Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizualization of Automata Algorithms
Kuchyňka, Jiří ; Češka, Milan (oponent) ; Holík, Lukáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to design and implement a generic system to visualize algorithms that operate over automata. The resulting system completely separates the part that is dedicated to generating data for visualization and the part that is dedicated to visualizing it. The system only specifies their communication interface. This thesis focuses on integrating such system into existing libraries in a way to minimize the requirements on the programmer to start visualizing the state of their algorithm. The thesis also briefly discusses the possibilities of using such a system to visualize the state of an algorithm while stepping through the program during debugging. The proposed system can be used for teaching, research, and practical applications in automata theory. In the future, the system could be extended with tools to visualize Turing machines and algorithms operating on them.
Debugger Frontend for the SharpDevelop IDE
Koníček, Martin ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Dokulil, Jiří (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat nové přístupy k ladění kódu na platformě .NET framework, se zameřením na visualizaci dat v laděném programu. Specifické cíle této práce jsou: (a) implementovat nástroj, který zobrazuje datové struktury v laděném programu jako orientované grafy, (b) zlepšit způsob, jakým jsou běžně visualizovány kolekce objektů díky implementaci nového nástroje, který zobrazuje přehled obsahu objektů v kolekci, a zároveň efektivně podporuje všechny užitečné typy kolekcí. Práce je implementována pro integrované vývojové prostředí pro .NET SharpDevelop. Autor spolupracuje s členy SharpDevelop týmu a výsledky práce jsou již součástí nové verze SharpDevelopu.
A programming language presented in graphics
Sobkuliak, Roman ; Bednárek, David (vedoucí práce) ; Parízek, Pavel (oponent)
Cieľom práce je vytvoriť programovací jazyk so znakmi a kľúčovými slovami nahradenými za obrázky a animácie (GIFy). To zahŕňa naprogramovanie webového vývojového prostre- dia a interpreteru pre tento jazyk. V práci využijeme moderné webové technológie ako WebWorkers, TypeScript a React. Vývojové prostredie podporuje krokovanie programu s informáciami o aktuálnej pozícii v kóde, hodnotami premenných a volacieho zásobníku. Vývojové prostredie navyše ponúka možnosť ukladať a načítať užívateľské programy zo serveru. Účel tohto jazyka je edukatívny, môže byť napríklad použitý v hrách na programovacích sústredeniach pre žiakov základných a stredných škôl. 1
Debugger Frontend for the SharpDevelop IDE
Koníček, Martin ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Dokulil, Jiří (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat nové přístupy k ladění kódu na platformě .NET framework, se zameřením na visualizaci dat v laděném programu. Specifické cíle této práce jsou: (a) implementovat nástroj, který zobrazuje datové struktury v laděném programu jako orientované grafy, (b) zlepšit způsob, jakým jsou běžně visualizovány kolekce objektů díky implementaci nového nástroje, který zobrazuje přehled obsahu objektů v kolekci, a zároveň efektivně podporuje všechny užitečné typy kolekcí. Práce je implementována pro integrované vývojové prostředí pro .NET SharpDevelop. Autor spolupracuje s členy SharpDevelop týmu a výsledky práce jsou již součástí nové verze SharpDevelopu.
Debugování a ladění programů
Tlučhoř, Tomáš ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Tichý, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce by měla sloužit jako materiál k podpoře výuky vstupních kurzů programování 4IT101 - Základy programování a 4IT115 - Základy softwarového inženýrství na Vysoké škole ekonomické v Praze. Celá práce se věnuje ladění programů nebo také debuggingu, jak se tato činnost rovněž označuje. Teoretická část práce přibližuje vznik různých druhů chyb ve zdrojovém kódu včetně procesu jejich odhalení a opravy, který se označuje jako ladění programu. Jsou představeny různé přístupy k odhalení chyb a pozornost je věnována především pomocnému ladícímu programu zvanému debugger, který je dnes součástí prakticky každého programovacího vývojového nástroje. Teoretická část práce poslouží jako vhled do problematiky ladění programů stejně dobře jak studentům kurzu 4IT101, tak kurzu 4IT115. Praktická část práce se věnuje detailnějšímu popisu fungování debuggeru ve vývojovém prostředí BlueJ a posléze také NetBeans. Popsané funkce a způsoby jejich použití se dají použít i v prostředí Eclipse, jehož debugger funguje podobným způsobem. Výstupem této části je příručka, která pomůže studentům debugger plnohodnotně používat, bez čehož se v dnešní době žádný programátor neobejde.
Alternativní výukové materiály pro vstupní kurzy programování
Závěrka, Jakub ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce vytváří alternativní výukové materiály pro vstupní kurzy pro-gramování ve studijním programu Informatika na Fakultě informatiky a statistiky Vyso-ké školy ekonomické v Praze. Konkrétně se zabývá kurzy 4IT101 Základy programování a 4IT115 Základy softwarového inženýrství, s důrazem kladeným na první z těchto před-mětů. Práce analyzuje způsob, jakým jsou studenti seznamování s konceptem chyb v programu a jejích vyhledáváním a opravováním. Vyhodnocuje pokrytí tohoto tématu v literatuře (zejména v publikacích uvedených v sylabu předmětu 4IT101) a porovnává situaci mezi studenty těchto kurzů. Hlavní část práce tvoří zpracování materiálů v podobě textu a krátkých instruktáž-ních videí na téma ladění programu. Studenti se pomocí této práce dozvědí, jak chyby v jejich programech vznikají, jak se projevují, jak se odhalují a jak se opravují. Vedlejším produktem této práce je také revize konfiguračních souborů pro program BlueJ. V těchto souborech došlo k úpravám zpráv, které program BlueJ vrací v případě chyby. Tyto zprávy byly přepsány a doplněny tak, aby byly pro začátečníky srozumitelné. Praktická část práce je zpřístupněná jako HTML soubor na Internetu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.