Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Připravenost začínajících učitelů pro prevenci a řešení školního šikanování
Kislinger, Lukáš ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se bude věnovat školní šikaně, připravenosti začínajících učitelů tuto problematiku řešit. Cílem práce je popsat a charakterizovat připravenost začínajících učitelů z Karlovarského a Plzeňského kraje na řešení školní šikany. Teoretická část obsahuje vymezení dílčích pojmů tématu školní šikany. Poukazuje na prevenci, diagnostiku a řešení šikany na úrovni základní školy. Dále vysvětluje pojem začínající učitel, zabývá se profesní přípravou učitelů, klíčovým výstupem učitelského studia - profesními kompetencemi. V neposlední řadě poukazuje na nedostatky v profesní přípravě učitelů směrem do praxe. V empirické části bude analyzován výzkum u začínajících učitelů v Karlovarském a Plzeňském kraji. Vyhodnocení probíhalo na základě dotazníkového šetření u 79 respondentů a výsledky dokazují, že většina dotazovaných začínajících učitelů se necítí být relevantně připravena na řešení problematiky školní šikany v praxi. Výsledky dále poukazují na obrovské rozdíly mezi absolventy různých univerzit. Na základě teoretických poznatků a analýzy empirické části budou navrženy doporučení pro další výzkumná šetření. KLÍČOVÁ SLOVA školní šikana, začínající učitel, kompetence k řešení šikany, profesní příprava

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.