Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úprava křižovatky Přístavní x Obvodová v Brně
Nykodým, Miloš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Jednopruhový kruhový objezd je navržen v místě křížení silnice II. třídy (Obvodová) a místní komunikace (rychlostní-A, Přístavní) v Brně. Současný stav je nevyhovující kvůli hrozícímu nebezpečí, plynoucí ze zvýšené maximální dovolené rychlosti před křižovatkou, a také kvůli autobusovým zastávkám MHD JMK, které jsou v současné době řešeny formou zastávky v jízdním pruhu místní komunikace, popř. částečným zálivem. Cílem návrhu je maximální bezpečnost účástníků provozu. Dále je důraz kladen na co nejmenší zásah do stávající zástavby, s ohledem na životní prostředí a také na estetiku prostředí.
Zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy na I/43 Černá Hora - Sebranice
Bažant, Petr ; Tesař, Jiří (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je část silnice I/43 v úseku mezi městysem Černá Hora a obcí Sebranice. Cílem práce je identifikovat problematická místa z hlediska bezpečnosti a plynulosti provozu a navrhnout vhodná opatření. Komunikace I/43 je z těchto hledisek velmi problematická a diskutovaná. Vzhledem ke své povaze a mírou následků dopravních nehod dostala název ,,Silnice smrti“. Diplomová práce obsahuje návrhy stavebních úprav na vybraných problematických úsecích. Tyto stavební úpravy mají zvýšit bezpečnost dopravy, ovšem ve snaze co nejméně omezit plynulost provozu. V závislosti na dlouhodobě odkládané výstavbě rychlostní silnice R43 je ve snaze provést rychlé a účinné zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy počítající s intenzitami provozu v plném rozsahu.
Křižovatka ulic Malátovy, Na Návsi a Stříbrnické v Ústí nad Labem
Jančík, Josef ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je navrhnout úpravu stávající stykové křižovatce ulic Malátovy, Na Návsi a Stříbrnické v Ústí nad Labem na kruhový objezd o průměru 28 m.
Terminál Jihlava-Pávov VRT
Provázek, Miloš ; Janoušek, Jan (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem přestupního terminálu na Vysokorychlostní trati VRT - RS1 v lokalitě Jihlava-Pávov v místě křížení se stávající železniční tratí Havlíčkův Brod - Jihlava. Práce pojednává o začlenění přestupního terminálu do stávající dopravní infrastruktury s důrazem na kvalitu jeho vlastní dopravní obslužnosti. Práce obsahuje návrh dopravních staveb na úrovni studie.
Úprava křižovatky Přístavní x Obvodová v Brně
Nykodým, Miloš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Jednopruhový kruhový objezd je navržen v místě křížení silnice II. třídy (Obvodová) a místní komunikace (rychlostní-A, Přístavní) v Brně. Současný stav je nevyhovující kvůli hrozícímu nebezpečí, plynoucí ze zvýšené maximální dovolené rychlosti před křižovatkou, a také kvůli autobusovým zastávkám MHD JMK, které jsou v současné době řešeny formou zastávky v jízdním pruhu místní komunikace, popř. částečným zálivem. Cílem návrhu je maximální bezpečnost účástníků provozu. Dále je důraz kladen na co nejmenší zásah do stávající zástavby, s ohledem na životní prostředí a také na estetiku prostředí.
