Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti fyzioterapeutické intervence u kojenců ve věku 1-3 měsíců s predilekcí
RŮŽIČKOVÁ, Kristýna
Moje bakalářská práce se zabývá možnostmi fyzioterapeutické intervence u kojenců s predilekcí ve věku 1-3 měsíců. Predilekce hlavičky je v poslední době jednou z nejčastějších diagnóz, se kterou maminky přicházejí se svými dětmi do rehabilitačních ambulancí. Správný psychomotorický vývoj je důležitý pro budoucí zdravotní stav jedince, a proto je velice důležité odhalit abnormality a co nejdříve zahájit terapii. Cílem mé práce je obecně popsat možnosti fyzioterapie u kojenců ve věku 1-3 měsíců a zároveň popsat v kazuistikách možnosti fyzioterapie u konkrétních kojenců ve věku 1-3 měsíců s predilekcí. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám ideálním psychomotorickým vývojem, jeho abnormalitami a stimulací. Dále je zde popsána problematika predilekce, její diferenciální diagnostika, etiologie a rizikové faktory vzniku. Důležitou součástí je taktéž diagnostika hybných poruch. V závěru teoretické části jsou popsány možnosti fyzioterapie. Praktická část je zpracována formou kazuistik 3 probandů, kteří byli odesláni na fyzioterapii svým pediatrem pro výskyt predilekce. Součástí kazuistiky je anamnéza, vyšetření posturální aktivity, reaktivity a primitivních reflexů a následně popis terapie. V závěru práce je zhodnocen průběh a výsledky terapie. U všech probandů došlo v poměrně krátké době k vylepšení stavu. Bakalářská práce může sloužit fyzioterapeutům v praxi jako inspirace terapeutických postupů u kojenců s predilekcí.
Fyzioterapie dětí s centrální koordinační poruchou v kojeneckém věku
KOTOUNOVÁ, Linda
Tato bakalářská práce se zabývá fyzioterapií dětí s centrální koordinační poruchou (dále také jen CKP) v kojeneckém věku. V teoretické části bakalářské práce jsem popsala psychomotorický vývoj dítěte do věku jednoho roku, vyšetření psychomotorického vývoje a neurologické vyšetření kojence. Dále jsem se zabývala centrální koordinační poruchou, jejími variantami, projevy a dělením. Součástí práce je i stručný popis dětské mozkové obrny, do níž mohou vyústit těžké formy CKP. Fyzioterapeutické možnosti u centrální koordinační poruchy a další možné prostředky terapie jsou popsány ve zbytku teoretické části. Druhá část bakalářské práce je praktická a tvoří ji kvalitativní výzkum složený z kazuistik pěti kojenců s CKP. Kazuistiky obsahují vstupní vyšetření, popis jednotlivých návštěv včetně terapií a výstupní vyšetření. Výsledky byly posuzovány na základě vyšetření vyškolenou fyzioterapeutkou PhDr. Ludmilou Brůhovou. V diskuzi byl zhodnocen průběh a výsledek terapií, bylo zváženo využití jednotlivých metod, úspěšnost a okolnosti, které na to měly vliv. V závěru byla shrnuta řešená problematika, cíle práce a výsledky praktické části. Bakalářská práce by mohla sloužit jako inspirace pro práci s dětmi s centrální koordinační poruchou v kojeneckém věku.
Funkční fyzioterapeutické ovlivnění opory plosky nohy u dětí v kojeneckém věku
HONKOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce je zaměřena na možnosti fyzioterapeutického ovlivnění, opory plosky nohy u dětí v kojeneckém věku. Do výzkumu byli zapojeni tři probandi kojeneckého věku, na kterých byl prováděn kvalitativní výzkum. Jejich vyšetření, vyhodnocení problematiky i vedení terapie bylo součástí soustavné fyzioterapie u PhDr. Ludmily Brůhové. Tato práce by mohla soužit jako inspirativní dokument pro terapeuty, i lajky, v práci s dětmi v kojeneckém věku, ve kterém naleznou jak preventivní péči, proti sekundárně vznikajícím vadám nohou, tak i postup terapie u vrozených vývojových vad nohou dětí v tomto věku.
