Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 522 záznamů.  začátekpředchozí310 - 319dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Převod PPTX do HTML
Vilímek, Hynek ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Program PowerPoint je excelentní nástroj sloužící k vytváření prezentací a lidé jsou na něj zvyklí. Jeho nevýhodami jsou jeho absence na některých počítačích a jeho existence v mnoha verzích. Webový prohlížec však tyto nevýhody nemá. Tato práce se snaží využít webové prohlížeče jako programu, který umožní zobrazit PowerPointové prezentace. Díky internetu může mí tato práce široké možnosti použití. Výsledkem práce je webová aplikace, která umožňuje nahrát a spustit PowerPointovou prezentaci. Aplikace umožňuje přepínaní mezi snímky a přepínání prezentace do celoobrazového módu. Výsledné snímky jsou velice podobné originálním snímkům a vytvořené řešení umožňuje zobrazit text, zvuk a video se základními možnosti úprav.
Každodenní etika sociálních pracovníků v očekávání klientů
DVOŘÁKOVÁ, Julie
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou každodenní etiky sociálních pracovníků v očekávání klientů. Teoretická část je založena na poznatcích získaných z bibliografických a elektronických zdrojů, které pojednávají o současné společnosti, etice, sociální práci, profesi sociálního pracovníka a klientovi sociálních služeb. Blíže je zde popsána kvalita sociální práce, ekonomizace, legislativa, stres v sociální práci, supervize, role sociálního pracovníka, očekávání okolí od sociálního pracovníka a vztah sociální pracovník klient apod. Cílem této práce je zjistit, jaká očekávání mají klienti sociálních služeb ve vztahu k sociálním pracovníkům a zároveň získat povědomí o tom, jak se sociální pracovníci každodenně vypořádávají s těmito očekáváními. Jsou stanoveny čtyři výzkumné otázky: Jakou mají klienti představu o profesi sociálního pracovníka? Co všechno klienti nejčastěji očekávají od sociálního pracovníka? Jak vnímají sociální pracovníci etiku při vykonávání své profese? Jakou roli hraje stres v každodenní praxi sociálních pracovníků? Pro získání dat byl zvolen kvalitativní výzkum. Konkrétně byla užita metoda dotazování, z technik byl vybrán polostrukturovaný rozhovor, aktivní naslouchání, zúčastněné pozorování. Výzkumnou sondu tvoří vybraní sociální pracovníci a klienti sociálních služeb v okrese Písek. Pro účely výzkumu bylo osloveno 22 sociálních pracovníků a 18 klientů sociálních zařízení, organizací a institucí. Data byly analyzovány pomocí metody skórování. Empirická část se nejprve soustředí na očekávání klientů ve vztahu k sociálnímu pracovníkovi. Výsledky ukazují, že očekávání klientů jsou velice různorodá dle sociálních služeb, které klienti požadují. Dále se empirická část zaměřuje na sociální pracovníky. Z odpovědí dotázaných vyplývá, že všichni sociální pracovníci vnímají etiku při vykonávání své profese. Stres pociťuje při svém zaměstnání 10 dotázaných sociálních pracovníků. Podle mého názoru by bylo dobré více a lépe informovat veřejnost o profesi sociálního pracovníka. Pokud bude veřejnost vědět, jaké jednání od sociálního pracovníka očekávat, pak může podat zpětnou vazbu. Cílem této práce není podat jasné vysvětlení zkoumaných skutečností, ale spíše čtenáři zprostředkovat určitý náhled na etiku v každodenní praxi sociálních pracovníků a zjistit, co klienti od sociálního pracovníka nejčastěji očekávají. Tato práce by mohla posloužit jako studijní materiál pro studenty a pracovníky sociální práce, případně by mohla být využita jako podklad pro další výzkum dané problematiky.
