Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení státní maturitní zkoušky z cizího jazyka se zaměřením na potřeby žáků se specifickými poruchami učení
Vráblíková, Kateřina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Předkládaná bakalářská práce obsahuje shrnutí základních poznatků, které se týkají specifických poruch učení, s užším zaměřením na dyslexii a dysortografii. Jsou v ní uvedeny informace o historii a současné podobě maturitní zkoušky, včetně jejích úprav pro žáky s přiznaným uzpůsobením podmínek. Podrobněji se tato práce věnuje problematice maturitní zkoušky z cizího jazyka konané ve společné části maturitní zkoušky žáky se specifickými poruchami učení. Průzkumnou metodou byl dotazník pro učitele středních odborných učilišť, středních odborných škol a gymnázií, kteří mají Doplněk k Osvědčení o způsobilosti k výkonu funkce hodnotitel písemné práce a/nebo ústní zkoušky pro kategorii SPU-O. Bylo zjištěno, že většina dotázaných učitelů považuje potřeby žáků se specifickými poruchami učení v nové koncepci maturitní zkoušky za respektované. Otázku objektivity hodnocení daných žáků však velká část z nich nedokázala posoudit. Ze závěrů práce rovněž vyplývá potřeba rozšířit povědomí o problematice specifických poruch učení, a to nejen mezi laickou veřejností, ale i mezi pedagogy. Klíčová slova: specifické poruchy učení, maturitní zkouška, cizí jazyk ve společné části maturitní zkoušky, žáci s přiznaným uzpůsobením podmínek, kategorie SPU-O
Hodnocení státní maturitní zkoušky z cizího jazyka se zaměřením na potřeby žáků se specifickými poruchami učení
Vráblíková, Kateřina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Předkládaná bakalářská práce obsahuje shrnutí základních poznatků, které se týkají specifických poruch učení, s užším zaměřením na dyslexii a dysortografii. Jsou v ní uvedeny informace o historii a současné podobě maturitní zkoušky, včetně jejích úprav pro žáky s přiznaným uzpůsobením podmínek. Podrobněji se tato práce věnuje problematice maturitní zkoušky z cizího jazyka konané ve společné části maturitní zkoušky žáky se specifickými poruchami učení. Průzkumnou metodou byl dotazník pro učitele středních odborných učilišť, středních odborných škol a gymnázií, kteří mají Doplněk k Osvědčení o způsobilosti k výkonu funkce hodnotitel písemné práce a/nebo ústní zkoušky pro kategorii SPU-O. Bylo zjištěno, že většina dotázaných učitelů považuje potřeby žáků se specifickými poruchami učení v nové koncepci maturitní zkoušky za respektované. Otázku objektivity hodnocení daných žáků však velká část z nich nedokázala posoudit. Ze závěrů práce rovněž vyplývá potřeba rozšířit povědomí o problematice specifických poruch učení, a to nejen mezi laickou veřejností, ale i mezi pedagogy. Klíčová slova: specifické poruchy učení, maturitní zkouška, cizí jazyk ve společné části maturitní zkoušky, žáci s přiznaným uzpůsobením podmínek, kategorie SPU-O

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.