Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kostým jako scénografický prvek
Částková, Monika ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
V bakalářské práci s názvem "Kostým jako scénografický prvek" jsem se chtěla co nejvíce zaměřit na možnosti využití kostýmu pro scénografii. Mým cílem bylo odpovědět na otázku, zda je možné využít kostým tak, aby se stal výhradním scénografickým prvkem na základě vlastních choreografických zkušeností a studováním tvorby vybraných světových choreografů, u kterých se domnívám, že tímto způsobem tvořili a tvoří.
Determinace kostýmem v žité a inscenované realitě
Černíková, Marie ; TICHÝ, Zdeněk (vedoucí práce) ; PREKOVÁ, Jana (oponent)
Disertační práce se zabývá podobami kostýmu mimo divadlo. Reflektuji v ní západní společnost na počátku 2.dekády 21. století jako teatralizovanou realitu a pojednávám úlohu masmédií ve vztahu k divákovi a proměny diváka. ZAbývám se vizuálními schématy používanými v masmédiích a tím, jakým způsobem se promítají v sebeprezentaci konzumentů.
Alternativy a nové cesty kostýmního výtvarnictví
Rybáková, Simona ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; PTÁČKOVÁ, Věra (oponent)
Tato práce se snaží ukázat kostýmní výtvarnictví jako zásadní umělecký obor současnosti, který ve své emancipační snaze překračuje hranici umění užitého, pouhé dekorace. Zachycuje některá jeho specifika a přesahy do jednotlivých oblastí umění a otevírá kapitoly, které jsem považovala ve vztahu k tématu za signifikantní. Linie práce prochází od profesního pohledu aktivního kostýmního výtvarníka přes zkušenost pedagogickou, až po kurátorsky organizační. Tedy na základě původního odborného vzdělání s akcentem především na výtvarný způsob vyjadřování s nadstavbou praxe a empirie, posiluje tento základ o teoreticko analitickou schopnost. Ta je dokumentována především rozsáhlou reflexí výstavy Extremní kostým na PQ 2011. Důležitá linie práce je slovník pojmů, který je velmi proměnlivý a v neustálém vývoji. Převažující tendence je nacházet takové termíny, které jsou sdělné obecně a mohou i laikům pomoci porozumět oboru, který je pro veřejnost velmi atraktivní, najde li se vhodná forma a způsob prezentace. Vedle pojmů, i nová témata reflektující kostým a jeho vývoj ve vzájemných vztazích jako např.: kostým jako performance, nahota jako (a) kostým, událost (event) a akt oblékání, instalace a kostým, světlo a kostým, technologie a kostým, doplňují tento pohled.Témat, které se během šesti let postupně otevřely je mnoho a někdy souvisí zdánlivě. Některé sahají do oblastí, které se navzájem propojují a ovlivňují. Proto jsou příklady vybraných postupů někdy používány opakovaně, v komparativní, nebo ilustrativní roli. Celou prací v hlavní linii prostupuje především hledání nových cest, postupů a materiálů v tvorbě kostýmu a jeho emancipace. Vedle toho neméně důležitá role kostýmu v etapě akční scénografie a její ozvuky stejně jako postmoderna 80.let, která je zásadním východiskem ve směřování mé vlastní tvorby. V kontrastu k určité přebujelosti a hypertrofovanosti této tvorby stojí koncepty neokázalého kostýmu, zachycující také malý výsek specifika tvorby filmové.Módní přehlídka jako show se všemi složkami dramatického díla ? performance se dotýká i témat konzumních a sociologických a s tím spojená remodelace a recyklace kostýmu, která má blízkou souvislost s ekonomickým a ekologickým aspektem.S emancipační snahou souvisí prezentace oboru směrem k veřejnosti, formou výstav, akcí a workshopů a jeho dokumentace pro budoucnost. Technologický boom v kostýmní tvorbě je zaznamenán především skrze světelný kostým a wearables a s tím související výzkum materiálů a práce realizátorů výtvarných ideí tvůrců.Nedílnou součástí je i slovník alternativních materiálů používaných v kostýmní tvorbě a rozsáhlá bibliografie

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.