Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Funkce sleduje formu
Munková, Karolína ; Mačudová, Lea (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá asociativním myšlením a jeho vztahem k navrhovaní formy. Postup tvorby je v kontrastu k současným „konceptuálním postupům“ založen na způsobech práce „ad hoc“, kdy se designér/inženýr stává kutilem/bricoleurem. Pokud se však z architekta stane bricoleur, musí se zbavit i konceptualizace díla prostřednictvím plánu. Tento zdánlivý detail nevyhnutelně vede k rekonfiguraci i další součásti profese přítomné od dob Albertiho, kdy je vztah mezi architektem a klientem definován právě výkresem - plánem. Projekt simuluje pravděpodobný způsob organizace práce architekta/ bricoleura současnosti.
DIY technologie v digitálním sochařství
Váňa, Dušan ; Lukášová, Helena (oponent) ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na pátrání po přítomnosti technologií DIY (Do It Yourself) v praxi tzv. digitálního sochařství, a to od počátků tohoto progresivního způsobu tvorby až po současnost. Práce prostřednictvím tří tematických okruhů odpovídá na hlavní výzkumné otázky: Jakými technologiemi je, nebo byl fenomén DIY zastoupen v digitálním sochařství? Jaký měly a mají tyto technologie vliv na vývoj a směřování digitálního sochařství? V rámci prvního tematického okruhu je mapována přítomnost fenoménu DIY v počátcích digitální tvorby prostorového uměleckého díla až do okamžiku konstituování pojmu digitální sochařství, coby označení tohoto nového způsobu tvorby. Druhý okruh se věnuje konkrétním technologiím digitálního sochařství, ve smyslu technických nástrojů a jejich DIY alternativám. Zkoumán je vývoj těchto alternativních technologií a jejich vliv na postupnou demokratizaci nástrojů digitálního sochařství. V rámci třetího okruhu jsou zkoumány tvůrčí metody DIY, jež byly integrovány do praxe digitálního sochařství.
Udělej si sám
Velebová, Leona ; Havránek,, Vít (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Ve svých obrazech se zabývám fenoménem českého kutilství v období normalizace a jeho přeměny do současného DIY šířícího se po internetu. Tato dvě období ve svých obrazech konfrontuji, vzájemně doplňuji, ale i lehce ironizuji a upozorňuji na přímé spojitosti, ale i odlišnosti pojmů kutilství vs. DIY. Zkoumám historický vývoj domácí výroby a její ovlivnění politickou situací, trendy, nástupem internetu a zahlcením člověka informacemi. Zároveň vyjadřuji fascinaci v dostupnosti zdrojů a v naší možnosti být odborníky skoro na vše, ale i fascinace v přítomné ztrátě individuality kvůli masivnímu šíření a dostupnosti materiálu, ale převládající touha po originalitě, které už jde těžko docílit.
DIY technologie v digitálním sochařství
Váňa, Dušan ; Lukášová, Helena (oponent) ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na pátrání po přítomnosti technologií DIY (Do It Yourself) v praxi tzv. digitálního sochařství, a to od počátků tohoto progresivního způsobu tvorby až po současnost. Práce prostřednictvím tří tematických okruhů odpovídá na hlavní výzkumné otázky: Jakými technologiemi je, nebo byl fenomén DIY zastoupen v digitálním sochařství? Jaký měly a mají tyto technologie vliv na vývoj a směřování digitálního sochařství? V rámci prvního tematického okruhu je mapována přítomnost fenoménu DIY v počátcích digitální tvorby prostorového uměleckého díla až do okamžiku konstituování pojmu digitální sochařství, coby označení tohoto nového způsobu tvorby. Druhý okruh se věnuje konkrétním technologiím digitálního sochařství, ve smyslu technických nástrojů a jejich DIY alternativám. Zkoumán je vývoj těchto alternativních technologií a jejich vliv na postupnou demokratizaci nástrojů digitálního sochařství. V rámci třetího okruhu jsou zkoumány tvůrčí metody DIY, jež byly integrovány do praxe digitálního sochařství.
Funkce sleduje formu
Munková, Karolína ; Mačudová, Lea (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá asociativním myšlením a jeho vztahem k navrhovaní formy. Postup tvorby je v kontrastu k současným „konceptuálním postupům“ založen na způsobech práce „ad hoc“, kdy se designér/inženýr stává kutilem/bricoleurem. Pokud se však z architekta stane bricoleur, musí se zbavit i konceptualizace díla prostřednictvím plánu. Tento zdánlivý detail nevyhnutelně vede k rekonfiguraci i další součásti profese přítomné od dob Albertiho, kdy je vztah mezi architektem a klientem definován právě výkresem - plánem. Projekt simuluje pravděpodobný způsob organizace práce architekta/ bricoleura současnosti.
Udělej si sám
Velebová, Leona ; Havránek,, Vít (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Ve svých obrazech se zabývám fenoménem českého kutilství v období normalizace a jeho přeměny do současného DIY šířícího se po internetu. Tato dvě období ve svých obrazech konfrontuji, vzájemně doplňuji, ale i lehce ironizuji a upozorňuji na přímé spojitosti, ale i odlišnosti pojmů kutilství vs. DIY. Zkoumám historický vývoj domácí výroby a její ovlivnění politickou situací, trendy, nástupem internetu a zahlcením člověka informacemi. Zároveň vyjadřuji fascinaci v dostupnosti zdrojů a v naší možnosti být odborníky skoro na vše, ale i fascinace v přítomné ztrátě individuality kvůli masivnímu šíření a dostupnosti materiálu, ale převládající touha po originalitě, které už jde těžko docílit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.