Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh ložisek turbodmychadla pro nízkoviskózní oleje
Plánka, Jakub ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
První část této diplomové práce obsahuje charakteristiku kluzných ložisek, jejich funkci a způsoby mazání. Dále popisuje chování rotoru turbodmychadla a jevy doprovázející pohyb rotoru. V další části se zabývá výpočtovými a experimentálními metodami pro ověření návrhu kluzného ložiska. Praktická část je zaměřena na ověření původního návrhu kluzných ložisek a vytvoření nového návrhu ložisek společně s rotorem za použití MBS. V druhé části je vypracován a analyzován nový návrh a to včetně výkresové dokumentace.
Moderní trendy v konstrukci kluzných ložisek turbodmychadel
Dobrovolný, Ondřej ; Zubík, Martin (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je odbornou rešerší zabývající se moderními trendy v konstrukci ložisek u turbodmychadel. Práce je rozdělena do tří částí. První část popisuje historii, základní princip a konstrukci turbodmychadel. Druhá část je věnována teorii kluzných ložisek a jejich funkci. Třetí část se věnuje ložiskům používaných u turbodmychadel.
Experimentální studium nestabilit mazacího filmu kluzného ložiska
Stifter, Jan ; Polach, Pavel (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá experimentálním studiem nestabilit vyvolaných mazivem, které se vyskytují u rotorů uložených v kluzných ložiskách. V práci je čtenář nejprve obeznámen s vlastními nestabilitami víření a tlučení oleje. Následně jsou popsány optické pozorovací metody a různá experimentální zařízení. Poté jsou popsány modifikace experimentálního zařízení, na kterém byla prováděna měření. Nakonec jsou prezentovány výsledky ukazující vliv vnějších podmínek na výskyt nestabilit.
Vibrace turbodmychadla vznikající buzením od spalovacího motoru
Schulla, Radek ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je problematika vibrací turbodmychadel v důsledku buzení od spalovacího motoru. Rešerše práce se zabývá hlukem a vibracemi, které turbodmychadla a spalovací motory generují. Dále rozebírá vliv vibrací na turbodmychadlo a jeho jednotlivé části, včetně vlivu spalovacího motoru. Následně je sestaven model turbodmychadla v softwaru ADAMS, analyzována odezva rotoru v provozních otáčkách turbodmychadla na různé budicí frekvence a na závěr vyhodnocena bezpečnost kluzných ložisek a navrženy úpravy pro snížení vibrací.
Vliv geometrie textur na tření a utváření mazacího filmu v radiálním kluzném ložisku
Katrincová, Tereza ; Čermák, Jan (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak geometrické parametry kruhových textur ovlivňují tření a mazání v kontaktu. Byla zkoumána konfigurace parciálního, radiálního, hydrodynamického ložiska s modifikací block-on-ring zařízení, kde byl nahrazen block za safírovou úseč. Zařízení umožňuje současné měření tření a pozorování dějů v kontaktu. Pro měření byla využita metoda optické fluorescence. Žádná ze studovaných kombinací textur neměla pozitivní vliv na přechod z hydrodynamického režimu do smíšeného režimu mazání. Pozitivní vliv mají textury v úzkém pásmu kombinace průměru a hloubky, mimo něj je vliv textur negativní.
Ložiska pro vřetena obráběcích strojů
Knápek, Jiří ; Nohál, Libor (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje přehled o ložiscích používaných pro uložení vřeten obráběcích strojů. Práce je zaměřena především na kluzná, vzduchová, magnetická a valivá ložiska. Při popisu jednotlivých druhů ložisek je kladen důraz na jejich konstrukci, mazání a způsoby uložení. V závěru této bakalářské práce jsou jednotlivé druhy ložisek vzájemně srovnány.
Snižování tření cílenou modifikací povrchů
Mauer, Milan ; Čermák, Jan (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je experimentálně objasnit spojitosti mezi třením vzorku s cíleně modifikovaným povrchem a optickým pozorováním plochy kluzného kontaktu. Práce se zaměřuje na konfiguraci kluzného ložiska, čehož je u tribometru block-on-ring dosaženo nahrazením bloku kruhovou safírovou úsečí. Pro pozorování formování mazacího filmu je na použitý tribometr implementována metoda optické interferometrie a fluorescence. Tyto úpravy umožňují zkoumat vliv texturovaného povrchu na součinitel tření a tloušťku filmu maziva. Ve smíšeném režimu způsobují textury výrazné navýšení hodnot tření a snížení tloušťky filmu maziva. Negativní vliv vtisků narůstá se zvyšující se velikostí radiálního zatížení. V hydrodynamickém režimu mají textury nižší negativní vliv na výsledné hodnoty, než tomu je ve smíšeném režimu. Změny jsou zde závislé na velikosti radiálního zatížení a viskozitě použitého maziva. V daném režimu není pozorován vznik kavitace a vliv texturovaného povrchu neodpovídá teoretickým předpokladům, což se projevuje nižší tloušťkou maziva a vyšším třením.
Laboratorní metody testování kluzných ložisek spalovacích motorů
Loveček, Libor ; Lofaj, František (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Cílem této práce je nastavit obdobné tribologické podmínky na různých úrovních testování a stanovit výsledné parametry, které lze srovnávat se speciálním testovacím zařízením určeným pro testování kluzných ložisek.
Realizace edukačních úloh na experimentálních stanicích pro kluzná ložiska mazaná olejem a vzduchem.
Kučera, Ondřej ; Veselý, Oldřich (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na vytvoření výukových úloh na zařízeních simulujících kluzná ložiska mazaná olejem a vzduchem. Úlohy jsou, pro lepší pochopení problematiky, doplněny o úlohu měření viskozity. Byly navrženy tři samostatné úlohy pro cvičení, které byly odzkoušeny. Naměřená data ze stanic pro kluzná ložiska budou studenti porovnávat s vypočtenými. Ke každé úloze jsou vytvořeny návody pro cvičení, výukové prezentace a plakáty k zařízení.
Obecné řešení ztrát klikového mechanismu
Honc, Robert ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popisem tření v klikovém mechanismu a uvádí a popisuje možnosti experimentálního zjišťování třecích ztrát klikového mechanismu a možnosti výpočetního řešení třecích ztrát klikového mechanismu. Hlavním tématem je tvorba programového zpracování zvolených výpočetních řešení, které umožní výpočet třecích ztrát klikového mechanismu. Diplomová práce popisuje zvolené výpočetní metody a následnou tvorbu programu. Po aplikaci programu na zvolený spalovací motor vyhodnocuje výsledky a vyvozuje z nich závěry o funkčnosti programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.