Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní úprava kontroly Nejvyššího kontrolního úřadu
Kyral, Roman ; Vondráčková, Pavlína (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Právní úprava kontroly Nejvyššího kontrolního úřadu Abstrakt Tato diplomová práce pojednává o právní úpravě kontroly Nejvyššího kontrolního úřadu České republiky. Součástí práce je také stručný popis historického vývoje kontrolních institucí na území České republiky, mezinárodní rozměr kontroly ve veřejné správě. Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu a úprava jím prováděné kontroly je upravena zejména v Ústavě České republiky v její páté hlavě v článku 97. Podrobnější úprava je pak zakotvena v zákoně č. 166/1993 Sb. o Nejvyšším kontrolním úřadu. Nejvyšší kontrolní úřad je nezávislý orgán vykonávající kontrolu hospodaření se státním majetkem a kontrolu plnění státního rozpočtu. Organizační struktura Úřadu je tvořena prezidentem, viceprezidentem a členy Úřadu, kteří dohromady tvoří Kolegium Úřadu. Dále pak kárná komora, senáty Úřadu a kontroloři. Nejvyšší kontrolní úřad je navenek řízen jeho prezidentem, který současně předseda kolegiu Úřadu. Vzhledem k tomu, že Nejvyšší kontrolní úřad je koncipován jako úřad kolegiální, je kolegium Úřadu stěžejním orgánem, který schvaluje mimo jiné plán kontrolní činnosti Úřadu, zpracované kontrolní závěry, ze kterých vycházejí stanoviska ke státnímu závěrečnému účtu, výroční zprávu Úřadu a kárný řád. Faktickou kontrolu hospodaření se státním majetkem a plnění státního...
Kontrola územních samosprávných celků Nejvyšším kontrolním úřadem
Humhalová, Barbora ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Různé státy jsou v různé míře centralizované a ke svému fungování potřebují zejména finanční a personální zdroje ve spojení s dobře nastavenými řídícími procesy. Obecně se jak na centrální, tak na decentralizované úrovni hospodaří se svěřenými finančními prostředky. Proto je ve veřejné správě zapotřebí nastavení funkčních interních i externích kontrolních mechanismů. V České republice dohlíží na hospodaření se státním majetkem a plnění státního rozpočtu nezávislý (externí) orgán - Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Tato instituce nemá kontrolní pravomoci v oblasti hospodaření územních samosprávných celků ani právnických osob veřejnoprávní povahy. Problematika rozšíření kontrolních pravomocí NKÚ je v současnosti velmi diskutovaná. Tato práce je zaměřena na část možného rozšíření pravomocí NKÚ směrem k územním samosprávným celkům. Autorka porovnává a hodnotí názorové proudy kolem možné novelizace Ústavy a zákona o Nejvyšším kontrolním úřadu směrem ke kontrole územní samosprávy. Obavy zástupců územní samosprávy se týkají zejména možného omezení ústavou daného práva na samosprávu. NKÚ není nadán žádnou pravomocí ukládat nápravná opatření a případně sankcionovat kontrolovaný subjekt. Činnost NKÚ by měla ideálně vést k zodpovědnému nakládání se svěřenými prostředky ve veřejné správě. A to nejen z hlediska...
Kontrola územních samosprávných celků Nejvyšším kontrolním úřadem
Humhalová, Barbora ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Různé státy jsou v různé míře centralizované a ke svému fungování potřebují zejména finanční a personální zdroje ve spojení s dobře nastavenými řídícími procesy. Obecně se jak na centrální, tak na decentralizované úrovni hospodaří se svěřenými finančními prostředky. Proto je ve veřejné správě zapotřebí nastavení funkčních interních i externích kontrolních mechanismů. V České republice dohlíží na hospodaření se státním majetkem a plnění státního rozpočtu nezávislý (externí) orgán - Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Tato instituce nemá kontrolní pravomoci v oblasti hospodaření územních samosprávných celků ani právnických osob veřejnoprávní povahy. Problematika rozšíření kontrolních pravomocí NKÚ je v současnosti velmi diskutovaná. Tato práce je zaměřena na část možného rozšíření pravomocí NKÚ směrem k územním samosprávným celkům. Autorka porovnává a hodnotí názorové proudy kolem možné novelizace Ústavy a zákona o Nejvyšším kontrolním úřadu směrem ke kontrole územní samosprávy. Obavy zástupců územní samosprávy se týkají zejména možného omezení ústavou daného práva na samosprávu. NKÚ není nadán žádnou pravomocí ukládat nápravná opatření a případně sankcionovat kontrolovaný subjekt. Činnost NKÚ by měla ideálně vést k zodpovědnému nakládání se svěřenými prostředky ve veřejné správě. A to nejen z hlediska...
Právní úprava kontroly Nejvyššího kontrolního úřadu
Kyral, Roman ; Vondráčková, Pavlína (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Právní úprava kontroly Nejvyššího kontrolního úřadu Abstrakt Tato diplomová práce pojednává o právní úpravě kontroly Nejvyššího kontrolního úřadu České republiky. Součástí práce je také stručný popis historického vývoje kontrolních institucí na území České republiky, mezinárodní rozměr kontroly ve veřejné správě. Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu a úprava jím prováděné kontroly je upravena zejména v Ústavě České republiky v její páté hlavě v článku 97. Podrobnější úprava je pak zakotvena v zákoně č. 166/1993 Sb. o Nejvyšším kontrolním úřadu. Nejvyšší kontrolní úřad je nezávislý orgán vykonávající kontrolu hospodaření se státním majetkem a kontrolu plnění státního rozpočtu. Organizační struktura Úřadu je tvořena prezidentem, viceprezidentem a členy Úřadu, kteří dohromady tvoří Kolegium Úřadu. Dále pak kárná komora, senáty Úřadu a kontroloři. Nejvyšší kontrolní úřad je navenek řízen jeho prezidentem, který současně předseda kolegiu Úřadu. Vzhledem k tomu, že Nejvyšší kontrolní úřad je koncipován jako úřad kolegiální, je kolegium Úřadu stěžejním orgánem, který schvaluje mimo jiné plán kontrolní činnosti Úřadu, zpracované kontrolní závěry, ze kterých vycházejí stanoviska ke státnímu závěrečnému účtu, výroční zprávu Úřadu a kárný řád. Faktickou kontrolu hospodaření se státním majetkem a plnění státního...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.