Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výzdoba Sálu bitev v klášteře El Escorial
Hrubanová, Daniela ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výzdobou sálu bitev ve španělském klášteře El Escorial, který nechal v letech 1563-1584 postavit španělský král Filip II. První část je věnována popisu uvedeného kláštera a jeho jednotlivých částí. Druhá kapitola bude věnovaná italským umělcům z Janova, kteří byli pověřeni výzdobou sálu bitev (Nicola Granello, Orazio Cambiaso, Fabrizio Castello a Lazzaro Tavarone). Stěžejní částí této práce bude kapitola, která se věnuje popisu konkrétních maleb v galerii bitev, které znázorňují čtyři vítězné bitvy Španělska a popisu klenby s groteskní výzdobou.
Autorský deník a jeho využití ve výtvarné výchově
Bouchalová, Anna ; Gajdošíková, Pavla (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Bakalářská práce na téma Autorský deník a jeho využití ve výtvarné výchově se zabývá fenoménem deníku v kontextu výtvarného umění s vazbou na pedagogickou praxi. První část uvádí obecné teoretické ukotvení v charakteristice a historickém vývoji s odkazem na literární tvorbu, problematiku autorského deníku a výčtem obecně známých výtvarných umělců využívajících deníky. Taktéž uvádí příklady tematických výstav s námětem deníkové práce. Pro pochopení rozmanitosti deníků jsou uvedeni výtvarní umělci, kteří ve své tvorbě uplatňují některé ze znaků deníkových záznamů. V textu jsou taktéž zodpovězeny otázky, proč je kresba hlavním prostředkem těchto výpovědí a jaký význam pro nás zabývání se deníkovou tvorbou má. V praktické části autorka implementovala zásady deníku ve vlastním projektu, jehož výsledkem jsou čtyři velkoformátové kresby ze čtyř měsíců. Každý den byly na výchozí čtvrtku zaznamenány denní postřehy a myšlenky. Papír se tak stal specifickým vizuálním záznamem prožitků odrážející období, ve kterém vznikly. Postřehy z tohoto projektu a teoretický základ byl východiskem poslední části didaktické. Ta popisuje pedagogický a tvořivý deník v pedagogické praxi. Posledním uvedeným jsou tři praktické návrhy do hodiny výtvarné výchovy inspirované tvorbou vizuálních umělců Inge Kosková, Özlem Altin a...
Kresby Filippina Lippiho pro fresky v kapli Strozzi a Carafa
Kolomazníková, Karina ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (oponent)
Bakalářská práce "Kresby Filippina Lippiho pro fresky v kapli Strozzi a Carafa" je věnována italskému renesančnímu malíři a kreslíři Filippinovi Lippimu, především jeho kresbám k freskám v kaplích Strozzi a Carafa. Po základních informacích o jeho životě a tvorbě, s přehledem jeho základních děl, je pojednáváno o Lippim jako kreslíři. Je zde zachycena jeho dílenská praxe i několik důležitých kreseb, které zhotovil. Hlavní část práce pak pojednává o freskách v kapli Strozzi ve florentském kostele Santa Maria Novella a kapli Carafa v římském kostele Santa Maria sopra Minerva a o dochovaných a dosud připsaných přípravných kresbách k těmto freskám Filippina Lippiho. Je zde uvedeno i několik kreseb, které se k těmto nástěnným malbám vztahují a byly zhotoveny jinými umělci. V závěru práce je přiložen katalog Lippiho přípravných kreseb k těmto freskám.
Dělník je smrtelný, práce je živá
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Výstava Dělník je smrtelný, práce je živá, kterou připravila Renata Skřebská, kurátorka Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO), představuje dosud nezpracované téma práce ve výtvarném umění od počátku 20. století do současnosti. Zastoupeni jsou nejen autoři již etablovaní, jako například Jan Zrzavý, Otto Gutfreund, Bohumil Kubišta, Adriena Šimotová nebo Stanislav Kolíbal, ale i střední a nejmladší generace, například Zbyněk Sedlecký (1976), Václav Buchtelík (1990) či Filip Nádvorník (1995). Výstava bude zahájena v úterý 22. září v 17 hodin. V ostravském Domě umění bude k vidění do 3. ledna 2021. Výstava byla prodloužena do 21. února 2021.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Ostravská výstava na téma práce ve výtvarném umění uakzuje řadu kontrastů
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Výstava Dělník je smrtelný, práce je živá, kterou připravila Renata Skřebská, kurátorka Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO), představuje dosud nezpracované téma práce ve výtvarném umění od počátku 20. století do současnosti. Zastoupeni jsou nejen autoři již etablovaní, jako například Jan Zrzavý, Otto Gutfreund, Bohumil Kubišta, Adriena Šimotová nebo Stanislav Kolíbal, ale i střední a nejmladší generace, například Zbyněk Sedlecký (1976), Václav Buchtelík (1990) či Filip Nádvorník (1995). Výstava bude zahájena v úterý 22. září v 17 hodin. V ostravském Domě umění bude k vidění do 3. ledna příštího roku.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Kresby ze sbírky Františka Jurečka
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Ostravský stavitel František Jureček (1868–1925) byl sběratelem umění a aktivním zastáncem výstavby Domu umění. Jeho slavnostního otevření 13. 5. 1926 se bohužel nedožil. Pár měsíců před svou smrtí věnoval Spolku Domu umění svou uměleckou sbírku, která zahrnovala 122 položek. Mimo olejomaleb, datovaných od 18. až do 20. století, a 2 sochařských děl, se zde nacházely kresby české provenience převážně z 19. století. Komorní výstava se koná v Kabinetu grafiky.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Václav Brožík: Kresby
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Komorní výstava v Kabinetu grafiky představuje 8 kreseb, 2 malby malíře Václava Brožíka ze sbírek GVUO a 2 zmenšené reprodukce maleb z cizích sbírek. Václav Brožík (1851–1901) patří k nejvýznamnějším osobnostem Generace Národního divadla.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Dělník je smrtelný, práce je živá
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Výstava Dělník je smrtelný, práce je živá, kterou připravila Renata Skřebská, kurátorka Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO), představuje dosud nezpracované téma práce ve výtvarném umění od počátku 20. století do současnosti. Zastoupeni jsou nejen autoři již etablovaní, jako například Jan Zrzavý, Otto Gutfreund, Bohumil Kubišta, Adriena Šimotová nebo Stanislav Kolíbal, ale i střední a nejmladší generace, například Zbyněk Sedlecký (1976), Václav Buchtelík (1990) či Filip Nádvorník (1995). Výstava bude zahájena v úterý 22. září v 17 hodin. V ostravském Domě umění bude k vidění do 3. ledna 2021. Výstava byla prodloužena do 21. února 2021.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Galerie výtvarného umění v Ostravě zahajuje výstavu současného německého umění
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Mezinárodní výstavní projekt DESET s podtitulem současné německé umění ze sbírky Adam Gallery nabízí sondu do německého umění 21. století. Výstavu připravila Galerie výtvarného umění v Ostravě ve spolupráci s kurátorem Richardem Adamem. Jedná se o rozměrná plátna, kresby, tisky i objekty. Vernisáž se uskuteční v úterý 22. ledna v 17 hodin. Výstavu si v Domě umění, GVUO můžete prohlédnout až do 24. března.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.