|
Návrh laboratorních úloh v simulačním prostředí NS3
Štefančík, Matej ; Langhammer, Lukáš (oponent) ; Polák, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práca poskytuje zoznámenie sa so sieťovým simulátorom ns-3. Popisuje základné abstrakcie a súčasti tohto nástroja. Práca ďalej rozoberá teóriu, ktorá bola aplikovaná pri vytváraní simulácie. Konkrétne je rozobraný pojem unicast, problematika IP adresovania a smerovanie v sieťach. Praktická časť je sústredená na vytvorenie štyroch laboratórnych úloh do predmetu Pokročilé Komunikačné Techniky. Prvá úloha sa venuje problematike unicastu a statického smerovania v sieti. Objasňuje vplyv metriky na proces smerovania. Nasledujúca úloha porovnáva jednotlivé typy správ protokolov ICMPv4 a ICMPv6. Tretia úloha rozoberá ďalšie funkcie protokolu ICMPv6. Konkrétne sa zameriava na päť rôznych typov ICMPv6 správ definovaných protokolom NDP (Neighbor Discovery Protocol) a ich úlohou v sieťovej prevádzke. Posledná úloha sa sústreďuje na zabezpečenie kvality služieb (QoS) v bezdrôtových sieťach, nastavením priority a tým rozdelením prevádzky do jednotlivých tried. Pozornosť je zameraná na parametre ako priepustnosť, oneskorenie a kolísanie oneskorenia.
|
|
Standard IEEE 802.15.4 a jeho praktická realizace
Kolařík, Jan ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Koutný, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje standardu IEEE 802.15.4, bezdrátové komunikační technologii ZigBee a zaměřuje se na její praktickou realizaci. Hlavní částí této práce je vytvoření dvou laboratorních úloh za pomoci vývojového kitu od firmy Jennic a analyzátoru sítě ZENA. Za pomoci těchto laboratorní úloh se studenti seznámí s vlastnostmi a strukturou standardu ZigBee, jako je dosah zařízení, rušení jinými technologiemi a složením datových rámců a naučí se vytvářet jednoduché aplikace pro moduly ZigBee. Laboratorní úlohy jsou také na závěr proměřeny a v jednotlivých kapitolách jsou popsány a uvedeny výsledky těchto úloh.
|
|
Standard IEEE 802.15.4 a jeho praktická realizace
Kolařík, Jan ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Koutný, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje standardu IEEE 802.15.4, bezdrátové komunikační technologii ZigBee a zaměřuje se na její praktickou realizaci. Hlavní částí této práce je vytvoření dvou laboratorních úloh za pomoci vývojového kitu od firmy Jennic a analyzátoru sítě ZENA. Za pomoci těchto laboratorní úloh se studenti seznámí s vlastnostmi a strukturou standardu ZigBee, jako je dosah zařízení, rušení jinými technologiemi a složením datových rámců a naučí se vytvářet jednoduché aplikace pro moduly ZigBee. Laboratorní úlohy jsou také na závěr proměřeny a v jednotlivých kapitolách jsou popsány a uvedeny výsledky těchto úloh.
|
|
Návrh laboratorních úloh v simulačním prostředí NS3
Štefančík, Matej ; Langhammer, Lukáš (oponent) ; Polák, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práca poskytuje zoznámenie sa so sieťovým simulátorom ns-3. Popisuje základné abstrakcie a súčasti tohto nástroja. Práca ďalej rozoberá teóriu, ktorá bola aplikovaná pri vytváraní simulácie. Konkrétne je rozobraný pojem unicast, problematika IP adresovania a smerovanie v sieťach. Praktická časť je sústredená na vytvorenie štyroch laboratórnych úloh do predmetu Pokročilé Komunikačné Techniky. Prvá úloha sa venuje problematike unicastu a statického smerovania v sieti. Objasňuje vplyv metriky na proces smerovania. Nasledujúca úloha porovnáva jednotlivé typy správ protokolov ICMPv4 a ICMPv6. Tretia úloha rozoberá ďalšie funkcie protokolu ICMPv6. Konkrétne sa zameriava na päť rôznych typov ICMPv6 správ definovaných protokolom NDP (Neighbor Discovery Protocol) a ich úlohou v sieťovej prevádzke. Posledná úloha sa sústreďuje na zabezpečenie kvality služieb (QoS) v bezdrôtových sieťach, nastavením priority a tým rozdelením prevádzky do jednotlivých tried. Pozornosť je zameraná na parametre ako priepustnosť, oneskorenie a kolísanie oneskorenia.
|
|
Aerodynamické měření
HEJNA, Tomáš
Tato diplomová práce je zaměřena na aerodynamické měření ve výuce fyziky pomocí didaktické soupravy od firmy Leybold Didactic. Práce obsahuje návody na 4 základní úlohy s touto soupravou, kdy každá úloha se skládá z teoretického návodu pro student a experimentálního ověření úlohy. Práce by měla přispět k rozšíření praktické výuky fyziky na školách a měla by posloužit vyučujícím a žákům jako návody na zajímavé laboratorní práce, ověřující aerodynamické zákony a veličiny. Naše práce může sloužit po drobných úpravách učitelům a žákům na všech typech škol, od základních kurzů fyziky na základní škole až po technické typy vysokých škol.
|