Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Utilization of strategic management tools and techniques
Afonina, Anna ; Kubíčková, Lea (oponent) ; Spáčil, Vojtěch (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
The aim of this dissertation is to identify and explore the relationships between strategic management tools and techniques and organizational performance. Therefore, at first it was necessary to define the set of strategic management tools and techniques that are most frequently used in current managerial practice among Czech companies, as well as to find a way of measuring organizational performance. Two empirical researches have been conducted: the result of the first research was the identification of the most popular management tools and techniques as well as factors which influence their utilization, namely managerial awareness, satisfaction with them and company size. As a result of the second research, a multidimensional framework of company performance measurement was proposed. Using principal component analysis, four groups of organizational performance outcomes were indicated: financial performance, competitive positioning, customer orientation and organizational integrity. By using stepwise regression analysis, the research confirms that the utilization of strategic management tools and techniques has a positive impact on organizational performance outcomes.
Strategické možnosti ve vinařství v České republice
Šperková, Radka
Tato disertační práce se zabývá odvětvím vinařství a jejím hlavním cílem práce je formulovat doporučení pro podniky působící ve zkoumaném odvětví a podniky, které o vstupu teprve uvažují. Výsledná doporučení vychází z analýz vnějšího prostředí, posouzení atraktivity vybraného odvětví a kompletního zmapování konkurence v odvětví. Na základě výsledků byly navrženy doporučení pro dva extrémní příklady podniků uvažujících o vstupu do odvětví. Pro mikropodnik to byl opatrný vstup s minimalizací vstupních investic, diferenciace produkce a následné pozvolné zvětšování tržního podílu. Pro středně velký podnik to znamená nutnost vysokých investic především do nákupu technologií a marketingu. Doporučení byla také navržena pro dva modelové příklady stávajících podniků. Mikropodnik by se měl soustředit na realizaci konzervativních strategií, mezi něž patří penetrace na trh, koncentrická diverzifikace a minimalizace nákladů, zatímco středně velký podnik na realizaci agresivních strategií, jako je vývoj nových výrobků, diverzifikace, zpětná, dopředná nebo horizontální integrace. V rámci práce také byla ověřena využitelnost modifikace statistické metody shlukové analýzy jako vhodného nástroje pro mapování konkurenčních skupin.
Hodnocení konkurenční situace firmy
HAIDINGEROVÁ, Adéla
Cílem této práce je zhodnotit konkurenční situaci vybraného podniku na základě vybraných analýz a navrhnout případné změny zlepšení. V praktické části této práce jsou analyzováni konkurenti a konkurenční pozice firmy Leifheit s.r.o. se sídlem v Blatné. Pro analýzu konkurenčního prostředí této firmy byl použit Porterův model pěti konkurenčních sil v odvětví. Na základě těchto analýz byla zhodnocena konkurenční situace vybrané firmy. Na závěr této práce byly navrženy možnosti zlepšení konkurenční situace.
Utilization of strategic management tools and techniques
Afonina, Anna ; Kubíčková, Lea (oponent) ; Spáčil, Vojtěch (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
The aim of this dissertation is to identify and explore the relationships between strategic management tools and techniques and organizational performance. Therefore, at first it was necessary to define the set of strategic management tools and techniques that are most frequently used in current managerial practice among Czech companies, as well as to find a way of measuring organizational performance. Two empirical researches have been conducted: the result of the first research was the identification of the most popular management tools and techniques as well as factors which influence their utilization, namely managerial awareness, satisfaction with them and company size. As a result of the second research, a multidimensional framework of company performance measurement was proposed. Using principal component analysis, four groups of organizational performance outcomes were indicated: financial performance, competitive positioning, customer orientation and organizational integrity. By using stepwise regression analysis, the research confirms that the utilization of strategic management tools and techniques has a positive impact on organizational performance outcomes.
Strategické možnosti ve vinařství v České republice
Šperková, Radka
Tato disertační práce se zabývá odvětvím vinařství a jejím hlavním cílem práce je formulovat doporučení pro podniky působící ve zkoumaném odvětví a podniky, které o vstupu teprve uvažují. Výsledná doporučení vychází z analýz vnějšího prostředí, posouzení atraktivity vybraného odvětví a kompletního zmapování konkurence v odvětví. Na základě výsledků byly navrženy doporučení pro dva extrémní příklady podniků uvažujících o vstupu do odvětví. Pro mikropodnik to byl opatrný vstup s minimalizací vstupních investic, diferenciace produkce a následné pozvolné zvětšování tržního podílu. Pro středně velký podnik to znamená nutnost vysokých investic především do nákupu technologií a marketingu. Doporučení byla také navržena pro dva modelové příklady stávajících podniků. Mikropodnik by se měl soustředit na realizaci konzervativních strategií, mezi něž patří penetrace na trh, koncentrická diverzifikace a minimalizace nákladů, zatímco středně velký podnik na realizaci agresivních strategií, jako je vývoj nových výrobků, diverzifikace, zpětná, dopředná nebo horizontální integrace. V rámci práce také byla ověřena využitelnost modifikace statistické metody shlukové analýzy jako vhodného nástroje pro mapování konkurenčních skupin.
Analýza konkurenční pozice vybraného podniku
ZAJAC, Aleš
Předmětem této diplomové práce je zhodnocení konkurenční pozice vybraného podniku. Pro určení pozice byly použity strategické metody, které slouží k analýze vnitřního a vnějšího okolí podniku. Konkrétně se jedná o tyto metody: analýza konkurentů, Porterův model pěti sil, SWOT analýza. Použita byla také analýza spokojenosti zákazníků. Dále byla aplikována část metod z finanční analýzy ke zjištění finančního zdraví podniku. V závěru práce je zhodnocena současná pozice podniku na trhu a navrhnuta opatření, která by napomohla ke zlepšení konkurenční pozice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.