Efektivita spolupráce rodiny a agentury domácí péče v ošetřovatelské péči o seniora v období po propuštění z nemocnice
ŠTĚPÁNOVÁ, Hana
Svou prací jsem chtěla podpořit a zviditelnit důležitost služeb poskytovaných Domácí péčí ČČK ve Strakonicích při péči o seniory v jejich vlastních domovech. Teoretická část je věnována charakteristice seniora, rodiny a domácí péče. Výzkumná část této bakalářské práce je zpracována pomocí metodiky kvalitativního výzkumu, kde dotazovanými byly sestry z domácí péče a klienti s rodinami, kteří využívali jejich služby. Cílem této práce bylo zjistit, jestli rodinní příslušníci využívají služeb domácí péče při péči o seniora, zda při této péči spolupracují a pokud ano, tak v jakých oblastech jejich spolupráce spočívá. Výsledky výzkumu vycházejí zejména z rozhovorů se sestrami z domácí péče a s rodinnými příslušníky a seniory. Jako hlavní výzkumné otázky byly položeny tyto: Jakým způsobem je pacient a jeho rodina informována o možnostech využití služeb domácí péče při propuštění z nemocničního zařízení? V jakém rozsahu využívají rodinní příslušníci služeb domácí péče? Chybí rodinným příslušníkům v nabídce služeb domácí péče určitá činnost? Jak spolupracuje rodina se sestrami z domácí péče v péči o seniora po jeho propuštění z nemocničního ošetření? Jakou činnost potřebují rodinní příslušníci vykonávat od sester domácí péče při péči o seniora po jeho propuštění z nemocničního šetření? Na základě těchto otázek jsem vytvořila podotázky k rozhovorům pro sestry z domácí péče a pro rodiny s klienty. Sestry odpovídaly na 16 otázek a rodina se seniory na 13 otázek. Tato práce je sepsána jako důkaz důležitosti a nezastupitelnosti domácí péče při ošetřování seniora v jeho přirozeném prostředí. Výsledek práce vypovídá o spokojenosti klientů s poskytovanými službami a současně o jejich nepostradatelnosti pro ně.
Úloha sestry ve výživě klientů po vybraných operacích střev
MÁCHOVÁ, Alena
Tato práce popisuje dnešní způsob stravování, vliv výživy organismu na zdraví jedince, přípravu na operační zákrok na zažívacím traktu a s ní spojené kolísání hmotnosti klienta. Součástí práce je i úloha sestry v péči o klienta v předoperačním i pooperačním období, spolupráce sestry s nutričním terapeutem a edukace klienta a jeho rodiny v oblasti výživy. Také se zabývá doplněním chybějící energie organismu klienta pomocí nutričních výrobků. Výzkumné šetření probíhalo ve dvou částech. V kvalitativní části byl stanoven cíl 1 : Zjistit stravovací návyky klientů před operací, cíl 2 : Zjistit průměrný hmotnostní úbytek při přípravě na operaci střev, cíl 3 : Zjistit informovanost klientů o nutriční výživě a cíl 4 : Zmapovat přístup klientů k nutričním produktům. K těmto cílům byly stanoveny tyto výzkumné otázky : 1 - Jaká jídla klienti konzumují?, 2 - Jaký je hmotnostní úbytek při přípravě na operaci střev?, 3 - Jaké mají klienti informace o nutriční výživě? a 4 - Jaký je přístup klientů k nutriční výživě? Pro zjištění odpovědí na výzkumné otázky byl použit hloubkový rozhovor s klienty nemocnice Tábor. Cíl 1 byl splněn, výsledkem výzkumného šetření bylo zjištění, že stravovací návyky klientů nebyly v souladu se zdravou a pravidelnou stravou. Cíl 2 byl také splněn, hmotnostní úbytek při přípravě na operaci střev, jak potvrdil výzkum, závisí na délce trvání obtíží klienta před nástupem hospitalizace. Cíl 3 byl splněn, klienti znají obsah pojmu nutriční výživa na základě vlastní zkušenosti. Cíl 4 byl splněn, nutriční produkty berou klienti jako přídavek k běžné stravě, který urychluje uzdravovací proces a slouží ke zlepšení výživy organismu. Kvantitativní část výzkumného šetření měla za cíl : Zjistit informovanost ošetřovatelského personálu o možnostech nutriční výživy. K tomuto cíli byly stanoveny dvě hypotézy. Hypotéza 1 : Sestry pracující na lůžkové části chirurgického oddělení jsou informované o nutriční výživě. Hypotéza 