Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Výzkum náboženské gramotnosti předškolních dětí v křesťanské třídě mateřské školy. Případová studie
Kaucká, Jitka ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Dřímal, Ludvík (oponent)
Diplomová práce "Výzkum náboženské gramotnosti předškolních dětí v křesťanské třídě mateřské školy: Případová studie" se skládá ze dvou hlavních kapitol. Jejím hlavním cílem je představit nový pojem "náboženská gramotnost" a identifikovat jeho základní projevy u dětí předškolního věku v teorii i praxi. V první kapitole je pojednáno o pojmu gramotnost obecně a z náboženského hlediska. Nejprve je definován pojem gramotnost, jsou vymezeny jeho úrovně, hlavní činitele a hlediska posuzování. Dále se hovoří o jednotlivých modelech gramotnosti v předškolním období a jsou stanoveny základní principy její účinné stimulace a rozvoje. V části o náboženské gramotnosti je představeno stádium víry intuitivně- projektivní, typické pro předškolní období a dále se vychází z pasáží Katechismu katolické církve. Ve druhé kapitole je realizován jako případová studie empirický výzkum stavu náboženské gramotnosti v křesťanské třídě mateřské školy. Výzkum přímo navazuje na teoretickou část práce a jeho hlavním cílem je získat skutečný obraz o stavu náboženské gramotnosti předškolních dětí a analyzovat danou problematiku. Je charakterizován zkoumaný vzorek, mateřská škola je prezentována s průvodním komentářem z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, formulován výzkumný hlavní cíl i parciální cíle a...
Výzkum náboženské gramotnosti předškolních dětí v křesťanské třídě mateřské školy. Případová studie
Kaucká, Jitka ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Dřímal, Ludvík (oponent)
Diplomová práce "Výzkum náboženské gramotnosti předškolních dětí v křesťanské třídě mateřské školy: Případová studie" se skládá ze dvou hlavních kapitol. Jejím hlavním cílem je představit nový pojem "náboženská gramotnost" a identifikovat jeho základní projevy u dětí předškolního věku v teorii i praxi. V první kapitole je pojednáno o pojmu gramotnost obecně a z náboženského hlediska. Nejprve je definován pojem gramotnost, jsou vymezeny jeho úrovně, hlavní činitele a hlediska posuzování. Dále se hovoří o jednotlivých modelech gramotnosti v předškolním období a jsou stanoveny základní principy její účinné stimulace a rozvoje. V části o náboženské gramotnosti je představeno stádium víry intuitivně- projektivní, typické pro předškolní období a dále se vychází z pasáží Katechismu katolické církve. Ve druhé kapitole je realizován jako případová studie empirický výzkum stavu náboženské gramotnosti v křesťanské třídě mateřské školy. Výzkum přímo navazuje na teoretickou část práce a jeho hlavním cílem je získat skutečný obraz o stavu náboženské gramotnosti předškolních dětí a analyzovat danou problematiku. Je charakterizován zkoumaný vzorek, mateřská škola je prezentována s průvodním komentářem z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, formulován výzkumný hlavní cíl i parciální cíle a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.