Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role knihoven v kulturních a kreativních průmyslech
Čejková, Kateřina ; Kolínová, Pavlína (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tím, jakou roli v kulturních a kreativních průmyslech hrají knihovny. V textu jsou definovány jednotlivé pojmy týkající se těchto průmyslů. Dále je zmíněno mapování potřeb knihoven a jejich nutnost přizpůsobovat se novým požadavkům uživatelů a dalším vlivům, jako je vývoj informačních technologií. Práce shrnuje konkrétní aktivity a projekty, kterými se veřejné knihovny prezentují mimo své budovy. Mezi tyto projekty patří akce na přilákání nových čtenářů, ale také kulturní akce, které se staly nezbytnou součástí veřejného dění v daném městě. Knihovny se tak dostávají do ulic například díky malým dřevěným knihovničkám určeným na výměnu a sdílení knih, dále jsou součástí festivalů, koupališť nebo dopravních prostředků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Postavení videoherního průmyslu mezi kreativními průmysly v České republice
Roubíčková, Anna ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Diplomová práce pojmenovaná "Postavení videoherního průmyslu mezi kreativními průmysly v České republice" přináší komplexní pohled na český videoherní trh, který byl vytvořen na základě dat čerpaných z mnoha místních i zahraničních odborných studií a s pomocí osobních rozhovorů s vybranými zástupci českého videoherního trhu. Bylo zjištěno, že videoherní průmysl v České republice si postupně vydobývá svoji ekonomickou pozici - jeho obrat dlouhodobě meziročně roste a vytváří tak stále větší část příjmů kulturních a kreativních odvětví. To vše se děje spontánně bez jakékoliv systematické podpory ze strany státu či územních samospráv, jaká je běžná v jiných evropských státech. O tuto podporu, zejména ve formě daňových úlev a propagace tvorby místních vývojářů v zahraničí (a z ní plynoucího přílivu zahraničních investorů), by přitom dle provedených rozhovorů subjekty figurující na videoherním trhu v České republice měly zájem. Je proto oprávněné se domnívat, že zavedení systému institucionální podpory by přispělo k vyřešení dvou nejpalčivějších problémů - nedostatečného finančního a marketingového zázemí - na kterých se oslovení představitelé různých segmentů videoherního trhu shodli. V návaznosti na odstranění těchto největších překážek rozvoje by se proces utváření silného postavení českého videoherního průmyslu signifikantně zrychlil. Všechny výše zmíněné skutečnosti společně s mnoha dalšími aspekty reflektuje SOAR analýza, jež celou práci uzavírá.
Zážitková ekonomika. Dánský přístup ke kulturním a kreativním průmyslům.
Vandělík, Jakub ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Tato diplomová práce "Zážitková ekonomika. Dánský přístup ke kulturním a kreativním průmyslům" se primárně zabývá fenoménem zážitkové ekonomiky v Dánsku, jejím hlavním cílem je analýza a představení specifického dánského přístupu ke kulturním a kreativním průmyslům. První kapitola se zabývá historicko-ekonomickým vývojem Dánska. Následující kapitola vymezuje zážitkovou ekonomiku na historickém vývoji a následně dánský přístup k tomuto konceptu. Třetí kapitola se zabývá hledáním spojitostí mezi zážitkovou ekonomikou v Dánsku a specifickým socioekonomickým prostředím Dánska. Dále autor popisuje vliv dánské vlády a politické scény na vývoj zážitkové ekonomiky. Závěrečná kapitola se zabývá ekonomickými dopady zážitkové ekonomiky.
Zdrojová soběstačnost NNO v kultuře
Vyhnánková, Jana ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Römerová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá zdrojovou soběstačností NNO v kultuře, a to se zaměřením na oblast performing arts. Cílem práce bylo zjistit současný stav zdrojové soběstačnosti u NNO činných v performing arts v České republice. Průzkum byl veden pomocí elektronického dotazníku, který byl zaslán na vedoucí pracovníky či ekonomické pracovníky NNO. Průzkum ukázal, že NNO v performing arts vykazují poměrně vysokou míru samofinancování a úspěšně diverzifikují své zdroje. NNO v malé míře využívají neveřejné zdroje, ale hojně čerpají zahraniční zdroje. NNO mají rezervy ve svém strategickém plánování fundraisingových aktivit i plánování marketingu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.