výsek částí objektu, který je posuzován metodou součtových momentů a metodou konečných prvků v programu scia engineer 19.1, konstrukce je posuzována na mezní stav únosnosti a použitelnosti. Dále jsou posuzovány vybrané sloupy na okraji a vně objektu, základové konstrukce tedy hlavice pilot a schodišťové konstrukce. Výsledkem práce je zhotovení průvodní zprávy, statický výpočet a výkresová dokumentace posuzovaných konstrukcí.
Návrhová studie letiště VFR
Brandejský, Petr ; Veselý, Petr (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Záverecná diplomová práce má za cíl vytvorit návrhovou studii na vznik nového VFR letište. To má být postaveno v jihovýchodní cásti Ceské republiky, v blízkosti mesta Valašské Klobouky. V práci jsou vysvetleny podstatné pojmy a definice týkající se základních predpisu a zákonu. Vysvetlen je zákon o civilním letectví a požadavky predpisu L14. Zadavatelem práce je aeroklub, který urcuje základní podmínky pro výber vhodné plochy. Délka dráhy je ovlivnena predevším výkony provozovaných letounu. V dané lokalite se nepodarilo nalézt vhodnou plochu odpovídající daným kritériím. Možnost, jak vyrešit tento problém, je výstavba plochy pro vzlety a pristání sportovních létajících zarízení. V druhé polovine práce jsou vypsány požadavky na takové plochy a ty jsou zavedeny na jednu vybranou plochu. V záveru práce je navržena varianta rozmístení provozních ploch, hangáru a jiných budov.
Vliv meteorologických podmínek na vzlet a přistání motorových letounů
Koupý, Zdeněk ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se pojednává o vlivu různých meteorologických podmínek a jevů na výkony letounů během fáze vzletu a přistání, respektive výkony jejich leteckých pohonných jednotek. V práci jsem se zaměřil na vliv meteorologických prvků (nikoliv jevů) jakožto fyzikálních charakteristik atmosféry včetně větru. Cílem bakalářské práce bylo vytvořit přehledný souhrn meteorologických prvků ovlivňujících výkony letounů během těchto kritických fází letu, a to včetně jejich rozboru, vysvětlení a s tím souvisejících doporučení. Rozbor některých meteorologických prvků obsahuje i data z konkrétních světových letišť.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.