Ekonometrická analýza vlivu kruhových objezdů na počet a závažnost dopravních nehod
Štefanides, Libor
Ekonometrická analýza vlivu kruhových objezdů na počet a závaž-nost dopravních nehod. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Diplomová práce se zabývá otázkou přestavby konvenčních křižovatek na kruhový objezd a především vlivem této přestavby na počet dopravních nehod a jejich závažnost. Efekt přestavby je zkoumán pomocí metody Difference-in-Differences využívající data ze 40 křižovatek, které byly přebudovány na kruhové objezdy a 40 konvenčních křižovatek sloužících jako kontrolní skupina. Odhadnutý efekt spolu s vyčíslením hodnoty statistického života představuje vstupní data pro Cost-Benefit analýzu. Čistá současná hodnota takovéto přestavby byla odhadnuta ve výši mínus 7 755 169 Kč, což představuje čistou společenskou ztrátu. Tento efekt byl způsoben nárůstem průměrného počtu těžkých zranění po přebudování křižovatky na kruhový objezd. Avšak dosažené výsledky nejsou sta-tisticky významné a proto nelze vyloučit možnost, že takováto přestavba přináší nulové nebo malé společenské přínosy. Výsledky naznačují, že je nutný další vý-zkum, aby bylo možné rozhodnout, zda je výstavba kruhových objezdů racionální veřejnou politikou a nebo plýtvání zdroji.
Kruhové objezdy jako zajímavá součást městské zeleně
Pastrnková, Kristina
Tato práce se zabývá problematikou kruhových objezdů a to jak z hlediska technických a provozních parametrů, tak i z estetického pohledu. Práce je tvořena několika dílčími částmi. V literárním přehledu, je popsán kruhový objezd pomocí legislativních charakteristik, dále jsou popsány jednotlivé typy křižovatek a také jeho použití v kontextu města. V druhé části jsou popsány a dle vytvořené metodiky zhodnoceny již existující okružní křižovatky ve Valašském Meziříčí. Kruhový objezd je výrazný architektonický prvek, který může zvýrazňovat charakter krajiny i městského prostředí. Ztvárnění středového ostrova a dalších dělících ostrůvků má vliv na účastníky provozu a na celé přehlednosti dopravní situace, ale také na návštěvníky města, jde-li o okružní křižovatku v intravilánu.
Zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy na I/43 Černá Hora - Sebranice
Bažant, Petr ; Tesař, Jiří (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je část silnice I/43 v úseku mezi městysem Černá Hora a obcí Sebranice. Cílem práce je identifikovat problematická místa z hlediska bezpečnosti a plynulosti provozu a navrhnout vhodná opatření. Komunikace I/43 je z těchto hledisek velmi problematická a diskutovaná. Vzhledem ke své povaze a mírou následků dopravních nehod dostala název ,,Silnice smrti“. Diplomová práce obsahuje návrhy stavebních úprav na vybraných problematických úsecích. Tyto stavební úpravy mají zvýšit bezpečnost dopravy, ovšem ve snaze co nejméně omezit plynulost provozu. V závislosti na dlouhodobě odkládané výstavbě rychlostní silnice R43 je ve snaze provést rychlé a účinné zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy počítající s intenzitami provozu v plném rozsahu.
Křižovatka ulic Malátovy, Na Návsi a Stříbrnické v Ústí nad Labem
Jančík, Josef ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je navrhnout úpravu stávající stykové křižovatce ulic Malátovy, Na Návsi a Stříbrnické v Ústí nad Labem na kruhový objezd o průměru 28 m.
Řídí Sam Peltzman i kruhové objezdy?
Šeneklová, Zuzana ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Nikolovová, Pavla (oponent)
Práce analyzuje efekt kruhových objezdů na bezpečnost motocyklistů. Odhad efektu je prováděn modelem fixních efektů, který zohledňuje fixní efekty roku, ve kterém jsou nehody měřeny a také fixní efekty dané země, ve kterých byla nehoda pozorována. Sledovaným obdobím je období od roku 1997 do roku 2010 v následujících státech: Belgie, Dánsko, Španělsko, Francie, Itálie, Nizozemí, Rakousko, Portugalsko, Švédsko a Velká Británie. Práce dochází k závěru, že zvýšení počtu či intenzity kruhových objezdů má negativní vliv na množství smrtelných dopravních nehod motocyklistů. V případě cyklistů nemají kruhové objezdy vliv na jejich úmrtnost, vliv na nehodovost je podobný jako u motorkářů, ale menší.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.