Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Institucionální podpora rodin s dětmi se sluchovým postižením z pohledu rodičů
ANDĚLOVÁ, Klára
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, části teoretické a praktické. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol a osmi podkapitol. První kapitola se zaobírá základním vymezením sluchového postižení, rozdělením sluchových vad, popisem specifického vývoje dítěte se sluchovým postižením a jeho komunikací s okolím a dále informacemi o kompenzačních pomůckách u dětí se sluchovým postižením. Druhá kapitola je zaměřena na téma rodina, její specifika jak ve výchově, tak komunikaci a také na druhy institucionální podpory, která je rodinám s dítětem se sluchovým postižením nabízena. Praktická část se zabývá institucionální podporou pro rodiny s dětmi se sluchovým postižením právě z pohledu rodičů. Vlastní výzkumné šetření bylo zpracováno kvantitativní metodou, prostřednictvím dotazníku, kterému náležely otevřené a uzavřené otázky, přičemž získané poznatky a jejich následné vyhodnocení jsou shrnuty v závěru práce. V kvantitativním šetření se ukázalo, že největší problém je v nedostatečné informovanosti společnosti o sluchovém postižení, a také v nedostačujícím vzdělávání lékařů v tomto oboru. Výsledky bakalářské práce budou sloužit k představě, zda je podpora pro rodiny dětí se sluchovým postižením dostatečná a co by se dle názoru rodičů mohlo zlepšit.
Komplexní péče o dítě s těžkým sluchovým postižením před kochleární implantací a po ní
Lonsmínová, Lenka ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Práce se zabývá procesem kochleární implantace od diagnostikování sluchové vady po nastavování zvukového procesoru a rehabilitaci sluchu. V teoretické části je pozornost věnována definování tématu sluchového postižení, jsou zde zmíněny komunikační prostředky, které je možné zvolit pro komunikaci s dítětem se sluchovým postižením, a najdeme zde i popis vývoje mluvené řeči u těchto dětí. Následně je pozornost věnována systému péče o tyto děti a nakonec je zde popsán kochleární implantát i celý proces kochleární implantace. Empirická část je založena na rozhovorech s matkami dětí s těžkou sluchovou vadou, které podstoupily kochleární implantaci, a zaměřuje se především na informovanost rodičů o celém procesu, o navázání komunikace s dítětem již před implantací a o průběhu následné rehabilitace sluchu. Práce má za cíl poukázat na potřebu včasné diagnostiky sluchové vady, její správné kompenzace, navázání komunikace pomocí smyslově přístupného komunikačního prostředku a důležitost dlouhodobé spolupráce při nastavování zvukového procesoru a následné rehabilitaci sluchu. Dalším cílem je připravit materiál, který rodičům rychle a jednoduše podá základní informace o sluchovém postižení, o možnostech jeho kompenzace a o dalších důsledcích, které ze sluchového postižení mohou vyplývat. Zároveň zde rodiče...
Přijetí a vývoj dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině
Halamová, Hana ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá přijetím a vývojem dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině. Teoretická část se v první kapitole zabývá sluchovým postižením a základní terminologií oboru. Druhá kapitola se věnuje možnostem kompenzace a rehabilitace sluchu. Třetí kapitola pojednává o komunikaci dětí se sluchovým postižením a představuje jednotlivé komunikační systémy. Předposlední kapitola se věnuje vývoji a výchově dítěte se sluchovým postižením. Závěrečná kapitola teoretické části představuje systém výchovně-vzdělávací péče o děti se sluchovým postižením v České republice. Praktická část diplomové práce se zabývá zkušenostmi rodičů s výchovou dítěte se sluchovým postižením. Hlavním cílem výzkumu je zjistit, jak probíhá přijetí a vývoj dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině. S ohledem na téma práce byla zvolena kvalitativní výzkumná metoda. Výsledky práce by měly umožnit porozumění rodičům v situaci, kdy je jejich úkolem vychovat dítě se sluchovým postižením.
Přijetí a vývoj dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině
Halamová, Hana ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá přijetím a vývojem dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině. Teoretická část se v první kapitole zabývá sluchovým postižením a základní terminologií oboru. Druhá kapitola se věnuje možnostem kompenzace a rehabilitace sluchu. Třetí kapitola pojednává o komunikaci dětí se sluchovým postižením a představuje jednotlivé komunikační systémy. Předposlední kapitola se věnuje vývoji a výchově dítěte se sluchovým postižením. Závěrečná kapitola teoretické části představuje systém výchovně-vzdělávací péče o děti se sluchovým postižením v České republice. Praktická část diplomové práce se zabývá zkušenostmi rodičů s výchovou dítěte se sluchovým postižením. Hlavním cílem výzkumu je zjistit, jak probíhá přijetí a vývoj dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině. S ohledem na téma práce byla zvolena kvalitativní výzkumná metoda. Výsledky práce by měly umožnit porozumění rodičům v situaci, kdy je jejich úkolem vychovat dítě se sluchovým postižením.
Dítě s kochleárním implantátem v mateřské škole
ROVENSKÁ, Barbora
Tato bakalářská práce se zabývá integrací dítěte s kochleárním implantátem v mateřské škole. Jde o případovou studii chlapce s těžkou oboustrannou hluchotou. Teoretická část obsahuje kapitoly věnující se integraci a edukaci dítěte se sluchovým postižením. V praktické části jsou použity metody kvalitativního výzkumu a následně prezentovány zjištěné výsledky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.