Posturální terapie pomocí dynamické neuromuskulární stabilizace u dětí v kojeneckém věku
JANOUŠKOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá tématem posturální terapie pomocí dynamické neuromuskulární stabilizace u dětí v kojeneckém věku. Správný vývoj dítěte hraje důležitou roli v jeho dalším rozvoji a včasnou korekcí se dá předejít různým patologickým stavům. Práci jsem rozdělila na dvě části. V teoretické části mojí bakalářské práce byl popsán psychomotorický vývoj dítěte od prenatálního období po kojenecký věk. Dále jsem se zabývala patologickými lokomočními vývojovými stádii. Důležitou součástí práce byla taktéž diagnostika a zhodnocení motorického vývoje na základě vyšetření posturální spontánní aktivity, polohových reakcí, primitivních reflexů a posouzení svalového tonu. V další kapitole byl hlavním tématem osový orgán a axiální systém. Na závěr teoretické části jsem se zabývala možnostmi posturální terapie u dětí v kojeneckém věku. V praktické části jsem se věnovala vyšetření kojenců s mírnými odchylkami v psychomotorickém vývoji a následné terapii, která měla vést k dosažení co největšího možného zlepšení. Byla u nich zahájena terapie pomocí dynamické neuromuskulární stabilizace. Koncept DNS jsem se rozhodla využít, protože jsem chtěla cíleně ovlivnit posturální a lokomoční funkce, jež tento koncept umožňuje. Praktická část mojí práce byla zpracována formou kazuistik, které obsahují vstupní vyšetření, průběh terapie a výstupní hodnocení. Kineziologický rozbor shrnuje anamnézu, vyšetření posturální aktivity, polohových reakcí, primitivních reflexů a svalového tonu. V závěru práce byly popsány výsledky, ke kterým jsem po skončení terapie dospěla, a byla zhodnocena celková úspěšnost terapie. U každého z probandů došlo k významnému zlepšení. Práce by tedy mohla posloužit k rozšíření využitelnosti konceptu i u takto malých dětí.
Objektivizace opěrné báze kojenců na přelomu prvního a druhého trimenonu pomocí tlakového senzoru Conformat - pilotní studie
Janoušek, David ; Jevič, Filip (vedoucí práce) ; Dyrhonová, Olga (oponent)
Cílem této pilotní studie je přispět k objevení metody, která by mohla vést k objektivizaci opěrné báze kojenců v pronační poloze na přelomu prvního a druhého trimenonu. Na základě rešerše literatury je v práci popsán motorický vývoj v prvních dvou trimenonech. Část práce se věnuje vybraným primitivním reflexům a polohovým reakcím. Dále se práce zabývá objektivizací opory kojence na přelomu prvního a druhého trimenonu. Bylo vyhodnoceno 10 kojenců (5 chlapců a 5 děvčat), s průměrným věkem 14,01 ± 2,2 týdne. Rozložení opory bylo hodnoceno ve třech situacích, a to v pronační poloze, v pronační poloze při maximální rotaci hlavy doleva a v pronační poloze při maximální rotaci hlavy doprava. Výsledky neprokázaly signifikantní rozdíl mezi zatížením horních končetin v pronační pozici, avšak byl prokázán signifikantní rozdíl zatížení horních končetin při rotaci hlavy vždy ve prospěch horní končetiny na straně rotace. Zatížení horních a dolních končetin bylo signifikantně odlišné ve všech zkoumaných situacích, kdy byly vždy více zatíženy horní končetiny. Klíčová slova Opěrná báze, vývojová kineziologie, polohové reakce, primitivní reflexy, kojenecký věk, tlakový senzor, Conformat
Neuropsychologický vývojový screening NES:Prohloubení ověření české verze
Jantová, Alžběta ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Neuropsychologický vývojový screening (NES) je německá metoda autorů F. Petermanna a A. Renziehausen (publikovaná r. 2005), která hodnotí vývoj dítěte ve věku 3 až 24 měsíců v osmi oblastech vývoje. Test je určen pro dětské lékaře, poradce rané péče a psychology. Cílem této práce je v návaznosti na diplomovou práci A. Klapetek ověřit užitečnost a věcnou správnost českého převodu na vzorku českých dětí. A. Klapetek uskutečnila pilotní studii této metody. V rámci ní předložila pracovní překlad zadání testu vzorku 50 dětí (10 z každé věkové skupiny). V návaznosti na její práci jsem zadání dále upřesnila, zjemnila formulace a provedla další výzkum na rozšířeném vzorku. Získané výsledky jsem porovnala s německými normami a metodu jsem korelovala s dalšími externími kritérii. Teoretická část práce je věnována vývojovým charakteristikám dítěte. Dále se první část práce zabývá specifiky psychologického vyšetření dítěte raného věku, vývojovými škálami, jejich historií a současným stavem. V závěru se představuje Neuropsychologický vývojový screening NES z hlediska teoretické koncepce. V empirické části byl českým převodem testu vyšetřen vzorek 50 dětí a stejný vzorek dětí byl podroben i vyšetření Vývojovým screeningem (Kovaříka). Na základě získaných údajů byly diskutovány stávající normy testu,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.