Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dynamika tacitních znalostí v organizaci
Rajnošek, Ráma ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Pirožek, Petr (oponent) ; Mládková, Ludmila (oponent) ; Bureš, Vladimír (oponent)
Podnik, aby tvořil konkurenční výhodu, musí pracovat se znalostmi. Znalosti lze rozlišovat na tacitní a explicitní. Tacitní jsou takové znalosti, které nelze snadno vyjádřit, jsou v hlavách lidí. Tacitní znalosti se těžko předávají a organizace s nimi hůře pracují. 90 % všech znalostí jsou ale právě tacitní. Znalosti u jednotlivců i v organizaci v rámci životního cyklu zvyšují svou úroveň, uchovávají se a snižují svou úroveň. Tacitní znalosti lze získávat učením nebo kreativním myšlením. Znalosti se také budují kombinací z dosavadních znalostí a informací. Znalosti se uchovávají prostřednictvím vyprávění příběhů, sdílením v rámci komunit nebo prostřednictvím učňovství. Důležitou roli pro předávání znalostí hraje mentoring a koučink. Znalosti podléhají vlivům, díky kterým snižují svou úroveň. Tyto vlivy jsou biologické, např. pracovník opustí organizaci, nebo komparativní. U komparativních vlivů se jedná o relativní úroveň znalosti, kdy absolutní úroveň znalosti je sice stále stejná, u konkurence se ale zvyšuje. Tím se relativní úroveň znalosti snižuje. Pro jednotlivé fáze životního cyklu tacitních znalostí je možné používat konkrétní nástroje, aby se znalosti prohlubovaly, uchovaly a neztrácely svou hodnotu. Součástí práce je provedení empirického výzkumu, jak organizace v České republice pracují s tacitními znalostmi. Na základě analýzy teoretického poznání a výstupů z výzkumu je zde navržen model práce s tacitními znalostmi z pohledu jejich dynamiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.