2 : Sestry pracující na lůžkové části chirurgického oddělení monitorují vliv výživy na zdravotní stav klienta. Pro potvrzení hypotéz byl použit dotazník pro sestry lůžkových chirurgických oddělení nemocnice Tábor, Písek a České Budějovice. Stanovené hypotézy 1 a 2 byly potvrzeny. Výsledkem výzkumného šetření bylo zjištěno, že sestry pracující na lůžkové části chirurgického oddělení jsou informované o nutriční výživě a že při příjmu klienta na oddělení provádí nutriční screening, o čemž svědčí 98,7 % kladných odpovědí v dotazníkovém šetření a že monitorují vliv výživy na zdravotní stav klienta, jak dokládá 90,91 % kladných odpovědí respondentů dotazníkového šetření. Výzkum ukázal, že výživa je nedílnou součástí léčby. Na základě výsledků výzkumného šetření byla vytvořena brožura o nutriční výživě pro klienty a ošetřovatelský personál chirurgického oddělení, která bude používána v praxi jako pomocný průvodce v možnostech využití výrobků nutriční výživy.
Využití prvků bazální stimulace v ošetřovatelské praxi
WEISSOVÁ, Eva
Abstrakt Využití prvků bazální stimulace v ošetřovatelské praxi Současný stav V současnosti patří tento koncept v zemích Evropské unie k velmi uznávaným a využívaným konceptům v ošetřovatelské péči, ale i v oblasti pedagogiky. Tento koncept se orientuje na všechny oblasti lidských potřeb a využívá se zejména v péči u dětí předčasně narozených, v péči o děti i dospělé s vrozeným intelektovým a somatickým postižením, u lidí s různými akutními a chronickými onemocněními, po úrazech mozku a také klientů s demencí. Cílem konceptu je uspořádat podmínky uživatelů zdravotní péče tak, aby byl podporován jejich vývoj, autonomie a umožnění prožití jejich života v nejvyšší možné míře kvality. Cíle práce V této bakalářské práci jsme si stanovili dva cíle. Prvním cílem mé práce bylo zjistit, jak jsou všeobecné sestry orientované v oblasti bazální stimulace. Cílem druhým bylo zjistit, jak všeobecné sestry využívají bazální stimulaci na vybraných odděleních. Metodologie Pro empirickou část k získání a ke zpracování potřebných dat bylo využito kvalitativního výzkumu a provedení polostrukturovaného rozhovoru s dotazovanými respondenty na vybraných odděleních. Výzkumný soubor tvořilo celkem 16 respondentů. Byly to všeobecné sestry pracující na interním, traumatologickém a rehabilitačním lůžkovém oddělení v Nemocnici České Budějovice, a.s. a všeobecné sestry pracující v Hospici svatého Lazara v Plzni. Výsledky Po provedení analýzy získaných dat nám vznikly 2 hlavní kategorie. U první kategorie: "Orientovanost sester v oblasti aplikace prvků bazální stimulace v ošetřovatelské praxi" nám vzniklo 8 podkategorií výsledků rozhovorů se všeobecnými sestrami. Bylo zjištěno, že všeobecné sestry na vybraných odděleních znají pojem bazální stimulace, některé prvky BS, ale pouze tři absolvovaly kurz bazální stimulace. U kategorie druhé: "Využití prvků bazální stimulace všeobecnými sestrami na daných odděleních" vzniklo podkategorií 5. Polovina dotazovaných respondentek neaplikují prvky BS a druhá polovina pouze některé, z čehož vyplývá, že kdyby prošly kurzem BS všechny všeobecné sestry, mohly by tak využívat bazální stimulaci a tím výrazně zkvalitnit ošetřovatelskou péči aplikací nejvhodnějších prvků BS. Závěr Z šetření vyplynulo, že je personál nedostatečně informovaný o konceptu bazální stimulace. Výsledky potvrzují, že koncept aplikují zejména všeobecné sestry, které prošly kurzem bazální stimulace. Ostatní sestry aplikují jen některé prvky, které znají z pozorování proškolených zdravotnických pracovníků, kteří mají kurz BS a aplikují ho v ošetřovatelské praxi, nebo díky informacím ze školy, či jiných zdrojů. Nemůže tedy docházet ke kvalitnímu poskytování jednotlivých prvků bazální stimulace a správné edukaci a komunikaci s rodinou, která je v rámci BS velmi důležitá. Nakonec byl vytvořen souhrn Desatero bazální stimulace.
