Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řídí Sam Peltzman i kruhové objezdy?
Šeneklová, Zuzana ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Nikolovová, Pavla (oponent)
Práce analyzuje efekt kruhových objezdů na bezpečnost motocyklistů. Odhad efektu je prováděn modelem fixních efektů, který zohledňuje fixní efekty roku, ve kterém jsou nehody měřeny a také fixní efekty dané země, ve kterých byla nehoda pozorována. Sledovaným obdobím je období od roku 1997 do roku 2010 v následujících státech: Belgie, Dánsko, Španělsko, Francie, Itálie, Nizozemí, Rakousko, Portugalsko, Švédsko a Velká Británie. Práce dochází k závěru, že zvýšení počtu či intenzity kruhových objezdů má negativní vliv na množství smrtelných dopravních nehod motocyklistů. V případě cyklistů nemají kruhové objezdy vliv na jejich úmrtnost, vliv na nehodovost je podobný jako u motorkářů, ale menší.
Jezdí Sam Peltzman i na motorce?
Šeneklová, Zuzana ; Bartoň, Petr (vedoucí práce) ; Mirvald, Michal (oponent)
Práce analyzuje celkový efekt regulace předepisující v Louisianě povinné nošení motorkářských helem na relativní četnost smrtelných úrazů. Odhad efektu je prováděn pomocí upravené metody Difference in Differences, a to za předpokladu, společného trendu sledované a kontrolní skupiny a předpokladu exogenity změny regulace. Sledovaným obdobím je období od roku 1994 do roku 2008, během kterého došlo ke dvěma zásadním změnám ve zmíněném zákoně uplatňovaném v Louisianě -- v roce 1999 byla regulace pro motorkáře starší 18 let zrušena a v roce 2004 opětovně zavedena. Práce sleduje především efekt zrušení regulace a dochází k závěru, že v důsledku této změny se zvýšila úmrtnosti motorkářů. Druhá část práce je zaměřena na Peltzmanův efekt, resp. na projev převráceného Peltzmanova efektu v reakci na tutéž sledovanou změnu. Je analyzováno, zda se motorkáři po zrušení regulace, která zvyšovala bezpečnost jejich jízdy, tomuto zvýšení rizika přizpůsobí snížením průměrné rychlosti. Pozorování ukazují, že motorkáři se přizpůsobí pouze bezprostředně po změně regulace, poté následuje sic pozvolný, zato neustálý růst v průměrné rychlosti, ve které dochází k dopravním nehodám.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.