Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kompetence ředitele školy v arabské společnosti v Izraeli a jejich uplatňování při řízení
Agayneh, Abdulrahman ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Urbánek, Petr (oponent) ; Poláchová-Vašťatková, Jana (oponent)
Disertační práce se zaměřuje na uplatňování kompetencí ředitelů při řízení arabských škol v Izraeli a jejich možný dopad na klima učitelského sboru. Jejím cílem je porozumět kontextu práce ředitelů a učitelů v arabských školách v Izraeli a vlastním výzkumem ukázat na souvislosti mezi stylem pedagogického řízení a klimatem v učitelském sboru v těchto školách. První část práce představuje izraelskou společnost a strukturu vzdělávacího systému. Porovnány jsou podmínky pro vzdělávání na arabských a židovských školách. Dále se zaměřuje na kompetence ředitelů z obecně manažerského hlediska a z hlediska legislativně daných práv a povinností. Součástí jejich kompetencí je i pedagogické řízení školy. Cílem vlastního empirického výzkumu bylo popsat styly pedagogického řízení ředitelů v arabských školách v Izraeli, popsat klima učitelských sborů v těchto školách a popsat souvislosti mezi stylem pedagogického řízení a klimatem, příp. identifikovat faktory pedagogického řízení, které přispívají k příznivému klimatu v učitelských sborech. Využity byly volně dostupné a standardizované dotazníkové metody. Styl pedagogického řízení byl zjišťován dotazníkem PIMRS (Principal Instructional Management Rating Scale), klima učitelského sboru pak pomocí OCDQ-RS (Organizational Climate Description Questionnaire for...
Klima učitelského sboru a interakce pedagogů na pracovišti a ve výchovně vzdělávacím procesu
JÍROVEC, Luboš
Závěrečná diplomová práce se zabývá měřením sociálního klimatu učitelského sboru střední školy, a jaký mají interpersonální vztahy vliv na výchovně vzdělávací proces ve školním prostředí. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy, které přímo souvisejí s klimatem učitelského sboru a dále jsou uvedeny i různé podoby mezilidských vztahů ve školním prostředí. V praktické části je provedeno šetření na konkrétním učitelském sboru konkrétní střední odborné školy. Po vyhodnocení výsledků je provedena komparace s tzv. orientačními normami, jejichž tvůrci jsou autoři standardizovaného dotazníku KUS. Ten byl použit k realizaci diagnostiky klimatu učitelského sboru v této práci. Výsledky jsou prezentovány pomocí tabulek a grafů s rozsáhlými komentáři.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.