Výskyt projevů a míra zasažení syndromem vyhoření sociálních pracovníků Úřadu práce v Českém Krumlově
NAGYOVÁ, Monika
Cílem práce je zmapování výskytu projevů a míra zasažení syndromem vyhoření sociálních pracovníků nepojistných sociálních dávek na úřadu práce v okrese Český Krumlov. Jaké jsou nejzávažnější stresory a zdali mají povědomí o technikách relaxačních cvičení předcházející syndromu vyhoření či zda zaměstnavatel poskytuje nějaké kompenzace vzhledem k psychicky náročnému povolání. Bakalářská práce bude dělena na dvě části, teoretickou a praktickou, která bude spočívat v kvantitativním výzkumu daného problému. Teoretická část práce vycházela z dostupné literatury a částečně z mých poznatků z kurzu syndromu vyhoření ve vzdělávacím středisku, kde jsem získala osvědčení o absolvování. Dalším zdrojem je sedmiletá praxe v oboru. Metodická část obsahuje zdůvodnění výběru kvantitativní výzkumné strategie, dále obsahuje popis realizace výzkumného dotazování. Praktická část práce seznamuje s výsledky zjištění z provedených pěti rozhovorů se sociálními pracovníky vyplácejícími sociální dávky. Tyto zjištění odpovídají na stanovenou hypotézu, která se zabývá tím, jak sociální pracovníci vnímají delimitaci k 1.1.2012.
Lidský vztah jako součást profese sociální práce
BARÁKOVÁ, Martina
Diplomová práce se věnuje optikou interaktivního modelu podobě lidského vztahu aktérů (klienta a sociálního pracovníka) v profesi sociální práce. Věnuje se úloze, smyslu, důležitým aspektům, principům a hodnotám pomáhajícího vztahu s ohledem na práci s postmoderní (vztahovou) ztrátou. V kritické diskuzi pojednává o možných vztahových úskalích a paradoxech, na které je nahlíženo etickou perspektivou. Ve všech formulovaných vztahových paradoxech platí, že sociální pracovník musí myslet, reflektovat a umět si veřejně obhájit své jednání ve vztahu s klientem.
Projektové řízení při vývoji mobilních aplikací
Nejedlý, Roman ; Mauer, Radek (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce zhodnocuje současný stav řízení projektů vývoje aplikací na mobilní zařízení ve společnosti X Production s.r.o.. Obsahuje návrh vhodných nástrojů pro řízení projektů.
Analýza soudobých produktů smíšeného životního pojištění v České republice
Bilová, Nikola ; Černá, Eliška (oponent) ; Rejnuš, Oldřich (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku smíšeného životního pojištění v České republice. Analyzuje nabídku produktů komerčních pojišťoven a provádí jejich vzájemnou komparaci dle zvolených kritérií. Potencionálním klientům doporučuje nejvhodnější životní pojištění dle konkrétních požadavků.
Zpracování, přenos a správa dat z geologických vrtů
Kováč, Jakub ; Boráň, Pavel (oponent) ; Ondrák, Viktor (vedoucí práce)
Bakalářská práce předkládá návrh řešení pro zpracování, přenos a správu geofyzikálních dat malé firmy za účelem stálého přístupu k aktuálním informacím. Překládá jednotlivá řešení s ohledem na bezpečnost, spolehlivost a finanční stánku celé problematiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 522 záznamů.   začátekpředchozí310 - 319dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.