Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Atletické dovednosti nejmladšího žactva
Štvánová, Anna ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Název: Atletické dovednosti nejmladšího žactva Cíle: Popsat úroveň dovedností ve vybraných cvičení dětí navštěvujících atletickou přípravku, a srovnat tuto úroveň u dětí ve věku 5-6 let a 8-9 let. Zjistit, jestli děti navštěvující i jiné sportovní kroužky budou dosahovat vyšší úrovně dovedností. Metody: Ve své práci jsem použila metodu pozorování, metodu analýzy, metodu komparace a metodu rozhovoru. Výsledky: Předpoklad, že starší děti budou dosahovat lepších výsledků než mladší děti, se jednoznačně nepotvrdil. Celkově častěji dosáhli lepších výsledků, ale v některých cvičeních byly mladší děti na velmi podobné úrovni. Předpoklad, že děti navštěvující více pohybových kroužků budou dosahovat vyšší úrovně dovedností, se nepotvrdil. Klíčová slova: úroveň dovedností, atletická přípravka, děti, kinogram
Atletická pohybová gramotnost žáků staršího školního věku
Vitovský, Radek ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Jebavý, Radim (oponent)
Název: Atletická pohybová gramotnost žáků staršího školního věku Cíle: Cílem mé práce je porovnat úroveň atletické gramotnosti žáků základní školy 7. a 9. tříd. Zjistit, zda žáci provedou atletické pohyby správně a lze je tedy nazvat atleticky gramotnými. Metody: Průřezové šetření, videorozbor. Výsledky: Při vyhodnocení výsledků je patrné, že oba testované ročníky v uzlových bodech dopadli velmi podobně. Mají tedy podobné atletické dovednosti, ale v celkovém vyhodnocení nepatrně lépe obstáli žáci z 9. třídy. Žáci z vyššího ročníku mají více zkušeností a jejich pohyb byl nepatrně koordinovanější a plynulejší. Jedná se tedy o pohybovou "nástavbu", která charakterizuje atletickou gramotnost. Žáci zvládají základní atletické dovednosti a v daném okamžiku dokáží pohyb vhodně použít. Klíčová slova: Atletická gramotnost, videorozbor, kinogram, žáci
Nároky na techniku v desetiboji
Bernášek, Jiří ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Hojka, Vladimír (oponent)
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu Abstrakt Název: Nároky na techniku v desetiboji Cíle: Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak se v průběhu let naši dva nadějní vícebojaři vyrovnávají s nároky na techniku ve skokanských a vrhačských disciplínách víceboje. Na základě srovnání technického provedení vybraných disciplín zaznamenaných na vrcholných akcích nalézt silné a slabé stránky v technickém provedení. Následně se pokusit určit, jestli jsou technické nedostatky společné pro veškeré skoky a vrhy nebo rozdílné pro určité disciplíny. Metody: V naší diplomové práci jsme použili metody pozorování, analýzy a komparace. Metodu pozorování jsme využili při natáčení videozáznamů našich dvou probandů na republikových závodech. Z těchto videozáznamů jsme vytvořili kinogramy, které nám nadále posloužily k analýze technického provedení vybraných disciplín. Metodu komparace jsme využili při porovnání kinogramů u každé technické disciplíny v průběhu několika let. Výsledky: Zjistili jsme, že technické provedení vybraných disciplín se v průběhu let téměř nezměnilo. Výjimku tvoří pouze skok o tyči, ve kterém se oba dva velice technicky zlepšili. Dále jsme zjistili, že oba desetibojaři neumí naplno využít jejich rychlostního potenciálu a převést ho do skokanských disciplín. V neposlední řadě jsme zjistili, že...
Atletické dovednosti nejmladšího žactva
Štvánová, Anna ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Název: Atletické dovednosti nejmladšího žactva Cíle: Popsat úroveň dovedností ve vybraných cvičení dětí navštěvujících atletickou přípravku, a srovnat tuto úroveň u dětí ve věku 5-6 let a 8-9 let. Zjistit, jestli děti navštěvující i jiné sportovní kroužky budou dosahovat vyšší úrovně dovedností. Metody: Ve své práci jsem použila metodu pozorování, metodu analýzy, metodu komparace a metodu rozhovoru. Výsledky: Předpoklad, že starší děti budou dosahovat lepších výsledků než mladší děti, se jednoznačně nepotvrdil. Celkově častěji dosáhli lepších výsledků, ale v některých cvičeních byly mladší děti na velmi podobné úrovni. Předpoklad, že děti navštěvující více pohybových kroužků budou dosahovat vyšší úrovně dovedností, se nepotvrdil. Klíčová slova: úroveň dovedností, atletická přípravka, děti, kinogram
Atletická pohybová gramotnost žáků staršího školního věku
Vitovský, Radek ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Jebavý, Radim (oponent)
Název: Atletická pohybová gramotnost žáků staršího školního věku Cíle: Cílem mé práce je porovnat úroveň atletické gramotnosti žáků základní školy 7. a 9. tříd. Zjistit, zda žáci provedou atletické pohyby správně a lze je tedy nazvat atleticky gramotnými. Metody: Průřezové šetření, videorozbor. Výsledky: Při vyhodnocení výsledků je patrné, že oba testované ročníky v uzlových bodech dopadli velmi podobně. Mají tedy podobné atletické dovednosti, ale v celkovém vyhodnocení nepatrně lépe obstáli žáci z 9. třídy. Žáci z vyššího ročníku mají více zkušeností a jejich pohyb byl nepatrně koordinovanější a plynulejší. Jedná se tedy o pohybovou "nástavbu", která charakterizuje atletickou gramotnost. Žáci zvládají základní atletické dovednosti a v daném okamžiku dokáží pohyb vhodně použít. Klíčová slova: Atletická gramotnost, videorozbor, kinogram, žáci
Atletická gramotnost
Staňková, Ivana ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Krátký, Petr (oponent)
Název: Atletická gramotnost. Cíle: Cílem mé práce je porovnat úroveň atletické gramotnosti žáků 1. a 5. třídy základní školy, zjistit, zda žáci dokážou správně provádět základní atletické pohyby a lze je tedy nazvat atleticky gramotnými. Metody: Průřezové šetření, videorozbor. Výsledky: Při prostudování výsledků bylo patrné, že žáci 5. třídy zvládají pohyb lépe než žáci 1. třídy. Jejich provedení je koordinované a plynulé. Z videorozboru technického provedení pohybu ale vyplývá, že v uzlových bodech se od sebe skupiny moc neliší. Mají tedy podobné pohybové dovednosti, ale žáci 5. třídy mají více zkušeností a lépe se v pohybu orientují. Jedná se právě o tu "nástavbu", která charakterizuje gramotnost. Nejenže žáci pohyby mají naučené, ale umějí je i vhodně používat. Klíčová slova: Pohybová gramotnost, atletická gramotnost, kinogram.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.