Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Segmentace kortikálních částí obratlů
Janštová, Michaela ; Kolář, Radim (oponent) ; Jakubíček, Roman (vedoucí práce)
Práce se zabývá segmentací kortikálních částí obratlů z CT obrazových dat v programovém prostředí MATLAB. Popsána je problematika segmentačních technik, zejména metody „level-set” a její modifikace DRLSE. Tato metoda byla zvolena na základě informací získaných z článků publikovaných v odborných časopisech a také díky hojnému využití v praxi a uspokojivým výsledkům právě v oblasti segmentace kostních tkání. V závěru práce je navržená metoda testovaná na CT obrazových datech.
Kontrola zobrazení textu ve formulářích
Moravec, Zbyněk ; Juránek, Roman (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je kontrola správného zobrazení textů tlačítek na fotografiích displeje. Tyto fotografie obsahují různá zkreslení, která jsou komplikací pro následné rozpoznávání grafických elementů v obraze. Práce popisuje několik přístupů detekce formulářových tlačítek, dále popisuje implementovanou detekci, která využívá popisu tvarů kontur. Na takto nalezených tlačítkách je poté provedeno rozpoznání samotných vad zobrazení. Práce se také zaobírá automatickým výběrem nejkvalitnější fotografie k dokumentačním účelům.
Aplikace pro analýzu pohybů tenisového hráče
Kříž, Petr ; Beneš, Radek (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá segmentací částí postavy tenisového hráče pro analýzu jeho pohybu. Byla využita knihovna OpenCV s programovacím jazykem C++. Použity byly techniky zpracování obrazu jako prahování, oddělení pozadí, hledání největší kontury, Haarova detekce, Kalmanova filtrace. Pro výpočet 3D souřadnic segmentovaných bodů byla použita technika lineární triangulace.
Detekce částí lidského těla v obraze
Křivánek, Filip ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Šmirg, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá algoritmy pro detekci lidské postavy v obraze. Jsou zde popsány, prakticky vyzkoušeny a vyhodnoceny algoritmy Histogram of Oriented Gradients a Haar Cascade Classifier. Pro aplikaci je využita knihovna OpenCV, kde jsou některé metody a funkce již implementovány. Byl využit programovací jazyk C++. Cílem práce je nalezení přibližné polohy jednotlivých částí těla v oblasti detekované lidské postavy. Detekce byla použita na videu a byly zde vybrány různé metody pro zpracování a úpravu obrazu. Použity byly techniky jako prahování, oddělení pozadí, hledání největší kontury nebo optický tok. Výsledkem práce je nalézt body v oblastech, kde se nalézá daná část lidského těla.
Hra s ovládáním pomocí gest ruky
Baštek, Jozef ; Žák, Pavel (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím počítačového vidění, jako  prostředku pro interakci člověka s PC. Její součástí je návrh a implementace rozhraní pro ovládání hry pomocí gest a pohybů ruky, které snímá kamera. V práci jsou popsány a vyhodnoceny algoritmy segmentace obrazu (odečítání pozadí, prahování, Bayessův teorém, Gaussův model) i klasi kace gest ruky (knowledge-based klasifikace, Hu invariantní momenty a K-nearest neighours). Součástí implementace je mechanická konstrukce držáku snímací kamery a demonstrační 3D FPS hra.
Možnosti systému Sinumerik při programování CNC obráběcího stroje
Chytil, Tomáš ; Sámelová, Vendula (oponent) ; Polzer, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na využití možností systému Sinumerik pro programování formy na zápustkové kování. První část obsahuje charakteristiku součásti a její funkci v sestavě. Ve druhé části je obsažena veškerá výkresová dokumentace součásti. V dalších částech práce je věnována pozornost historii a specifikaci řídicího systému Sinumeriku a návrh na výrobu zápustky. Následující část se věnuje možnostem výroby formy v systému Sinumerik. Závěrečná část obsahuje samotnou tvorbu programu a jeho grafickou simulaci.
Kontrola zobrazení textu ve formulářích
Moravec, Zbyněk ; Juránek, Roman (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je kontrola správného zobrazení textů tlačítek na fotografiích displeje. Tyto fotografie obsahují různá zkreslení, která jsou komplikací pro následné rozpoznávání grafických elementů v obraze. Práce popisuje několik přístupů detekce formulářových tlačítek, dále popisuje implementovanou detekci, která využívá popisu tvarů kontur. Na takto nalezených tlačítkách je poté provedeno rozpoznání samotných vad zobrazení. Práce se také zaobírá automatickým výběrem nejkvalitnější fotografie k dokumentačním účelům.
Segmentace kortikálních částí obratlů
Janštová, Michaela ; Kolář, Radim (oponent) ; Jakubíček, Roman (vedoucí práce)
Práce se zabývá segmentací kortikálních částí obratlů z CT obrazových dat v programovém prostředí MATLAB. Popsána je problematika segmentačních technik, zejména metody „level-set” a její modifikace DRLSE. Tato metoda byla zvolena na základě informací získaných z článků publikovaných v odborných časopisech a také díky hojnému využití v praxi a uspokojivým výsledkům právě v oblasti segmentace kostních tkání. V závěru práce je navržená metoda testovaná na CT obrazových datech.
Detekce částí lidského těla v obraze
Křivánek, Filip ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Šmirg, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá algoritmy pro detekci lidské postavy v obraze. Jsou zde popsány, prakticky vyzkoušeny a vyhodnoceny algoritmy Histogram of Oriented Gradients a Haar Cascade Classifier. Pro aplikaci je využita knihovna OpenCV, kde jsou některé metody a funkce již implementovány. Byl využit programovací jazyk C++. Cílem práce je nalezení přibližné polohy jednotlivých částí těla v oblasti detekované lidské postavy. Detekce byla použita na videu a byly zde vybrány různé metody pro zpracování a úpravu obrazu. Použity byly techniky jako prahování, oddělení pozadí, hledání největší kontury nebo optický tok. Výsledkem práce je nalézt body v oblastech, kde se nalézá daná část lidského těla.
Aplikace pro analýzu pohybů tenisového hráče
Kříž, Petr ; Beneš, Radek (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá segmentací částí postavy tenisového hráče pro analýzu jeho pohybu. Byla využita knihovna OpenCV s programovacím jazykem C++. Použity byly techniky zpracování obrazu jako prahování, oddělení pozadí, hledání největší kontury, Haarova detekce, Kalmanova filtrace. Pro výpočet 3D souřadnic segmentovaných bodů byla použita technika lineární triangulace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.